Google Beoordelingen
4.8
Gebaseerd op 20 beoordelingen

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is één van de belangrijkste tactieken binnen online marketing. Zoals u misschien al weet, is conversie er op gericht een bezoeker op uw website een bepaalde actie te laten ondernemen. Dit kan bijvoorbeeld het plaatsen van een bestelling zijn of het doen van een aankoop, maar ook de inschrijving voor een nieuwsbrief of het doen van een aanvraag.

Conversie optimalisatie is er op gericht om een website of webpagina stukje bij beetje aan te passen, zodat uw conversiepercentage hoger komt te liggen. Het aantal aanvragen ten opzichte van het aantal impressies moet hoger komen te liggen.

Om het conversiepercentage van uw website te kunnen optimaliseren, moet u meerdere aanpassingen doen. Daarbij moet u eventuele knelpunten die op uw website aanwezig zijn, oplossen. Programma’s als Google Analytics helpen u mogelijke knelpunten te vinden en deze te analyseren. Wanneer u de vinger op de zere plek heeft gelegd, kunt u zich gaan richten op het oplossen van deze problemen en het stimuleren van bezoekers om actie te ondernemen.

Voorbeelden van conversie optimalisatie zijn:

  • Het verhogen van de snelheid van uw website;
  • A/B testing;
  • Het personaliseren van uw content;
  • Het plaatsen van Call to Action buttons.

Kortom: Als u uw conversiepercentage verhoogt, behaalt u meer verkopen uit hetzelfde aantal bezoekers en neemt het rendement van uw website toe.

 

Hoe goed scoort jouw website?


Doe nu gratis de SEO scan

SEO en SEA
Webdesign + Conversie
Content Marketing + Sociale Media

Meer weten over uw website performance?

Doe de gratis SEO Scan
2019 © SAM Online Marketing & Webdesign
Beoordeling door klanten: 4.8/5 - 24 beoordelingen
Call Now Button