Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Categorieen
Delen
Ontvang je GRATIS
website analyse
t.w.v. €399,-
SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min

SEO voor beginners: 10 stappen (deel 2)

(deel 2)
Vorige week zijn we al begonnen met een SEO opfriscursus. We hebben in de blog van vorige week over SEO voor beginners al 4 stappen met je doorgenomen. Vandaag volgen de laatste 6.


5. Zorg voor relevante URL’s

Wanneer je je URL’s gaat creëren, is het belangrijk dat deze aansluiten op de keywords waarop je wilt ranken. Wanneer jij wilt ranken op een bepaald zoekwoord, is het belangrijk dat je URL zoveel mogelijk overeen komt met het zoekwoord.
Je URL’s moeten ook uit een duidelijke structuur bestaan. Er wordt hier ook wel gesproken van de broodkruimeltechniek. Net zoals Hans en Grietje met hun broodkruimels de weg terug konden vinden, moet de bezoeker zich makkelijk een weg terug kunnen vinden door middel van je URL’s.

6. Maak een sitemap

Net als je menu bovenin, is je sitemap een goede manier om de bezoeker over je website te navigeren. Als de bezoeker zich makkelijk een weg door je site kan banen, kan Google dit ook, wat terug te zien is in je positie in de zoekresultaten.
Een zeer makkelijke manier om een sitemap te creëren, is door een Google Sitemap plugin te installeren. Deze geeft updates automatisch door aan de zoekmachines en maakt je website makkelijk te indexeren.

Sitemap

7. Maak naam voor jezelf

Om een hoge waardering van Google te krijgen, is het belangrijk jezelf als expert binnen jouw vakgebied te profileren. Wanneer je dit goed doet, zal je niet alleen via Google een hoop extra verkeer genereren, maar zal je ook op een natuurlijke manier extra bezoekers op je site krijgen.
Manieren om jezelf als expert te profileren zijn:

  • Reageer op fora
  • Schrijf gastblogs
  • Kom met content die niemand anders heeft
  • Blijf nieuwe artikelen schrijven

8. Bouw een sterk social media profiel op

Om winst te kunnen maken via het internet, zal je koste wat kost een sterke Branding via social media moeten hebben. Niet alleen raakt Google steeds meer verweven met bijvoorbeeld Facebook, maar je genereert ook nog eens een hoop extra natuurlijke traffic.
Het voordeel van de verschillende sociale media, is dat je ze voor verschillende doeleinden kunt gebruiken. Zo kun je Facebook gebruiken voor speciale aanbiedingen van je bedrijf of om promotie te maken voor je eigen artikelen.
Instagram is een mooi platform om je volgers een kijkje te geven achter de schermen van je organisatie. Dit zorgt voor een verhoogde commitment bij je volgers.
Twitter werkt weer het best voor het delen van nieuwsberichten. Een (re)tweet is erg makkelijk geplaatst en wordt daarom ook weer heel makkelijk gedeeld. Jouw reactie op een relatief bekend onderwerp kan binnen de kortste keren viral gaan en een hoop extra naamsbekendheid opleveren.

Social media

9. Maak gebruik van SEO plugins

Maak het jezelf niet moeilijker dan het is door je gehele website handmatig aan te pakken. Er zijn een hoop WordPress plugins die je het werk een stuk gemakkelijker kunnen maken. Het keyword hier is analyseren. Om een succesvolle website te creëren zal je moeten anticiperen en van je gemaakte fouten moeten leren. De verschillende plugins waar je gebruik van kan maken, zorgen ervoor dat je het overzicht behoudt en feilloos kan zien waar de fouten liggen.

10. Kijk naar je concurrentie

Over deze laatste stelling heerst tegenwoordig een licht taboe. Wanneer je goed naar je concurrentie kijkt, denkt men al gauw dat je ze aan het kopiëren bent, maar niets is minder waar. Het is simpelweg een manier om te analyseren waar je op moet letten en vooral op wat je niet moet doen.
Ga dus niet zonder plan aan het werk en steek je kop in het zand, kijk eens naar wie er bovenaan staan op de zoekwoorden waar jij op wilt ranken, maar kijk bovenal wáárom zij bovenaan staan.

Tot zover onze laatste blog van 2015. Wij zien je in het volgende jaar graag terug om onze blogs verder te lezen.
Tot volgend jaar!

Ander bekeken ook

SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min
SEO is een langetermijninvestering waar je u tegen zegt. In het begin is het echt alleen maar investering, zonder dat je er wat voor terugkrijgt. Maar na een maand of...
SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min
Content wordt over het algemeen geschreven uit de losse pols. Er wordt dus niet echt gekeken naar de zoekwoorden waar je doelgroep op zoeken of welke zoekwoorden er nu echt...