Linkbuilding uitbesteden
Meer autoriteit

Linkbuilding uitbesteden: een absolute must?

Linkbuilding uitbesteden is het proces van het vergaren van kwalitatieve backlinks door een specialist om zo de autoriteit van jouw website groter te maken. Deze kwalitatieve links kun je op verschillende manieren inzetten om zo een natuurlijk en sterk linkprofiel op te bouwen. 

Start direct met linkbuilding uitbesteden

Maandelijks budget *

Maar waarom zou je dat laten doen? Linkbuilding is een heel belangrijk onderdeel binnen SEO. Sommige branches zijn haast opgebouwd uit linkbuilding, waar andere het in andere branches bijna niet gebruikt wordt. Geoptimaliseerde content techniek en linkbuilding samen zorgt ervoor dat jij met jouw website topposities kan behalen. Het een kan niet zonder het ander. Topkwaliteit content waar iemand zomaar naar linkt? Dat is een fabeltje. Alleen voor hele bekende domeinen als Google of Wikipedia is dit het geval. Op Wikipedia staat bijvoorbeeld veel algemene informatie waar mensen naar op zoek zijn. Hun linkprofiel is hier dan ook uit opgebouwd. Deze wordt als het ware vanzelf gecreëerd. Wil jij ook meer conversie en hoog komen in Google? Het uitbesteden van linkbuilding is het advies dat wij van SAM Online Marketing jou geven. Waarom moet je jouw linkbuilding laten doen? Linkbuilden is een kwaliteit op zich. Specialisatie is wat hiervoor nodig is. Er komt namelijk veel meer kijken bij het plaatsen van backlinks. Hier wordt een hele analyse op losgelaten. We leggen je graag uit hoe wij werken en waarom linkbuilding uitbesteden de beste optie is!

Linkbuilding Uitbesteden

Strategie op maat nodig
voor alleen linkbuilding

Professionals maken een strategie op maat waarmee jij de koploper in jouw branche op het internet zal zijn. Hierbij profiteer je van de volgende voordelen:

Waarom moet ik mijn linkbuilding uitbesteden?

Omdat linkbuilding een kunst en een vak apart is! Maar bovenal: het is broodnodig. Zoekmachines houden van content en een goede UX, maar dit alleen is niet genoeg. Zoals hierboven al uitgelegd moeten alle drie de pijlers van SEO onder de loep genomen worden. Naast dat je goede content geschreven hebt en de website technisch goed in elkaar zit, is het ook van belang dat je een goed en sterk linkprofiel op laat bouwen door een linkbuilding specialist. En door wie kun je linkbuilding beter laten doen dan een professional die er dagelijks mee bezig is!? Als de elektra in jouw huis het ineens niet meer doet, dan laat je ook een elektriciën komen. Die weet precies waar hij naar moet kijken en wat hij moet doen om het probleem op te lossen. Maar goed, om het nog even concreet te maken. Waarom nu jouw linkbuilding uitbesteden? Hierom!

  • Inzicht in alle metrics: Wat maakt nou een goede link? Is het de relevantie? Is het de kwaliteit? En hoe meet je de kwaliteit? Niemand kan in het hoofd van Google kijken. Maar er zijn wel genoeg tools die in de buurt komen. Dan moet je alleen wel toegang hebben tot deze tools én ze op waarde kunnen schatten. Laat dit nou net de expertise van een linkbuilding bureau zijn.
  • Het juiste netwerk: Je komt echt wel een heel eind met social media, gastbloggen en een stukje PR. Constant op zoek gaan naar de juiste links is alleen wel erg tijdrovend. En dan moet je die contacten ook nog leggen en de links zien te fixen. Een linkbuilding bureau beschikt vaak over een enorm netwerk en weet ook binnen jouw branche aan de juiste links te komen.
  • De gedetailleerde kennis van het vak: Linkbuilding is diverser dan je denkt. Simpelweg een domein zoeken waar je een link op kan plaatsen is niet het geval. De kwaliteit van de backlink die geplaatst wordt is namelijk ook van belang. Hier zijn meerdere manieren voor om te kijken wat zo een link voor waarde heeft. Je kan het altijd proberen. Maar als je dit zelf zou doen, wie zegt dat wat je doet goed is? Daarnaast kun je met de kennis van het vakgebied van jouw onderneming altijd helpen. Het klinkt misschien heel simpel, maar twee weten altijd meer dan één. Een vakexpert (jij) gecombineerd met een andere vakexpert (linkbuilding bureau). Als linkbuilding specialist hebben we bij SAM Online Marketing namelijk ook meer kennis nodig over jouw vakgebied om de juiste links te kunnen plaatsen. Samen komen we tot het perfecte eindresultaat wanneer jij hebt gekozen voor jouw linkbuilding uitbesteden.

SAM Online Marketing linkbuilding laten doen

Resultaat is wat telt. En resultaat is waar SAM Online Marketing voor gaat binnen onze linkbuilding strategie. Alles wat wij doen is om het resultaat en het doel dat wij hebben opgesteld te behalen. Aan het begin van de samenwerking krijg je dan ook altijd een Plan van Aanpak met de doelstellingen. Zo weet jij wat je kan verwachten wanneer jij kiest voor linkbuilding uitbesteden aan SAM en heb je een soort houvast. We maken dus altijd een strategie op maat, voor iedere website weer. Elke branche vraagt namelijk om een andere aanpak, maar deze vijf stappen keren altijd terug!

1. Nulmeting: Als linkbuilding bureau beginnen we met een grondige analyse van je website en de concurrentie. Wat doen zij goed en wat is ervoor nodig om ze te verslaan? Iets specifieker: welke soort links verwijzen naar hun website? Wat voor soort links zijn dat? Welke URL’s versterken ze? En welke ankerteksten gebruiken ze? Jouw top 10 concurrentie staat namelijk niet voor niets bovenaan in de organische zoekresultaten. Google heeft deze domeinen of pagina’s dus al veel autoriteit gegeven, boven alle andere concurrenten die ook voor een bepaald zoekwoord willen scoren. Het is dus belangrijk om te kijken hoe zij daar gekomen zijn en waar wij staan. Zo weten we wat ervoor nodig is om daar te komen, en zelfs daarboven!

2. Strategie en Plan: Op basis van onze bevindingen werken we een concrete linkbuilding strategie en dito plan van aanpak uit, met heldere KPI’s. Deze maakt SAM Online Marketing dus voor iedere website volledig op maat wanneer men kiest voor linkbuilding uitbesteden. Welke pagina’s gaan we versterken? Welke links zijn er nodig? Hoeveel links zijn er nodig? En welke anchorteksten gaan we gebruiken? Deze strategie delen we met jou zodat jij weet wat ons plan en onze strategie is om de markt te veroveren.

3. Concurrentie analyse: 

Linkbuilden is de concurrentie imiteren en verslaan.

We pakken bijvoorbeeld de beste links van jouw concurrenten en benaderen deze partijen zelf voor een plaatsing. Maar daarnaast kijken we ook hoe zij exact linkbuilden. Welke anchorteksten gebruiken ze? Hoeveel links gebruiken ze? Wat zijn de waarden van de links? Aan de hand hiervan weten we hoe we wat we moeten doen om daar in de buurt te komen.

4. Eigen netwerk: De links van jouw concurrenten vullen we aan met topkwaliteit links uit ons eigen netwerk. Het smaakje van SAM Online Marketing is wat de doorslag geeft. Wij hebben namelijk een breed netwerk waar wij veel links in kwijt kunnen. Je zou kunnen zeggen dat we oneindig beschikbare plekken hebben om een link te kunnen plaatsen. En dat op verschillende manieren! Op de ene plek kunnen we een gratis link plaatsen en op de andere plek een betaalde link. De betaalde links zijn echter in principe altijd wel van meer waarde.

5: Wat je zelf kunt doen: Wil je jouw linkbuilding uitbesteden maar zelf graag helpen bij het creëeren van autoriteit op jouw website? Social proof = autoriteit. Ga actief aan de slag met het verzamelen van reviews bij jouw klanten. Maar wees ook actief op alle socials. Facebook, Instagram, LinkedIn of misschien zelfs Pinterest! Als Google ziet dat je actief bent op social media wordt dat ook erg gewaardeerd. Vanuit de posts op social media kun je ook weer links plaatsen naar verschillende pagina’s van jouw website. Dit draagt ook weer zijn steentje bij!

Linkbuilding

Linkbuilding laat je over aan een specialist

Linkbuilding kan een ingewikkeld en tijdrovende klus zijn. Specialisten hebben de expertise en juiste contacten voor de beste autoriteit!

Linkbuilding uitbesteden voor een proactieve zoektocht naar backlinks

“Maar ik hoef linkbuilding toch niet uit te besteden? Als ik kwalitatieve content maak, gaat men vanzelf naar mij linken?” Een mooi streven, maar helaas werkt het niet zo. Je kunt je marketingbudget maar één keer uitgeven. Uren in ijzersterke content steken is goed, maar niet als het doel is om hiermee links naar je website te genereren. Linkbuilden is een vak apart. Het draait om analyse, PR, content verspreiden (actief!) en met alle cijfertjes en metrics vraagt het ook om een stukje geekiness. Voor niets gaat namelijk alleen de zon op. De autoriteit van je website verhogen? Dan moet je ervoor werken. Dit betekent actief op zoek gaan naar kansen en creatief te werk gaan om een vermelding te scoren. Links verdien je niet vanzelf, het is hard werken! 

Uitbesteden van linkbuilding is dus helemaal geen gekke gedachte. Sterker nog; het is aan het raden dit te doen! Je bent namelijk heel wat tijd aan kwijt aan het vinden van goede, kwalitatieve backlinks.

Er moet wat tijd uitgetrokken worden om te kijken welke topic de links moeten hebben. Hier wordt je vervolgens dus al in de mogelijkheden van het plaatsen van de links beperkt. Daarnaast moet er gekeken worden wat de DA waarde is van het domein. Ook is het belangrijk om de spam score daarbij te checken. Als deze te hoog is, dan kan het jouw domein en de pagina waar je naar linkt juist tegenwerken in plaats van dat je erdoor zal groeien. Zo zijn er nog heel wat details die door een linkbuilding specialist worden gecheckt bij het zoeken naar kwalitatieve backlinks. En daarna moeten ze nog geplaatst worden! Dit kan ook nog wel eens een lang en ingewikkeld proces zijn met linkpartners die niet meewerken. Linkbuilding bureau SAM Online Marketing helpt je dan ook graag!

Linkbuilding Uitbesteden

Linkbuilding uitbesteden beter dan zelf linkbuilden. Zeker over de lange termijn!

Natuurlijk kun je zelf aan de slag met linkbuilden en hoef je dit niet uit te besteden aan een linkbuilding bureau! Verzamel zelf allerlei links. Benader deze personen om te linken. Bouw zelf een netwerk op. Bekijk welke links waardevol zijn en welke niet. En zet zelf uit welke ankerteksten je hierbij moet gebruiken. Het kost je honderden uren, zonder dat je weet of je op de goede weg bent. Misschien toch maar kiezen voor het uitbesteden van linkbuilding? Dat is begrijpelijk.

SAM Online Marketing beschikt over een enorm netwerk en de juiste contacten om snel aan kwalitatieve links te komen. Daarbij weten we welke technieken werken in het benaderen van nieuwe websites. Ook kunnen we in een oogwenk jouw concurrenten in kaart brengen én benoemen waarom ze juist zo succesvol zijn met linkbuilding. We beschikken over de juiste tools om alle links op waarde te schatten en we beschikken over de juiste expertise om elke link maximaal in te kunnen zetten. Daarnaast hebben wij meerdere linkbuilders in ons team! Zo kunnen wij namelijk nóg sneller werken. Soms zitten we zelfs met drie verschillende specialisten aan één groot project wanneer dit dus écht nodig is. Jouw linkbuilding laten doen door SAM Online Marketing is dus een strak plan. Bespaar jezelf een hoop tijd en moeite. Kies voor linkbuilding uitbesteden aan onze specialisten. Zo heb je weer meer tijd voor alle andere belangrijke zaken binnen jouw onderneming!

Waarom linkbuilding uitbesteden aan SAM?

Omdat we samen voor resultaat gaan! En samen worden we succesvol. Dat is wat je kunt verwachten wanneer je SAM Online Marketing inschakelt voor jouw linkbuilding service. Succes bereik je samen. Dat geldt net zo goed bij het bouwen van autoriteit voor je website of webshop. We gaan samen met jou op zoek naar de beste links binnen je branche. Maar daarom kies je niet voor linkbuilding uitbesteden, toch? Je wil ook gewoon weten wat SAM Online Marketing te bieden heeft. Logisch natuurlijk! We vertellen het je graag:

  • Het beste netwerk: Socials, fora, gastbloggen en bedrijvenpagina’s brengen je een heel eind. En uiteraard moet je altijd op zoek gaan naar nieuwe linkbuilding mogelijkheden. Maar toch is het wel erg lekker als je het juiste netwerk hebt en in een oogwenk in contact komt met de juiste partijen. Laten wij dat netwerk nou juist hebben! Honderden relevante domeinen, met mooie waardes, waar échte bezoekers op zitten.
  • Bewezen linkbuilding strategieën: SAM Online Marketing doet niet zomaar wat. Over alles wordt nagedacht. Dat heeft het verleden wel uitgewezen. We blijven altijd vooruit kijken en zo min mogelijk achteruit. Toch zegt ons trackrecord genoeg. Kijk maar eens naar onze cases hieronder!
  • Resultaatgericht werken: Citation flow, DA, Ankerteksten. Om het oneerbiedig te zeggen: het kan je gestolen worden, toch? Want waar draait het nou eigenlijk om? Het resultaat natuurlijk! Alle metrics en statistieken gebruiken wij bij SAM alleen maar ter ondersteuning. Buiten dat gaan we proactief op zoek naar de beste links voor jou. En alles doen we met één doel: resultaat.
Linkbuilding Specialist

Strategie op maat nodig
voor alleen linkbuilding

Professionals maken een strategie op maat waarmee jij de koploper in jouw branche op het internet zal zijn. Hierbij profiteer je van de volgende voordelen:

Ons werk

GC Biotech Cases afb 4

Meer dan 2.000 maandelijkse bezoekers!

GC Biotech

AJM van Houdt

Een stijging van 683% in organisch verkeer

A.J.M. van Houdt

Heldere doelen en duidelijke rapportages

Resultaat is waar het om draait wanneer je kiest voor linkbuilding uitbesteden aan ons online marketing bureau. Doelen en KPI’s zijn het middel om dit te behalen. Dit is waar het om draait als je je SEO laat doen bij SAM Online Marketing. We stellen realistische doelen op en spelen open kaart over de voortgang hiervan. Aan het begin van de samenwerking krijg jij het Plan van Aanpak en de doelstellingen namelijk toegestuurd. Zo weet jij waar je aan toe bent, waar we moeten zijn binnen een bepaalde tijd en wat onze linkbuilding strategie is. Iedere maand ontvang je daarnaast een rapportage van ons waarin je onder andere de volgende linkbuildingstatistieken kunt zien:

  • Aantal backlinks en verwijzende domeinen
  • Citation flow en Trust flow (Majestic)
  • UR en DR (Ahrefs)
  • PA en DA (Moz)
  • Verhouding follow en nofollow links 
  • Verdeling anchorteksten

Heldere gegevens en transparantie, resultaat- en conversie gericht. SAM Online Marketing behaalt alle doelen en meer! Kies je voor linkbuilding uitbesteden? Google Ads uitbesteden? Of online marketing in zijn geheel uitbesteden? SAM is de naam!

Linkbuilding rapportage

Direct linkbuilding uitbesteden aan SAM!

Kwaliteit links, realistische doelen en KPI’s en het resultaat gaat boven alles. Dat is hoe wij bij SAM Online Marketing linkbuilden. Wil je het linkbuilden uitbesteden aan een echte aanpakker? Dan weet je dat je bij SAM moet zijn. Los van het resultaat gerichte werk dat wij leveren is alles ook duidelijk en verloopt de samenwerking altijd soepel. Korte lijntjes is namelijk wat wij willen realiseren en hoe wij werken met onze klanten. Stuur je een mail dan krijg je in principe dezelfde dag nog een reactie. Gaat er iets niet goed op de website en moet er snel gehandeld worden? Bel ons dan direct met het probleem. Wij zullen de boel meteen analyseren en de aanpassingen doorvoeren die hiervoor nodig zijn. Laat je linkbuilding dus doen door SAM Online Marketing. Neem vandaag nog contact op en samen gaan we voor succes! Benieuwd hoe je er nu voor staat op het hele gebied van SEO? Doe de SEO scan!

Ontdek jouw linkbuilding mogelijkheden
Met de juiste linkbuilding plan zal jouw website beter vindbaar worden in Google. Je krijgt een scan op maat van onze professionals. Gratis geholpen worden?
Specialist Mimas

Mimas

Jouw Linkbuilding specialist

GRATIS Linkbuilding scan

Met de GRATIS linkbuilding scan ontvang jij een adviesplan op maat.

Veelgestelde vragen over Linkbuilding

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van een SEO strategie. Zoekmachine optimalisatie bestaat namelijk uit on-page, linkbuilding en techniek. Deze drie componenten staan heel nauw met elkaar in verband. Voor alle drie de aspecten is de juiste optimalisatie en strategie nodig. Linkbuilden is hierbij altijd een belangrijke factor. Hoe belangrijk dit exact is binnen een complete SEO strategie, is afhankelijk van de concurrentie. Simpelweg; hoe meer links de concurrentie gebruikt, hoe belangrijker de rol van linkbuilding in jouw strategie is.

Daarnaast is het handig om een specialist jouw linkbuilding te laten doen. Iemand die al jaren in het vak zit en hier een echte expert in is, weet precies hoe hij de juiste strategie op maat kan maken voor ieder specifiek project. Ervaring en expertise die iedere ondernemer vaak zelf niet heeft. Daarnaast wordt de kwaliteit van elke link tot in detail gewaarborgd door een specialist. Hij weet dan ook precies waar hij naar moet kijken. 

Kortom, met een specialist weet je dat er goed werk geleverd wordt en kun jij jouw tijd in andere aspecten van jouw onderneming stoppen.

De kosten voor een backlink zijn heel uiteenlopend. Soms kun je een link plaatsen op een startpagina zonder ervoor te hoeven betalen en soms kost het wel wat. Natuurlijk zijn links waar je voor betaalt over het algemeen van minder goede kwaliteit. Hoe beter de kwaliteit, hoe meer je ervoor betaalt. 

Met een startpagina kan dit enkele euro’s zijn, maar met een homepage link kunnen de kosten flink oplopen. Deze kosten kunnen ook eenmalig of per jaar zijn. 

Dit geldt ook voor artikelen die je kunt plaatsen op een blogsite. Hier is het minder gebruikelijk dat je er niks voor hoeft te betalen, maar dat kan nog steeds. Ook in de vorm van een blog ruil. Kosten voor het plaatsen van een artikel kunnen tussen de €50 en €100 zijn, maar voor een sterk artikel kun je zomaar richting de €500 en soms zelfs richting de €1000 euro betalen. Het is dus heel afhankelijk van de strategie en de kwaliteit van de links die je gebruikt.

Een linkbuilding specialist zet een uitgebreide strategie uit, onderzoekt de concurrentie tot in detail en gaat op zoek naar kwalitatieve backlinks. Hierbij is het waarborgen van de kwaliteit het belangrijkste.

Allereerst doet een linkbuilding specialist een uitgebreid marktonderzoek waarin de concurrenten tot in detail geanalyseerd worden. Zo wordt duidelijk op wat voor manier er veel gelinkbuild wordt in jouw specifieke markt en hoeveel links er exact nodig zijn. Op deze manier wordt de strategie voor jou volledig op maat gemaakt.

Vervolgens gaat het er uiteraard om dat de juiste soort links uitgezocht worden. Als je bijvoorbeeld veel artikelen moet schrijven en deze op sterke blogsites wilt laten plaatsen, dan is het ook belangrijk dat het een sterk artikel is. Je kunt namelijk niet zomaar een artikel van slechte kwaliteit op een hoogwaardige blogsite plaatsen.

In eigenlijk iedere strategie gaan de meeste backlinks naar de homepage. Vanaf daar kan het de autoriteit die het ontvangt namelijk goed doorgeven naar de subpagina’s.

Uiteraard moeten de subpagina’s ook versterkt worden. Hoeveel links deze moeten ontvangen is per pagina geheel afhankelijk van de concurrentie. Als het goed is, is dit aan het begin bij het maken van de strategie ook tot in detail uitgezocht en bepaald.

Het is belangrijk dat de verdeling van de links wel natuurlijk is en klopt. Plaats je bijvoorbeeld veel te veel links op één pagina, dan kan dit ook averechts werken. Zoekmachines kunnen dit zien als spam waardoor het de groei van een pagina en soms zelfs de hele website tegenhoudt. In zo een geval kan het zelfs zo zijn dat links verwijderen een positieve invloed heeft!

Het verkrijgen van backlinks kan op veel verschillende manieren. Over het algemeen wordt toch het meeste gedaan aan linkruils, links plaatsen op startpagina’s en het schrijven van artikelen voor een blogsite. Je kunt de eigenaar van een website simpelweg benaderen om een link te kunnen plaatsen.

Artikelen geven vaak geleidelijk steeds meer autoriteit door. Dit komt doordat de artikelen nieuwe pagina’s zijn. Zoekmachines moeten de pagina dus enkele keren indexeren voordat het als het ware erkend wordt. Hoe langer het artikel dus online staat, hoe meer autoriteit het jouw website zal geven met de link die erin verwerkt is.

Startpagina’s en pagina’s van partners waar je een link mee kunt ruilen bestaan vaak al een tijdje. Plaats je hier dus een link, dan zal je direct profiteren van de autoriteit. Zeker als deze link op de homepage terecht komt. Op iedere website zit hier namelijk de meeste autoriteit.

Goede linkbuilding strategieën zijn volledig op maat gemaakt op jouw website. Het kan namelijk nooit zo zijn dat één strategie voor iedere website werkt. Natuurlijk zijn er als het ware basisregels. Denk bijvoorbeeld aan dat de meeste links naar de homepage gestuurd worden. Maar los daarvan is het volledig afhankelijk van wat jouw wensen zijn en vooral van de concurrentie.

De concurrentie bepaalt eigenlijk voornamelijk hoeveel en wat voor soort links je nodig hebt. De ene branche zit vol met linkbuilding artikelen, terwijl in de andere branche bijna alleen maar startpagina’s gebruikt worden. Het is dus heel belangrijk om hier rekening mee te houden, samen met jouw wensen. Wil jij bijvoorbeeld dat er vijf pagina’s geoptimaliseerd worden door een specialist, dan wordt er een andere strategie gemaakt dan wanneer je jouw hele website tot in de puntjes geoptimaliseerd wilt hebben en overal de topposities wilt bereiken.

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren, door de site te gebruiken stemt u in met ons gebruik van de cookies.