Is linkbuilding uitbesteden het waard?
Steeds meer ondernemers kiezen voor alleen hun linkbuilding uitbesteden. Maar wat is de reden hier nu eigenlijk voor? Veel ondernemingen focussen zich de laatste tijd op de online markt, wat betekent dat de concurrentie steeds hoger wordt. Waar je eerst simpelweg sterke content nodig had om met een landingspagina bovenaan de organische zoekresultaten te komen, heb je hier nu echt kwalitatieve linkbuilding nodig.
Start direct met linkbuilding uitbesteden
- Kwalitatieve blog- en linkplaatsing
- Meer dan 10K+ blogs/links
- Gericht en transparante plan voor jouw linkbuildingprofiel
Kwaliteit is bij het linkbuilden van groot belang. Slechte en irrelevante links komen voor zoekmachines als Google over als spam, wat de groei van je website tegen kan houden en er zelfs voor kan zorgen dat de posities voor zoekwoorden van de gehele website daalt! Dit is meteen de grootste reden dat ondernemers hun linkbuilding uitbesteden. Specialisten weten precies wat ze moeten analyseren om de kwaliteit van een backlink te waarborgen en hoe ze de juiste strategie uitzetten waarmee jouw website succesvol wordt.
Je linkbuilding laten doen is een stuk uitgebreider dan velen denken. Maandelijks worden er een bepaalde hoeveelheid links op een slimme manier ingezet om je website te laten groeien. Maar linkbuilding is één van de drie aspecten van SEO. Waarom zou je er dus voor kiezen om alleen het linkbuilden uit te besteden aan een online marketing bureau?

Strategie op maat nodig
voor alleen linkbuilding
Professionals maken een strategie op maat waarmee jij de koploper in jouw branche op het internet zal zijn. Hierbij profiteer je van de volgende voordelen:
- Transparantie in de maandelijkse plaatsingen
- Breed netwerk voor het plaatsen van links
- Kwaliteit van iedere link wordt tot in de puntjes gewaarborgd
Waarom zou je alleen linkbuilding uitbesteden?
Over het algemeen wordt gekozen voor alleen linkbuilding uitbesteden wanneer door jou als ondernemer zelf bijvoorbeeld al veel tijd gestoken wordt in het schrijven van content of je al een content writer in dienst hebt. In het linkbuilden alleen al zit veel tijd en om de kwaliteit daarbij te waarborgen wordt er toch vaak voor gekozen om het uit te besteden. Linkbuilding begint bij het uitzoeken van de zoekwoorden waar je op wilt scoren, want hier worden de ankerteksten op gebaseerd. Met goede ankerteksten kan je de pagina’s de juiste waarde geven om te kunnen ranken. Vervolgens gaat het om de zoektocht naar kwalitatieve links. Waar staan de concurrenten op? Zijn deze links van goede waarde? Wat zijn andere sites met een hoge waarde waar een link op geplaatst kan worden? Wanneer je de links die je kunt gebruiken in kaart hebt gebracht, kunnen ze geplaatst worden. Een heel uitgebreid proces dus waar je veel expertise en ervaring voor nodig hebt om dit op de goede manier uit te kunnen voeren. Met maar een paar slechte links kan het gehele linkprofiel al vervuild zijn en wordt het moeilijk om door te groeien. Redenen waarom de meeste ondernemers kiezen voor hun linkbuilding uitbesteden.
Wat kan linkbuilding uitbesteden kosten?
Wanneer je je linkbuilding laat doen door een professional, beginnen de kosten bij €600. Met het linkbuilden kun je namelijk alle kanten op. Maar waar bestaan deze kosten verder precies uit?
Wanneer je jouw linkbuilding uitbesteedt, investeer je in de uren die je van een online marketing bureau inhuurt en maak je een budget vrij voor de links die geplaatst kunnen worden. Wat betreft de uren die er maandelijks nodig zijn om je website te optimaliseren, is dit geheel afhankelijk van de zoekwoorden die je wil zien groeien. Hoe breder de focus, hoe meer tijd er in jouw project geïnvesteerd moet worden en hoe hoger de kosten zullen uitvallen.
Budget dat je vrijmaakt voor het uitbesteden van linkbuilding is daarnaast van cruciaal belang. Linkbuiders zullen hier slim mee omgaan, maar hoe hoger jouw budget, hoe betere kwaliteit links er geplaatst kunnen worden naar jouw website. Er zijn ook gratis mogelijkheden om een link te kunnen plaatsen, maar de kwaliteit hiervan zal geen bergen verzetten. Sommige gratis backlinks kunnen zelfs als spam gezien worden, omdat ze van zo een lage waarde zijn.
Plaatsen van blogs op andere websites waar een link naar jouw website in is verwerkt is de meest natuurlijke manier van linkbuilden. Vaak liggen de prijzen voor het plaatsen van een blog ook wel een stuk hoger. Gemiddeld kost een blog van goede kwaliteit rond de €200. Maar wil je een blog van de beste kwaliteit op grote platforms met veel bezoekers? Dan kunnen de kosten oplopen tot €1000. Er zijn zelfs unieke blog sites waar één artikel rond de €2500 kost. Dit soort links zullen zeker bergen verzetten! Wil je jouw website dus snel zien groeien, dan heeft het zin om een groter budget vrij te maken en dit uit te besteden aan linkbuilding.

Linkbuilding laat je over aan een specialist
Linkbuilding kan een ingewikkeld en tijdrovende klus zijn. Specialisten hebben de expertise en juiste contacten voor de beste autoriteit!
- Transparantie in de maandelijkse plaatsingen
- Breed netwerk voor het plaatsen van links
- Kwaliteit van iedere link wordt tot in de puntjes gewaarborgd
Hoe ziet het traject eruit als je jouw linkbuilding uitbesteedt?
Het uitbesteden van linkbuilding is een breed traject waar veel bij komt kijken. De basis hiervoor is echt belangrijk om op door te bouwen en goed te kunnen groeien. Verschillende punten in het traject kunnen de gehele strategie namelijk maken of breken. We nemen je graag mee in het traject van de linkbuilding service van SAM Online Marketing!
1. Inzichtelijk maken van de doelen
Voordat de linkbuilding specialisten ook maar iets analyseren gaan we eerst met jou rond de tafel om diverse punten te bespreken. Waar staat jouw bedrijf voor? Wat is jouw budget per maand of per jaar? Hoe zie jij de samenwerking voor je? Maar de allerbelangrijkste; wat zijn de doelen die je met linkbuilding uitbesteden wilt bereiken? Als we deze doelen inzichtelijk hebben, dan kunnen we pas zien wat ervoor nodig is om voor jou successen te behalen.
Zoekwoorden zijn hier ook al van belang. Wat zou jouw doelgroep in doe zoekbalk van Google intoetsen om jou te kunnen vinden? Hoe zou je jezelf zoeken? Waar wil je op gevonden worden? Wat zijn eventuele andere suggesties? Aan de hand hiervan hebben onze experts een basis om hun analyses uit te voeren.

2. Uitgebreide zoekwoord- en concurrentieanalyse
Met de basis die we van jou hebben gekregen kunnen we nu onze uitgebreide analyse doen. Linkbuilding specialisten gaan op zoek naar diverse mogelijkheden waar je op gevonden wil en kan worden. Zoekwoorden zijn met linkbuilding uitbesteden namelijk belangrijk om de ankerteksten mee in te richten. Op die manier geef je heel veel waarde aan een bepaald zoekwoord dat op een pagina moet scoren.
Concurrenten worden hier volledig in meegenomen. Niet alleen om te achterhalen op wat voor zoekwoorden zij op welke pagina scoren, maar ook om erachter te komen welke backlinks zij gebruiken. Deze kunnen we zelf dan namelijk ook gebruiken. Top vijf concurrenten staan daar namelijk niet voor niets en hebben gegarandeerd backlinks van hoge kwaliteit die we ook kunnen gebruiken voor jouw website. Daarnaast komen we er zo achter wat er in jouw branche voor nodig is om met de top te kunnen concurreren.
3. Linkbuilding strategie op maat uitzetten
Als we inzichtelijk hebben wat ervoor nodig is om jouw website naar de top te brengen en welke backlinks we kunnen gebruiken, dan zullen we een strategie op maat uitzetten. Deze is geheel ingericht op jouw specifieke situatie. Hierin wordt in kaart gebracht hoeveel links er iedere maand geplaatst moeten worden per specifieke pagina en wat voor links dit zijn. Worden er alleen maar blogs geplaatst? Of wordt er ook gebruik gemaakt van startpagina’s en linkpartners? Wat voor andere mogelijkheden worden er daarnaast ingezet om backlinks te vergaren?
Hebben we de strategie uitgezet, dan zullen we specifieke doelstellingen maken voor de posities van de zoekwoorden en een Plan van Aanpak maken. Deze documenten krijg jij toegestuurd, zodat je precies weet wat er door ons maandelijks gedaan wordt. Op die manier ontstaan er geen vraagtekens tijdens de samenwerking voor het uitbesteden van linkbuilding en kunnen we alleen nog maar vooruit!

Strategie op maat nodig
voor alleen linkbuilding
Professionals maken een strategie op maat waarmee jij de koploper in jouw branche op het internet zal zijn. Hierbij profiteer je van de volgende voordelen:
- Transparantie in de maandelijkse plaatsingen
- Breed netwerk voor het plaatsen van links
- Kwaliteit van iedere link wordt tot in de puntjes gewaarborgd
4. Een autoriteit maken van jouw website
Nu is het zaak om echt een autoriteit te maken van jouw website. We volgen de strategie die we hebben samengesteld en plaatsen zo kwalitatief mogelijke backlinks met het budget dat we hebben. Wanneer we alle links gebruikt hebben die we in de concurrentieanalyse hadden uitgezocht, gaan we weer op zoek naar nieuwe mogelijkheden. Er zijn er namelijk altijd genoeg!
Wel is het belangrijk dat we het linkprofiel van je website eerst grondig doorlopen wanneer hier al eerder op is gelinkbuild. Het kan namelijk zo zijn dat er spam links tussen staan of links waarvan de kwaliteit onder de maat is. Al deze backlinks selecteren we en zullen we verwijderen of disavowen. Zo hebben we een goed fundament om op te kunnen bouwen!
5. Blijven monitoren en iedere maand duidelijkheid met rapportage
Constant houden we jouw website in de gaten. Zien we iets als een hevige verzakking, dan zullen we hier meteen op handelen. In sommige gevallen moet de strategie dan iets aangescherpt worden. Monitoring is een onderdeel wat niet licht genomen moet worden. Wanneer er een verzakking is, moeten we daar snel op handelen om daarna weer de goede richting in te gaan.
Resultaat en transparantie staat bij ons als linkbuilding bureau centraal. Aan het einde van iedere maand zal je dan ook een rapportage ontvangen van de huidige posities van de zoekwoorden en de veranderingen ten opzichte van de afgelopen maand. Daarbij krijg je in een overzicht te zien wat er geplaatst is en hoeveel backlinks er geplaatst zijn. Heb je hier vragen over? Dan kun je altijd contact opnemen met onze linkbuilding specialisten!

Besteed linkbuilden uit aan SAM Online Marketing als je voor resultaat wilt gaan!
Als ervaren linkbuilding bureau gaan wij echt voor resultaat. Linkbuilding gaat om meer dan simpelweg backlinks plaatsen op andere sites naar jouw domein. Met de jarenlange ervaring en een gedegen strategie op maat brengen we jou naar de top. Omdat linkbuilding één van de drie onderdelen is waar SEO uit bestaat, zullen onze professionals je altijd adviseren over de andere onderdelen. Wij weten namelijk als geen ander hoe nauw de drie onderdelen van zoekmachine optimalisatie met elkaar in verband staan en hoe belangrijk het dus is om alle drie de onderdelen goed aan te pakken. Aan het einde van de dag willen wij net zo graag als jij het resultaat behalen!
Linkbuilding uitbesteden is het dus zeker waard! Je weet zo zeker dat je voor kwaliteit gaat en dat je linkprofiel op een natuurlijke manier wordt opgebouwd, waarmee je dus echt succesvol wordt. Daarnaast profiteer je van het brede bestand aan contacten dat de experts in bezit hebben om een kwalitatieve link te kunnen plaatsen.
Wil je optimaal profiteren van de ervaring en expertise die SEO specialisten jou kunnen bieden? Dan kun je volledig ontzorgd worden en je gehele SEO laten doen. Om alvast inzichtelijk krijgen hoe je website ervoor staat met een SEO scan. Graag eerst de mogelijkheden bespreken met een professional? Neem dan contact op met een professional van ons bureau en laat je adviseren. Samen vooruit, samen winnen!
- Concurrentieanalyse + huidige profiel check
- Concrete verbeterpunten
- Adviesplan
- Gratis videocall met een specialist

Mimas
Jouw Linkbuilding specialist
Met de GRATIS linkbuilding scan ontvang jij een adviesplan op maat.
Veelgestelde vragen over Linkbuilding
Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van een SEO strategie. Zoekmachine optimalisatie bestaat namelijk uit on-page, linkbuilding en techniek. Deze drie componenten staan heel nauw met elkaar in verband. Voor alle drie de aspecten is de juiste optimalisatie en strategie nodig. Linkbuilden is hierbij altijd een belangrijke factor. Hoe belangrijk dit exact is binnen een complete SEO strategie, is afhankelijk van de concurrentie. Simpelweg; hoe meer links de concurrentie gebruikt, hoe belangrijker de rol van linkbuilding in jouw strategie is.
Daarnaast is het handig om een specialist jouw linkbuilding te laten doen. Iemand die al jaren in het vak zit en hier een echte expert in is, weet precies hoe hij de juiste strategie op maat kan maken voor ieder specifiek project. Ervaring en expertise die iedere ondernemer vaak zelf niet heeft. Daarnaast wordt de kwaliteit van elke link tot in detail gewaarborgd door een specialist. Hij weet dan ook precies waar hij naar moet kijken.
Kortom, met een specialist weet je dat er goed werk geleverd wordt en kun jij jouw tijd in andere aspecten van jouw onderneming stoppen.
De kosten voor een backlink zijn heel uiteenlopend. Soms kun je een link plaatsen op een startpagina zonder ervoor te hoeven betalen en soms kost het wel wat. Natuurlijk zijn links waar je voor betaalt over het algemeen van minder goede kwaliteit. Hoe beter de kwaliteit, hoe meer je ervoor betaalt.
Met een startpagina kan dit enkele euro’s zijn, maar met een homepage link kunnen de kosten flink oplopen. Deze kosten kunnen ook eenmalig of per jaar zijn.
Dit geldt ook voor artikelen die je kunt plaatsen op een blogsite. Hier is het minder gebruikelijk dat je er niks voor hoeft te betalen, maar dat kan nog steeds. Ook in de vorm van een blog ruil. Kosten voor het plaatsen van een artikel kunnen tussen de €50 en €100 zijn, maar voor een sterk artikel kun je zomaar richting de €500 en soms zelfs richting de €1000 euro betalen. Het is dus heel afhankelijk van de strategie en de kwaliteit van de links die je gebruikt.
Een linkbuilding specialist zet een uitgebreide strategie uit, onderzoekt de concurrentie tot in detail en gaat op zoek naar kwalitatieve backlinks. Hierbij is het waarborgen van de kwaliteit het belangrijkste.
Allereerst doet een linkbuilding specialist een uitgebreid marktonderzoek waarin de concurrenten tot in detail geanalyseerd worden. Zo wordt duidelijk op wat voor manier er veel gelinkbuild wordt in jouw specifieke markt en hoeveel links er exact nodig zijn. Op deze manier wordt de strategie voor jou volledig op maat gemaakt.
Vervolgens gaat het er uiteraard om dat de juiste soort links uitgezocht worden. Als je bijvoorbeeld veel artikelen moet schrijven en deze op sterke blogsites wilt laten plaatsen, dan is het ook belangrijk dat het een sterk artikel is. Je kunt namelijk niet zomaar een artikel van slechte kwaliteit op een hoogwaardige blogsite plaatsen.
In eigenlijk iedere strategie gaan de meeste backlinks naar de homepage. Vanaf daar kan het de autoriteit die het ontvangt namelijk goed doorgeven naar de subpagina’s.
Uiteraard moeten de subpagina’s ook versterkt worden. Hoeveel links deze moeten ontvangen is per pagina geheel afhankelijk van de concurrentie. Als het goed is, is dit aan het begin bij het maken van de strategie ook tot in detail uitgezocht en bepaald.
Het is belangrijk dat de verdeling van de links wel natuurlijk is en klopt. Plaats je bijvoorbeeld veel te veel links op één pagina, dan kan dit ook averechts werken. Zoekmachines kunnen dit zien als spam waardoor het de groei van een pagina en soms zelfs de hele website tegenhoudt. In zo een geval kan het zelfs zo zijn dat links verwijderen een positieve invloed heeft!
Het verkrijgen van backlinks kan op veel verschillende manieren. Over het algemeen wordt toch het meeste gedaan aan linkruils, links plaatsen op startpagina’s en het schrijven van artikelen voor een blogsite. Je kunt de eigenaar van een website simpelweg benaderen om een link te kunnen plaatsen.
Artikelen geven vaak geleidelijk steeds meer autoriteit door. Dit komt doordat de artikelen nieuwe pagina’s zijn. Zoekmachines moeten de pagina dus enkele keren indexeren voordat het als het ware erkend wordt. Hoe langer het artikel dus online staat, hoe meer autoriteit het jouw website zal geven met de link die erin verwerkt is.
Startpagina’s en pagina’s van partners waar je een link mee kunt ruilen bestaan vaak al een tijdje. Plaats je hier dus een link, dan zal je direct profiteren van de autoriteit. Zeker als deze link op de homepage terecht komt. Op iedere website zit hier namelijk de meeste autoriteit.
Goede linkbuilding strategieën zijn volledig op maat gemaakt op jouw website. Het kan namelijk nooit zo zijn dat één strategie voor iedere website werkt. Natuurlijk zijn er als het ware basisregels. Denk bijvoorbeeld aan dat de meeste links naar de homepage gestuurd worden. Maar los daarvan is het volledig afhankelijk van wat jouw wensen zijn en vooral van de concurrentie.
De concurrentie bepaalt eigenlijk voornamelijk hoeveel en wat voor soort links je nodig hebt. De ene branche zit vol met linkbuilding artikelen, terwijl in de andere branche bijna alleen maar startpagina’s gebruikt worden. Het is dus heel belangrijk om hier rekening mee te houden, samen met jouw wensen. Wil jij bijvoorbeeld dat er vijf pagina’s geoptimaliseerd worden door een specialist, dan wordt er een andere strategie gemaakt dan wanneer je jouw hele website tot in de puntjes geoptimaliseerd wilt hebben en overal de topposities wilt bereiken.