Wat is onze invloed geweest?
Bekijk en lees wat wij voor dit project hebben gedaan.Speelparadijs Megapret

Werkzaamheden

- Nieuw design
- Content creatie + -optimalisatie
- Technische optimalisatie
- Linkbuilding + Autoriteit vergroten
- Online branding
Resultaten
- Lokale + landelijke topposities in Google
- Verdubbeling maandelijkse traffic
- Landelijke vindbaarheid
- Verhoging conversie percentage
- Vergroting online naamsbekendheid

Alhoewel Megapret een geweldige naamsbekendheid had in de regio, en het park ook vrijwel altijd goed gevuld was, lukte het Megapret maar niet haar online promotie van de grond te krijgen. De website trok vrijwel alleen maar traffic aan via branded searches, behaalde geen directe conversies en door de Duitse variant beschikte de website ook over de nodige technische mankementen.
Om bovenstaande uitdagingen te overkomen, heeft SAM Online Marketing een plan bestaande uit 3 onderdelen opgezet;
- Design
- Optimalisatie
- Online promotie
Allereerst heeft SAM Online Marketing een gloednieuwe, moderne website opgezet voor Megapret. De speelse uitstraling sloot perfect aan op de toegankelijkheid en laagdrempeligheid die Megapret online uit wilde stralen. Ook na oplevering heeft SAM Online Marketing periodieke wijzigingen aan het design uitgevoerd, om zodoende het conversiepercentage verder op te hogen.
Binnen de optimalisatie voor Google werd gekozen voor een klassieke SILO strategie, waarbij algemene zoekwoorden op de homepagina zijn verwerkt en specifieker zoekwoorden (zoektermen als binnenspeeltuin of waterspeeltuin) in een subcategorie zijn gezet. Tevens zijn alle technische- en indexeringsfouten zorgvuldig verholpen, om zodoende beter geïndexeerd te worden door Google.
Als online promotie werden klassieke linkbuilding strategieën gecombineerd met bewezen promotie strategieën. Op deze manier werden direct twee vliegen in één klap geslagen; niet alleen werd het non searched traffic verhoogd, ook werd de autoriteit van het domein flink vergroot.