A.J.M. van Houdt

Een stijging van 683% in organisch verkeer binnen 9 maanden!

Al een aantal jaar werkt het familiebedrijf A.J.M. van Houdt samen met SAM Online Marketing. De familie achter het bedrijf kwam in 2019 op ons pad met één heel duidelijk doel voor ogen. A.J.M. van Houdt wilde meer organische bezoekers naar hun website trekken. In minder dan één jaar was het doel al bereikt!

#SEO #conversie #regionaal #landelijk
AJM van Houdt _ Afb 1

De klant

Sinds 1992 zet A.J.M. van Houdt zich in om mensen in Nederland te voorzien van een huis met een frisse uitstraling. Van het schuren en oliën van parket tot het lakken en waxen en onderhouden ervan. Bij A.J.M. van Houdt heeft men een grote liefde voor parket. Hiernaast kunnen ze je ook adviseren als het gaat om de beste onderhoudsproducten voor houten en parketvloeren.Het bedrijf ontstond vanuit een wens om nieuwe vloeren een nieuwe leven te geven. Samen zijn zoon Justin wist de oprichter en mede-eigenaar, Albert van Houdt, het bedrijf in ruim 25 jaar staande te houden. Sterker nog, het bedrijf groeide afgelopen jaren elke dag weer! Na 30 jaar bestaat het bedrijf niet meer uit vader en zoon, maar hebben tientallen parketteurs zich aangesloten bij de twee heren om samen te werken aan de grote visie die A.J.M. van Houdt heeft.

Samen met ons team van SEO specialisten heeft A.J.M. van Houdt rond de tafel gezeten om uit te stippelen hoe we nu daadwerkelijk nog meer groei zouden realiseren voor het bedrijf. Door meer bezoekers te genereren.

De uitdaging

Voor een bedrijf als A.J.M. van Houdt is ontzettend belangrijk om te kunnen laten zien wat voor resultaat het bedrijf oplevert voor haar klanten. Uiteindelijk is dat natuurlijk waar het om draait. De kracht van A.J.M. zit ook vooral in het indrukwekkende resultaat dat ze keer op keer leveren. Waar de uitdaging hem vooral in zit, is het genereren van zoveel mogelijk bezoekers. Dit zodat men de resultaten daadwerkelijk te zien krijgt. Hoe meer mensen het kwalitatieve resultaat zien, hoe meer klanten het bedrijf hoopt te krijgen. Er stond voorheen een basis website van A.J.M. van Houdt, maar hiermee werd niet goed gescoord. Het bedrijf had dus dringend nieuwe pagina’s en een hogere autoriteit nodig.

Daarnaast wilde A.J.M. van Houdt haar organisatie uitbreiden door haar team ook uit te breiden, maar als bedrijf is en blijft het zaak dat je winstgevend bent. Daarom wilden de heren van A.J.M. van Houdt een hogere omzet, zodat ze uiteindelijk konden uitbreiden.

Ook wilde het bedrijf haar merk versterken door te werken aan haar naamsbekendheid. De mate waarin de naamsbekendheid van een bedrijf verhoogd kan worden, ligt vaak aan de branche waar het betreffende bedrijf zich in bevindt. Zo moet je je voorstellen dat het voor voedselketens en kledingwinkels makkelijk is om naamsbekendheid te creëren dan voor een parketspecialist. Waar voedselketens en kledingwinkels artikelen verkopen, waar hun doelgroep regelmatig voor terug zal komen, is dat voor een parketspecialist niet het geval. Parket laat men vaak één keer in een aantal jaren onderhouden of waxen. Een parketspecialist maakt slechts een klein gedeelte van een persoons leven uit, terwijl voedselketens en kledingwinkels juist weer een groot gedeelte van een persoons leven uit maken. Dit maakt dat naamsbekendheid creëren niet altijd even simpel is.

De doelstelling

Bij elk doel voor de lange termijn hoort een concrete doelstelling waar na afloop van de campagne mee gemeten kan worden of het doel is bereikt. Aangezien het om een samenwerking bestaande uit SEO gaat, hoeft er niet zozeer een einddatum verbonden te worden aan de campagne. Wel moet er minimaal één doelstelling zijn waar een bepaalde tijd aan verbonden is. Zo was de doelstelling voor deze SEO campagne 200% meer bezoekers naar de website binnen één jaar.

AJM van Houdt _ Afb 2

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

De aanpak

Aan de hand van een uitgebreid marktonderzoek en concurrentieonderzoek werd er gezocht naar waardevolle zoektermen. Hiervoor werd uitgebreide content geschreven. Dit was namelijk nodig bleek uit het concurrentieonderzoek. Door de content te uploaden, de gehele website te optimaliseren volgens de richtlijnen van Google en het uitbouwen van de autoriteit heeft uiteindelijk gezorgd voor mooie resultaten. Maar we blijven bezig voor meer! Op basis van onze online marketing strategie en werkzaamheden hebben we in de loop der tijd mooie resultaten behaald. Bekijk hier de meest in het oog springende resultaten!

AJM van Houdt _ Afb 3

Het resultaat

Voor onze trouwe klant A.J.M. van Houdt hebben we resultaten weten te halen, die ver boven de verwachtingen uit stegen. Zo heeft ons team ervoor gezorgd dat 19 zoekwoorden van het bedrijf op nummer één scoorde. Geweldige resultaten, maar dat is niet alles. Naast de 19 nummer 1 posities, hebben we voor vader en zoon 40 zoekwoorden in de top 3 weten te krijgen en 67 zoekwoorden in de top 10!

Hoe zit het met de doelstelling? Is deze gehaald? Zeker! De heren van A.J.M. van Houdt hoopte op een stijging van bezoekers van 200%. Ons online marketing team heeft niet gezorgd voor een stijging van 200% binnen één jaar, maar voor een stijging van 683%! Dat binnen 9 maanden! Het doel is bereikt en de klant is meer dan tevreden. Op naar een hele lange samenwerking!

Ontdek jouw website score

Doe de GRATIS website scan

Wij scannen jouw website GRATIS en laten jou weten hoe je ervoor staat.

  • In 24 uur resultaat
  • Welke kansen laat je liggen?
  • Wanneer kun jij groei verwachten?
Jake On-Page specialist

Jake

On-Page specialist