fbpx

Jut en Juul

Jut en Juul is de leukste premium babywinkel van Nederland. Met diverse prachtige merken als Hartendief, Trixie, Aden + Anais en duizenden producten bedienen zij de jonge ouders die op zoek zijn naar hoge kwaliteit spulletjes voor hun kleintje. Jut en Juul heeft ook een fysieke vestiging, gevestigd in Leiden. Hier komen mensen dagelijks van heinde en ver voor naartoe. Binnenkort een kraamfeestje? Of krijg je zelf een kleintje? Dan is Jut en Juul waar je moet zijn!

  • Rapport technische optimalisatie
  • Linkbuilding en autoriteit vergroten
  • Content creatie en optimalisatie
  • Analyse Google Analytics
  • 67% stijging organisch verkeer
  • 25 duizend maandelijkse organische bezoekers
  • 58% terugkerende bezoekers
  • Stijging online omzet en winkelbezoeken

Uitdaging

Halverwege 2018 kwam klopte Jut en Juul aan bij SAM Online Marketing voor het optimaliseren van de online bedrijfsvoering. De webshop diende meer bezoekers aan te trekken en Jut en Juul diende ontlast te worden op online gebied. Als eerste opzet heeft SAM Online Marketing voor een Google optimalisatie gekozen, om zodoende het organische verkeer te verhogen. Verder werd er een adviserende rol gespeeld op de overige online marketing onderdelen.

Uitvoering

Volgens de vaste werkwijze van SAM Online Marketing is iedere optimalisatie voor Google op te delen in drie onderdelen: on-page, autoriteit en techniek. Zo ook voor Jut en Juul.

Allereerst is er een uitgebreide technische analyse uitgevoerd, waarbij de verbeterpunten zijn doorgezet naar de webbouwer van Jut en Juul. Nadat deze wijzigingen eenmaal doorgevoerd worden, heeft SAM Online Marketing de ruim 70 productcategorieën aangepakt. De teksten hiervan zijn in overleg herschreven en geoptimaliseerd volgens de richtlijnen van Google. Tevens is de structuur rechtgetrokken, zodat de website beter wordt geïndexeerd.

Nadat de website op on-page gebied volledig in orde was, is de autoriteit van de website gefaseerd uitgebreid. De homepagina en de belangrijkste productcategorieën zijn langzaam uitgebreid.

Resultaten

Halverwege het eerste optimalisatietraject (6 maanden) zijn de resultaten positief te noemen. Allereerst is er een UR rating van 41 op de homepagina bereikt. Dit is slechts een middel om de resultaten te bereiken, maar deze resultaten zijn boven verwachting uitgevallen. Tijdens de start van het project (mei 2018) had Jut en Juul ongeveer 4.000 organische bezoekers per week. Inmiddels is dit gestegen tot 6.700 organische bezoekers per week: een stijging van 67,5%! In de maand oktober heeft dit voor meer dan 25.000 organische bezoekers gezorgd. De stijging van het organische verkeer én het totale verkeer over het afgelopen halfjaar zijn te zien in de grafiek hieronder.

Contact met een SAM Specialist

Een SAM specialist helpt u graag verder met al uw vragen. Vul het contactformulier hiernaast in en wij bellen u binnen 24 uur terug Nu online

Contactformulier

Doe de gratis SEO Scan
2018 © SAM Online Marketing & Webdesign
Beoordeling door klanten: 9.1/10 - 30 beoordelingen

Hulp vragen aan SAM

Leg de pijnpunten van uw website bloot met onze SEO scan. SAM Online Marketing heeft een online tool (SEO check) ontwikkelt, waarmee u eenvoudig checkt hoe Google uw website beoordeelt. Laat uw website scannen op content, autoriteit en techniek en zet de eerste stap naar een zoekmachine geoptimaliseerde website.