Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Categorieen
Delen
Ontvang je GRATIS
website analyse
t.w.v. €399,-
SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min

Jouw eigen Microsite(s) opzetten: de DO’S en DON’TS

Vandaag beginnen we al aan ons derde deel uit de serie over satellietwebsites. We hebben zowel de positieve als de negatieve kanten ervan belicht. Verder heb je kunnen leren wat het kan betekenen voor de SEO en de marketing van je organisatie. Mocht je tot de conclusie zijn gekomen dat dit een strategie is waaraan jij je wilt wagen, dan gaan wij je vandaag helpen. We hebben namelijk een aantal do’s en don’ts voor je op een rij gezet, zodat jij ermee aan de slag kunt en je eigen microsite kunt maken! Waarom zou je eigenlijk kiezen voor je eigen microsite?

Allereerst zullen we even een opsomming voor je maken:

  • Zorg dat de site opvalt
  • Houdt het tijdelijk
  • Leidt de bezoeker
  • Je hoofdwebsite komt eerst

potloden

 Zorg dat je site opvalt

Uiteraard moet je er voor zorgen dat de bezoeker zich kan identificeren met de site. Je moet dan ook de algehele basis van het uiterlijk van je hoofdsite aanhouden. De site moet echter wel opvallen. Zorg er voor dat de microsite op bepaalde details juist wel verschilt van je hoofdwebsite. De bezoeker moet namelijk wel een reden hebben om je site te bezoeken en er op te blijven.

Houdt het tijdelijk

Microsites werken het beste wanneer je ingezet worden voor tijdelijke projecten of campagnes. Websites als deze moeten namelijk net zo behandeld worden als een normale website. Tenzij je een project hebt dat de manuren, geld en tijd die je kwijt bent aan een microsite rendabel maakt, geven we je het advies mee de site tijdelijk te houden en niet te lang in leven te laten.

Leidt de weg

Veel microsites brengen de bezoeker in verwarring, waardoor ze hun nieuwsgierigheid weg halen en hem direct weer naar je hoofdsite leiden. Zorg er daarom voor dat je microsite duidelijk aanwijzingen geeft om de bezoeker te begeleiden, zodat ze enthousiast worden en geïnteresseerd in je microsite raken.

Je hoofdwebsite komt eerst

Vele bedrijven hebben de fout gemaakt om hun hoofdwebsite te verwaarlozen en hun microsite als vervanging te zien. Hier hebben zij een hoop trouwe klanten mee verloren, omdat deze klanten een te grote afstand tussen jou en henzelf gecreëerd zagen worden. Maak je hoofdwebsite daarom prioriteit nummer 1 en zet je microsite(s) op nummer 2. Wanneer je twijfelt of je wel genoeg tijd hebt om je op je microsites te richten, zonder dat je hoofdwebsite hier onder leidt, is het dan wel een goed idee om überhaupt een microsite op te zetten?

questionm

Volgende week gaan we het hoofdstuk satellietwebsites en microsites afsluiten. Je bent bekend met het gezegde beter goed gejat dan slecht bedacht? We gaan een aantal van ’s werelds beste microsites uitlichten en analyseren waarom ze zo goed zijn. Tot volgende week!

Ander bekeken ook

SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min
SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min
SEO is een langetermijninvestering waar je u tegen zegt. In het begin is het echt alleen maar investering, zonder dat je er wat voor terugkrijgt. Maar na een maand of...