Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Categorieen
Delen
Ontvang je GRATIS
website analyse
t.w.v. €399,-
SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min

De Homepage: Wat moet je wel doen en wat NIET

Het is HET paradepaardje van jouw website: de homepagina. Het is van groot belang om de SEO van jouw website in orde te hebben, maar wanneer bezoekers eenmaal op jouw website beland zijn, wil je er natuurlijk ook voor zorgen dat zij direct onder de indruk zijn en onder de indruk blijven.

De moderne digitale wereld zorgt ervoor dat een webbezoeker de gemiddelde spanningsboog van een fruitvlieg heeft. Wil je ervoor zorgen dat bezoekers direct onder de indruk van jouw homepagina zijn, zul je dus uit een ander vaatje moeten tappen dan anderen. Hier zijn een aantal tips, die ervoor zorgen dat jouw bezoekers naar je website blijven komen.

Voordat je je homepagina gaat bewerken, lees over een back up van je website maken.

Hoe schrijf ik een homepagina?

1. Ken je kopers

In de wereld van marketing bestaat het begrip buyer persona. Jouw buyer persona is jouw ideale klant. Jouw aanbiedingen, de manier waarop je jouw website inricht, de manier van spreken in jouw content, alles moet ingericht zijn op basis van jouw klant.

Buyer persona

2. Schrijf eerst de rest van je pagina’s

In het begin is het lastig de tone of voice van je website te bepalen. Wanneer je begint, weet je niet direct welke boodschap je wilt uitdragen en hoe je deze wilt verwoorden. Begin daarom eerst met de simpele landingspagina’s en werk je hiervandaan een weg naar boven naar de homepagina.

3. Bepaal je unieke waardepropositie

Wat onderscheid jou van je concurrenten? Wat maakt jou uniek? Bepaal wat jou beter maakt dan je concurrenten en vorm het zo dat het in de klant zijn voordeel werkt. Bekijk de video in de link om jouw unieke waardepropositie te kunnen bepalen. (Investopedia)

4. Plan de ‘reis’ van jouw bezoeker

Als er nieuwe bezoekers op je website komen, wil je ze niet overstromen met informatie en keuzes. Dit is het laatste wat je wilt doen en moet kosten wat het kost voorkomen worden. Wanneer bezoekers te maken krijgen met teveel keuzes, zullen ze rechtsomkeers maken en bouncen.

Wat wel werkt, is de bezoeker nieuwsgierig maken. Eén conversiedoel per pagina zal hierop aansluiten. Op deze manier maak je het de bezoeker een stuk makkelijker en leg je een pad om te volgen voor ze uit

5. Bepaal het design van je website

Allereerst zul je moeten ontdekken waar het oog van de bezoeker als eerst op valt. Dit kan ook op content ‘boven de vouw’ zijn. De content in de ‘body’ van je website, zal deze informatie misschien moeten ondersteunen of verder uitleggen.

De inhoud van je website zal ook moeten aansluiten op het design. Als je site modern en gestroomlijnd is, zal jouw manier van schrijven hierop aan moeten sluiten. Vergeet niet, dit bepaal je alleen op basis van jouw ‘buyer persona’.

Al met al zijn deze 5 tips een goed begin om jouw homepage in elkaar te zetten. Er zijn nog 4 belangrijke tips om je homepagina écht te laten scoren, maar hier zal je geduld voor moeten hebben. Ga met deze 5 tips aan de slag en aankomende week zullen de laatste 4 tips volgen!

Ander bekeken ook

SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min
SEO is een langetermijninvestering waar je u tegen zegt. In het begin is het echt alleen maar investering, zonder dat je er wat voor terugkrijgt. Maar na een maand of...
SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min
Content wordt over het algemeen geschreven uit de losse pols. Er wordt dus niet echt gekeken naar de zoekwoorden waar je doelgroep op zoeken of welke zoekwoorden er nu echt...