Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Categorieen
Delen
Ontvang je GRATIS
website analyse
t.w.v. €399,-
SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min

SEO voor beginners: 10 stappen

Vandaag beginnen we aan een opfrissing, een kleine SEO cursus voor beginners om er opnieuw in te komen. Omdat het onderwerp online marketing zoveel verschillende aspecten bevat, is het makkelijk het grote plaatje uit het oog te verliezen. Om dit te voorkomen hebben we opnieuw een klein stappenplan voor je op een rij gezet, zodat je het overzicht kunt behouden. Vandaag zullen we 4 van de 10 stappen in totaal met je doornemen.

Heb jij ook al gelezen over de SEO trends in 2016?

  1. Gebruik je eigen domein en geen subdomein

Dit is een veelgemaakte fout en absoluut af te raden! Als je snel autoriteit wilt opbouwen met je website, moet je deze niet onderbrengen bij een overkoepelende organisatie. In dit geval is je website een van de velen en zal je nooit uitblinken, wat een bedrijf als hostingbedrijf je ook wijs probeert te maken.

Als je namelijk direct wilt scoren met je website, moet je zorgen dat je onafhankelijk bent. Buiten de maandelijkse ‘fee’ die je kwijt bent aan het bedrijf, zonder dat ze er wat voor doen, ben je onderdeel van hun website. Wanneer zij hun werk niet goed doen, zal jij hier ook onder lijden.

  1. Kom met unieke content en verbeter bestaande

Het hoofddoel van Google is bezoekers voorzien van relevante en nuttige zoekresultaten. Houd dit in je achterhoofd wanneer je je content aan het schrijven bent. Alles wat Google doet is ondergeschikt aan deze hoofdgedachte, ook het plaatsen van jouw website in de zoekresultaten.

Om Google’s erkenning te krijgen, zal je jezelf dus moeten manifesteren als probleemoplosser. Kom met nuttige content die andermans probleem oplost. Gebruik hiervoor niet alleen geschreven content, maar richt je ook op afbeeldingen, video’s, podcasts en andere manieren waarop jij denkt jouw volgers bij te kunnen staan.

  1. Creëer relevante backlinks op een natuurlijke manier

Hier zullen we vrij kort over zijn, want binnenkort kun je je aanmelden voor ons e-book over linkbuilding. Hierin zal je alles leren over alle ins & outs van linkbuilding. Toch willen we je even wat meegeven.

Om autoriteit binnen Google te creëren, zal je een hoop backlinks moeten genereren. Het is ook belangrijk waar deze vandaan komen en hoe deze tot stand zijn gekomen. Wanneer deze van een website met autoriteit komen, zal dit jouw website goed doen.

Als de links op je website zijn aanbeland, is het belangrijk hoe je de links in je website zelf doorstuurt. Zet je links op een zo natuurlijke manier in je content en zorg dat de bezoekers zich makkelijk een weg door jouw website kunnen banen.

  1. Maak gebruik van één thema

De makkelijkste manier om snel te kunnen scoren met je website, is om een overkoepelend thema aan te houden. Op deze manier kan Google je website heel makkelijk indexeren en bepalen waar het over gaat, waardoor je op dat onderwerp snel autoriteit genereert. Dit klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Hierom zullen we er even meer over vertellen.

Wanneer jij bijvoorbeeld een website hebt waarop je schoenen verkoopt. Is het hoofdonderwerp van je website schoenen. Dit zal ten alle tijden terug moeten keren in je content. Ook wanneer je dieper op de stof in gaat en bijvoorbeeld in de categorie sneakers of laarzen bent aanbeland, zal het woord schoenen weer terug moeten keren.

Welja, we flikken het je gewoon weer. Om achter de rest van de onderwerpen te komen, zal je volgende week weer verder moeten lezen. Voor nu wensen we je alvast fijne kerstdagen toe!

Vergeet je niet aan te melden voor ons e-book

Tot volgende week!

Ander bekeken ook

SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min
SEO is een langetermijninvestering waar je u tegen zegt. In het begin is het echt alleen maar investering, zonder dat je er wat voor terugkrijgt. Maar na een maand of...
SAM Online Marketing
Leestijd: 5 min
Content wordt over het algemeen geschreven uit de losse pols. Er wordt dus niet echt gekeken naar de zoekwoorden waar je doelgroep op zoeken of welke zoekwoorden er nu echt...