fbpx

Wat zijn short tail zoekwoorden?

Een ‘short tail‘ zoekwoord is een korte zoekterm, meestal bestaande uit één of twee termen.

Voorbeelden van short tail zoekwoorden zijn onder andere:

  • Stoel (Algemeen);
  • Online marketing (Algemeen);
  • Schoenen (Algemeen).

Short tail of long tail?

Om relevante bezoekers aan te kunnen trekken, krijgen long tail keywords in de regel de voorkeur boven short tail keywords. Langere zoektermen hebben niet alleen een lagere concurrentie, maar zijn ook relevanter en geven een duidelijker antwoord op de zoekopdracht van een bezoeker. Wanneer men bijvoorbeeld het bovengenoemde short tail zoekwoord ‘schoenen’ intypt, weet Google niet welke schoenen deze persoon wil kopen, of zelfs of deze persoon de schoenen überhaupt wil kopen. Een short tail zoekwoord heeft daarbij in het gros van de gevallen een lagere koopintentie. Verkies een long tail zoekwoord daarom altijd boven een short tail zoekwoord.

Succes verzekerd met SAM

0+
Teamleden
0%
SAM verhoogt uw conversiepercentage
0+
Succesvolle samenwerkingen met SAM
0
Gemiddelde beoordeling
van onze klanten

Contact met een SAM specialist

Vul het contactformulier in en laat u terugbellen door een specialist van SAM om de mogelijkheden te bespreken. Nu online

Contactformulier

Doe de gratis SEO Scan
2018 © SAM Online Marketing & Webdesign
Beoordeling door klanten: 9.1/10 - 30 beoordelingen

Hulp vragen aan SAM

Leg de pijnpunten van uw website bloot met onze SEO scan. SAM Online Marketing heeft een online tool (SEO check) ontwikkelt, waarmee u eenvoudig checkt hoe Google uw website beoordeelt. Laat uw website scannen op content, autoriteit en techniek en zet de eerste stap naar een zoekmachine geoptimaliseerde website.