SAM SpecialistMa - Vr 09:00 - 18:00

Behaal het beste resultaat

Doe de gratis website scan

Wat is het verschil tussen DoFollow en NoFollow?

Wat is het verschil tussen DoFollow en NoFollow?

Wat is het verschil tussen NoFollow en DoFollow? Om je ranking in Google op een positieve manier te beïnvloeden, moet je zorgen voor links van buitenaf, die doorverwijzen naar jouw website. Dit  bevordert de autoriteit die Google aan je website toekent, wat het makkelijker maakt voor nieuwe pagina’s om te ranken. Hierbij wordt er bij het plaatsen van deze links onderscheid gemaakt tussen DoFollow links en NoFollow links. Wat zijn dit en hoe gebruik je ze?

Als een externe pagina naar jouw website linkt, ontvang jij een klein beetje ‘link-juice’. Een klein beetje autoriteit vloeit van de externe website naar die van jou toe. Er zijn website eigenaren die dit niet willen, waardoor ze de link op ‘NoFollow’ zetten.

<a rel=”nofollow” href=”#”></a>

Bovenstaande code neem je op in je HTML-code, wanneer je niet wilt dat de link gevolgd wordt en ervoor wilt zorgen dat er geen link-juice verdwijnt.

NoFollow en DoFollow in de praktijk

NoFollow gebruik je voor pagina’s die geen juice mogen ontvangen en DoFollow gebruik je voor pagina’s die wél juice mogen ontvangen. Zo zijn er een aantal voorbeelden van pagina’s waar het zonde van je juice is als je er een DoFollow op zet, waaronder:

  • De contactpagina;
  • Externe links met een lage autoriteit, of hoge spam score;
  • Andere pagina’s waar je niet voor wilt ranken.

Om autoriteit binnen Google op te bouwen, is het daarbij ook belangrijk een ‘natuurlijk’ linkprofiel op te bouwen. Zorg voor een juiste verhouding tussen NoFollow en DoFollow links.

 

Een samenwerking aangaan met SAM

Ervaren online marketing specialisten
Aantoonbare resultaten voor klanten
Duurzame topposities in Google
Deskundig advies

Contact opnemen met SAM