Google Beoordelingen
4.8
Gebaseerd op 10 beoordelingen

Wat zijn short tail zoekwoorden?

Een ‘short tail‘ zoekwoord is een korte zoekterm, meestal bestaande uit één of twee termen.

Voorbeelden van short tail zoekwoorden zijn onder andere:

  • Stoel (Algemeen);
  • Online marketing (Algemeen);
  • Schoenen (Algemeen).

Short tail of long tail?

Om relevante bezoekers aan te kunnen trekken, krijgen long tail keywords in de regel de voorkeur boven short tail keywords. Langere zoektermen hebben niet alleen een lagere concurrentie, maar zijn ook relevanter en geven een duidelijker antwoord op de zoekopdracht van een bezoeker. Wanneer men bijvoorbeeld het bovengenoemde short tail zoekwoord ‘schoenen’ intypt, weet Google niet welke schoenen deze persoon wil kopen, of zelfs of deze persoon de schoenen überhaupt wil kopen. Een short tail zoekwoord heeft daarbij in het gros van de gevallen een lagere koopintentie. Verkies een long tail zoekwoord daarom altijd boven een short tail zoekwoord.

Hoe goed scoort jouw website?


Doe nu gratis de SEO scan

SEO en SEA
Webdesign + Conversie
Content Marketing + Sociale Media

Meer weten over uw website performance?

Doe de gratis SEO Scan
2019 © SAM Online Marketing & Webdesign
Beoordeling door klanten: 9.2/10 - 35 beoordelingen

Hulp vragen aan SAM

Leg de pijnpunten van uw website bloot met onze SEO scan. SAM Online Marketing heeft een online tool (SEO check) ontwikkelt, waarmee u eenvoudig checkt hoe Google uw website beoordeelt. Laat uw website scannen op content, autoriteit en techniek en zet de eerste stap naar een zoekmachine geoptimaliseerde website.
Call Now Button