Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Categorieen
Delen
Ontvang je GRATIS
website analyse
t.w.v. €399,-
SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min

Waarom kiezen voor satellietwebsites: Marketing

Vorige week hebben we je geïntroduceerd met het begrip satellietwebsites. We hebben je uitgelegd dat je één- of meerdere websites gebruikt om jouw hoofdwebsite te ‘voeden’. Je creëert content, puur en alleen om backlinks te maken naar jouw hoofdwebsite. Zoals vorige al verteld, is dit puur om jouw main website hoger te laten scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Er is echter ook een ander motief om het web van je site uit te breiden met andere websites. Vandaag zullen we het nut van satellietwebsites, en de opbouw hiervan, dan ook gaan bekijken vanuit het oogpunt Marketing.

Het marketingbelang van een satellietwebsite

In dit geval spreken we over een andere categorie satellietwebsite. Om verwarring te voorkomen zullen we in dit geval dan ook spreken van een microsite, in plaats van een satellietwebsite. Alhoewel een microsite haar primaire doel ook het complementeren van je hoofdsite is, vult deze haar rol toch op een andere manier in.

Een microsite helpt jou je markt af te bakenen. Een site als deze wordt in het leven geroepen wanneer je je als bedrijf op een specifieker niché wilt richten, zonder hierbij je bestaande site om te hoeven gooien. Het kan ook gebruikt worden voor een speciale activiteit of evenement.

Om je van een duidelijker beeld te voorzien, zullen we je een voorbeeld geven:
Een voetbalclub heeft een hoofdwebsite. Hierop voorzien zij bezoekers van het laatste nieuws over de selectie, jeugd etc. Hierbuiten hebben ze een site waarop je losse tickets, seizoenkaarten en unieke clubmaterialen, zoals uit- en thuistenues, aanbieden.

Omdat beide sites een compleet ander doel hebben, worden zij bewust gescheiden gehouden.

Het doel?

Met één of meerdere microsites kun je vele male beter op een specifieker publiek inspelen, ook met je SEO. Op dit moment wordt het verwarrend, dus blijf erbij.
Met je SEO bedoelen wij hiermee niet dat je je linkbuilding kunt manipuleren. We bedoelen hier juist mee dat je je sites op specifieker zoekwoorden kunt laten ranken. Waar deze met maar één website irrelevant zouden zijn, worden deze met een microsite juist wél relevant. Je business zal hiermee meer bekendheid genereren, en omdat je op een specifieker publiek aan het targeten bent, zal je ook een hogere conversie bemerken.

satelliet website

Om niet teveel informatie in één keer te geven, zullen we volgende week op dit onderwerp verder gaan. We proberen je dan aan de hand van een stel basisbeginselen te helpen in het zelf opzetten van een microsite. Waar moet je op letten en wat zijn de do’s en don’ts? Lees volgende week meer!

Ander bekeken ook

SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min
SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min
SEO is een langetermijninvestering waar je u tegen zegt. In het begin is het echt alleen maar investering, zonder dat je er wat voor terugkrijgt. Maar na een maand of...