Content Optimalisatie
Met content optimalisatie verbeter je je bestaande content op zo’n wijze dat deze vervolgens wél rankt of converteert. Maar waar moet je op letten bij content optimalisatie? Hoe leer je van de fouten die je de eerste keer gemaakt hebt? En wat als je content na optimalisatie nog steeds niet converteert of scoort in de zoekmachines?
Lees snel verder over het optimaliseren van content!
(Wat weet jij al over SEO teksten schrijven?)
Content Optimalisatie – Waarom?
Zo aan de vooravond van 2015 is het interessant om onze content optimalisatie strategie uit de doeken te doen. In onze eerste blogpost over ‘een domeinnaam registreren’ schreven we al dat wij onze oude website met een top 4 positie in Google hadden ingeruild voor twee nieuwe websites waaraan wij ‘from scratch’ zouden beginnen.
www.samonlinemarketing.nl voor de online marketing kant van onze business, www.samdesign.nl voor de webdesign kant.
Nu, bijna een jaar verder, staat er op beide websites ontzettend veel content waar we het gehele jaar keihard aan gewerkt hebben. Ontelbare SEO landingpages hebben we geschreven, nachtenlang bezoekers doorgemeten en middels content optimalisatie de posities en conversie opgeschroefd.
Toen wij begonnen met beide websites stonden we nergens, maar nu heeft:
- SAM Online Marketing: 80 landingpagina’s en na het publiceren van dit bericht 50 blogposts.
- SAM Design: 31 landingpages
Van al deze pagina’s zijn de posities binnen de zoekmachines gestaag gestegen. Een enkele pagina (vaak met long tail zoekwoorden) rankte vrijwel direct in de top 10 van Google, het merendeel bleef in het begin steken tussen de 2de en 5de pagina van Google.
“Een enkele pagina behaalde niet eens de top 1000….”
Maar door onze content optimalisatie strategie staan we nu:
- Met een giga-moeilijke zoekterm, Online Marketing, bovenaan in Google uit 394.000.000 zoekresultaten!
- Met een derde van al onze pagina’s minimaal op de eerste pagina van Google.
- En is meer dan 60% van ons totale verkeer organisch verkeer!
Het optimaliseren van je bestaande content en daardoor hoog in Google komen zorgt dus overduidelijk voor meer bezoekers op je website!
Content Optimalisatie – Verschillende redenen
Bij content optimalisatie onderscheiden we twee redenen om je bestaande content te optimaliseren:
- Optimalisatie van content vanwege SEO.
- Optimalisatie van content vanwege conversie.
Bij het verbeteren van je content vanwege zoekmachine optimalisatie overwegingen optimaliseer je je bestaande teksten puur om hoger in Google te komen met de betreffende webpagina’s. Wanneer de pagina die je wilt optimaliseren niet rankt in de zoekmachines zul je uit moeten pluizen waar het aan ligt.
In het geval dat je content optimalisatie wilt toepassen om je conversie te verbeteren zit het met je positie in de zoekresultaten wel goed. Er komen genoeg bezoekers vanuit de organische resultaten, maar eenmaal op je website aangekomen doen ze niets. Ze converteren niet. In dat geval zul je je moeten richten op conversie optimalisatie en ook daar hebben we meerdere artikelen over geschreven.
Al met al genoeg naslagwerk om aan de slag te gaan met je content optimalisatie strategie en ook jouw pagina’s te laten ranken en je bezoekers om te zetten in klanten.
Maar wat als je alles toepast en het lukt nog niet?
Samenwerken met een expert
Cijfers liegen niet. Je hebt ze hierboven al kunnen inzien. Onze content optimalisatie strategie heeft ons geen windeieren gelegd. Met keihard werken en veel meten (en daardoor weten) kunnen wij een jaar na de start van beide websites een positieve balans opmaken wat betreft posities in de zoekmachines, verkeer op beide websites en de groei van ons klantenbestand.
Het is eigenlijk belachelijk dat wij als erkend Google Qualified Professional nog geen enkele AdWords campagne voor onszelf op hebben hoeven zetten en zodoende geen cent hebben hoeven investeren in online adverteren, simpelweg omdat wij erg goed gevonden worden op Google.
Wil jij dat ook?
Een hoge positie in de zoekresultaten en de bezoekers die je binnenhaalt omzetten in klanten?
Klik dan heel snel op onderstaande knop!