Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Google Reviews
Hoe werkt Google Ads?
Home | Begrippenlijst | Hoe werkt Google AdWords?

Hoe werkt Google Ads?

Wilt u beginnen met SEA, als bijvoorbeeld aanvulling op uw SEOen bent u benieuwd hoe Google Ads werkt? Op deze pagina vindt u meer informatie over hoe Google Ads werkt en waarom het uw bedrijf verder kan helpen. Google Ads maakt gebruik van keywords. Dit zorgt ervoor dat uw advertentie wordt getoond als een gebruiker van Google een zoekwoord gebruikt waar u op adverteert.

Google Ads campagne opzetten

Als u heeft besloten om AdWords te gaan gebruiken is het tijd om een Google Ads campagne op te zetten. Het is belangrijk om eerst geld te storten op uw account. Hierna kunt u een budget gaan bepalen en kunt u een maximale cost per click (CPC) instellen en een dagbudget instellen. Door een dagbudget in te stellen worden uw advertenties uitgezet zodra dit budget wordt bereikt. Hierdoor geeft u niet meer uit dan u zou willen.

Google Ads advertenties maken

Zodra er budget op uw account staat kunt u een campagne gaan instellen met een of meerdere advertenties. Door meerdere advertenties in te plannen met verschillende tekst kunt u zien welke het beste aanslaan en deze voor een volgende campagne gebruiken. U kunt zien welke het beste aanslaan doordat u ziet hoe vaak er per advertentie op geklikt wordt.

De conversie ratio is te zien als u diensten of producten aanbiedt. Adverteren hoeft u dus niet in het wilde weg te doen maar u kunt door het monitoren slechte advertenties verwijderen of vervangen. Hoe vaker u adverteert, hoe meer gegevens u verzamelt waarmee u kunt zorgen dat u nieuwe advertenties beter aansluiten op het zoekgedrag.

Kiezen voor de juiste zoekwoorden

Om zeker te weten dat er wel mensen op uw zoekwoorden zoeken, kunt u het beste een zoekwoordenonderzoek uitvoeren voor u een advertentietekst schrijft. Naast de zoekwoorden waar u op gevonden wilt worden kunt u ook zoekwoorden opgeven waarbij u niet wordt weergeven door Google. Dit zijn negatieve zoekwoorden. Voor veel producten of diensten zijn standaard lijsten met negatieve zoekwoorden te vinden op internet.

Google Ads en Google AdSense

Google heeft twee netwerken waarin u kunt adverteren, Google Ads en Google AdSense. Bij Google Ads kom je boven, onder of rechts van de organische zoekresultaten en zit u in het zoeknetwerk. Naast dit zoeknetwerk heeft Google ook AdSense waarbij u in een displaynetwerk kan adverteren. Hiermee worden advertenties op andere websites getoond. Via Google AdSense kunt u potentiële bezoekers op een andere manier benaderen. Daarnaast geldt de kwaliteitsscore niet bij Google AdSense.