Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is één van de belangrijkste tactieken binnen online marketing. Zoals u misschien al weet, is conversie er op gericht een bezoeker op uw website een bepaalde actie te laten ondernemen. Dit kan bijvoorbeeld het plaatsen van een bestelling zijn of het doen van een aankoop, maar ook de inschrijving voor een nieuwsbrief of het doen van een aanvraag.

Conversie optimalisatie is er op gericht om een website of webpagina stukje bij beetje aan te passen, zodat uw conversiepercentage hoger komt te liggen. Het aantal aanvragen ten opzichte van het aantal impressies moet hoger komen te liggen.

Om het conversiepercentage van uw website te kunnen optimaliseren, moet u meerdere aanpassingen doen. Daarbij moet u eventuele knelpunten die op uw website aanwezig zijn, oplossen. Programma’s als Google Analytics helpen u mogelijke knelpunten te vinden en deze te analyseren. Wanneer u de vinger op de zere plek heeft gelegd, kunt u zich gaan richten op het oplossen van deze problemen en het stimuleren van bezoekers om actie te ondernemen.

Voorbeelden van conversie optimalisatie zijn:

  • Het verhogen van de snelheid van uw website;
  • A/B testing;
  • Het personaliseren van uw content;
  • Het plaatsen van Call to Action buttons.

Kortom: Als u uw conversiepercentage verhoogd, behaalt u meer verkopen uit hetzelfde aantal bezoekers en neemt het rendement van uw website toe.

 

Succes verzekerd met SAM

0+
Teamleden
0%
SAM verhoogt uw conversiepercentage
0+
Succesvolle samenwerkingen met SAM
0
Gemiddelde beoordeling
van onze klanten

Contact met een SAM specialist

Vul het contactformulier in en laat u terugbellen door een specialist van SAM om de mogelijkheden te bespreken. Nu online

Contactformulier

Doe de gratis SEO Scan
2018 © SAM Online Marketing & Webdesign
Beoordeling door klanten: 9.1/10 - 30 beoordelingen

Hulp vragen aan SAM

Leg de pijnpunten van uw website bloot met onze SEO scan. SAM Online Marketing heeft een online tool (SEO check) ontwikkelt, waarmee u eenvoudig checkt hoe Google uw website beoordeelt. Laat uw website scannen op content, autoriteit en techniek en zet de eerste stap naar een zoekmachine geoptimaliseerde website.