Bing adverteren

Door Bing adverteren uit te besteden aan een specialist van ons online marketing bureau ben jij verzekerd van meer clicks op jouw advertenties. Het gaat in feite hetzelfde als bij de andere zoekmachines, maar het heeft enkele voordelen. Onze expert legt hier uit hoe Bing adverteren in z’n werk gaat.

Online Marketing specialisten
Review Arie Bos
“Een betrouwbare partij die fijn communiceert en beloftes waarmaakt.”
Arie Bos -
(5.0)

Hoe werkt Bing adverteren?

Bing adverteren werkt min of meer hetzelfde als de andere manieren van zoekmachine adverteren. Er is een veilingsysteem dat bepaalt of je getoond wordt of niet. Met de specialist van SAM Online Marketing zorg je ervoor dat jouw pagina’s een goede kwaliteitsscore hebben zodat je minder hoeft te bieden voor hetzelfde bedrag. Je stelt van tevoren een bepaald biedbedrag in en dat wordt beïnvloed door de kwaliteitsscore van je pagina. Ook bij Bing adverteren werkt het zo dat je pas betaalt op het moment dat iemand op je link klikt.

Voor de beste resultaten kun je het beste de hulp van onze consultant inschakelen. Hij voorziet je van een analyse of waardevol advies over hoe jij je Bing advertenties instelt. Op die manier betaal je minder aan het uitbesteden van het Bing adverteren aan ons online marketing bureau.

Wat is Bing?

Bing is een zoekmachine, net als Google. Je vult een zoekwoord in en de zoekmachine probeert de websites te tonen die het beste jouw zoekopdracht vervullen. Ook hierbij wordt gemeten welke websites het meest relevant zijn en de bezoekers het meeste vooruit helpen.

Bing is van Microsoft. Het staat daarom standaard geïnstalleerd als besturingssysteem van alle Microsoft computers. Alhoewel het algoritme van Google een stuk verder gevorderd is, moet je die van Bing zeker niet onderschatten. Het is een wat robuustere uitvoering, maar kan nog steeds goed vinden wat je zoekt. Met de juiste zoekwoorden scan kun je goed geld verdienen aan het uitbesteden van een campagne.

Je zal het daarom vaker in de Engelstalige wereld tegenkomen. Zo gebruikt een kwart van de Amerikanen het en ongeveer 8,5% van de Britten. Elke maand worden er 1,1 miljard zoekopdrachten verwerkt door deze zoekmachine. Zeker geen kleintje dus!

Wat levert Google Ads uitbesteden aan SAM jou op?
  • Verhoogde advertentieprestaties
  • Duurzame campagnegroei
  • Optimalisatie van advertentieteksten
  • Hogere conversieratio
  • Beter Inzicht in KPI’s en ROAS
Ja, scan mijn Ads!

Hoe adverteer je met Microsoft Advertising?

Ook bij Bing adverteren heb je gigantisch veel opties. Het is een onderdeel van Microsoft Advertising en je kunt je campagne helemaal zelf instellen. Je mag drie titels inzetten en twee beschrijvingen wanneer je een advertentie maakt. Veel van de verdere opties komen overeen met Google Ads, dus als je daar ervaring mee hebt kom je hier gemakkelijk uit.

Heb je echter geen ervaring en kun je wel de hulp van een specialist gebruiken, neem dan contact op met de consultant in Bing adverteren. Samen met jou zet hij een account op en stelt het in, zodat je precies die bezoekers krijgt die je nodig hebt. Laat vandaag nog een analyse uitvoeren welke zoekwoorden het beste in jouw campagne thuishoren.

Via de zoekmachines

De klassieke manier van zoekmachine adverteren is de meest gekozen optie. Door op deze manier in Bing te adverteren kun je gericht potentiële klanten naar je website trekken. Je komt dan bovenaan de zoekresultaten te staan waardoor mensen sneller geneigd zijn op jouw website te klikken. Om conversies te krijgen is dit de meest geschikte optie. Met een snelle check kom je er met de consultant zo achter welk type online adverteren het beste bij jouw bedrijf past.

Cost per Click

Zoals gezegd betaal je alleen wanneer mensen op jouw advertenties klikken bij Bing adverteren. De totale kosten per klik noemen we ook wel de CPC (Cost per Click). Dit is een goede manier om erachter te komen of jouw campagne rendeert of niet. Let erop dat je alleen de CPC hanteert wanneer je kiest voor zoekmachine adverteren.

Cost per Acquisition

Dat iemand op jouw link klikt, wil nog niet zeggen dat deze ook een aankoop doet. Om dat door te meten moet je verder kijken, namelijk wanneer iemand een klant wordt. Als jij alle kosten op een rijtje zet en dit afstreept tegen de acquisities (verkochte producten, verleende diensten) dan krijg je de CPA (Cost per Acquisition). Gemiddeld gezien heeft Bing het beter voor elkaar dan Google wat dit betreft, omdat de CPA ongeveer 26% lager ligt bij Bing.

Via het Microsoft netwerk

Microsoft heeft een krachtig netwerk aan zich gebonden. Dit zijn allerlei sites met veel bezoekers die zich hebben aangesloten bij het netwerk van Microsoft. Als je op deze manier besluit mee te doen met Bing adverteren dan ben je zichtbaar voor iedereen die die websites bezoekt. Om aan je branding te werken is dit de meest geschikte optie. Het vergroten van je branding gaat meestal over een lange tijd. Bovendien zijn er behoorlijk wat kosten mee gemoeid. Laat je daarom voorzien van goed advies van onze expert voordat je de stap neemt om gebruik te maken van het Microsoft netwerk bij Bing adverteren. Check goed of je deze vorm van marketing nodig hebt voordat je eraan begint. Het is meer voor exposure dan dat het daadwerkelijke klanten oplevert.

Cost per Mille

Het online adverteren via het Microsoft netwerk gaat wat minder gericht dan bij het adverteren in de zoekresultaten. Vandaar dat hier ook een andere betaling van toepassing is. Bing meet namelijk aan hoeveel mensen je advertentie is getoond, ongeacht of iemand een actie heeft ondernomen. Dit wordt vervolgens uitgedrukt in de kosten per duizend mensen die jouw advertentie hebben gezien, de CPM (Cost per Mille).

Gratis groeiplan
Een gratis groeiplan? Benieuwd naar wat werken met ons SEO bureau jou kan opleveren? Vraag een gratis adviesplan aan!
review“Ik kreeg een eerlijk een realistisch beeld van de groei in 1 jaar te behalen is!”
Ik wil een groeiplan

Hoe begin ik aan Bing adverteren?

Om te beginnen met Bing adverteren heb je eerst een account nodig. Deze maak je aan bij Microsoft Advertising. Daarna stel je alles in zoals je het wil hebben: je doelgroep, campagnetype, regio, zoekwoorden en het budget. De keuzes die je hierin kan maken zijn niet zo groot als bij Google Ads. Doe eerst een check van wie je doelgroep eigenlijk is.

Om een effectieve campagne op te zetten heb je het werk nodig van een expert. Laat daarom van tevoren een specialist van ons online marketing bureau kijken naar jouw instellingen voordat je aan het uitbesteden begint. Je krijgt hierdoor niet alleen meer leads, maar zal uiteindelijk ook de kosten drukken omdat je effectiever je doelgroep bereikt. Twijfel niet om hulp of advies in te schakelen van onze consultant.

Samen vooruit samen winnen

Samen vooruit,
samen winnen

Een uitstekend resultaat begint bij een uitstekend team. Dat is het geheim achter online winnen!

Meet the team

Google Ads importeren

Om het makkelijk te maken heeft Bing de optie om de Google Ads gegevens te importeren. Dit maakt het heel laagdrempelig om over te stappen of om gelijktijdig een tweede campagne via Bing adverteren te hebben. Heel handig als Google Ads uitbesteden al op je lijstje staat.

Je logt in op je Microsoft Advertising account en gaat naar de opties. Hier vind je de optie om de Google Ads te importeren van een al bestaande campagne. Dit scheelt je een hoop instel- en nadenkwerk. Maak dus handig gebruik van deze functie of laat een expert van ons online marketing bureau het voor je doen.

De voordelen van Bing adverteren

Wanneer je besluit je zoekmachine adverteren uit te besteden aan ons online marketing bureau halen we het maximale uit de voordelen die Bing te bieden heeft. Er mogen dan wel minder mensen gebruik maken van deze zoekmachine, maar heeft zo z’n voordelen.

Ten eerste is het een stuk goedkoper in Bing. Via een analyse komen we erachter dat de prijzen een stuk lager liggen omdat de concurrentie ook een stuk lager ligt. En dit heeft meteen een tweede voordeel, namelijk dat je makkelijker op de moeilijke (bredere) zoekwoorden kunt richten zonder er veel geld aan uit te geven. Het komt regelmatig voor dat je voor zoekwoorden met een prima volume nog onder de € 1 per klik zit. Gemiddeld gezien blijkt uit onderzoek dat je ongeveer 35% goedkoper uit bent met de online marketing uitbesteden aan een Bing advertentie. Maar dat is niet het enige.

De conversies liggen namelijk ook een stuk hoger. Met maar liefst gemiddeld 34% hogere CTR (Click Through Ratio) is het zeer aantrekkelijk voor ondernemers die op zoek zijn naar rendement. Het conversiepercentage ligt ongeveer 1,7% hoger dan bij Google Ads.

Niet alleen dat maar de orders zijn ook groter. Wat blijkt? Mensen die via Bing zoeken hebben meer te besteden. Je ziet dat de ordergrootte ongeveer 6,8% groter is bij Bing dan bij Google.

Dit alles maakt het ontzettend aantrekkelijk om uit te besteden aan een specialist die verstand heeft van Bing adverteren. Laat de consultant een scan doen van je website om je te vertellen welke mogelijkheden er in jouw markt zijn.

Google Ads
uitbesteden aan onze specialisten?
Ervaar hoe SAM Online Marketing een ROAS van gemiddeld 375% mogelijk maakt
  • Hogere ROAS (Return On Ad Spend)
  • Lagere kosten (Efficiënter advertentiebeheer)
  • Flexibiliteit en snel schakelen
  • Heldere en transparante rapportages
Review Absolute
“SAM Online Marketing is een geweldig team om mee samen te werken en ik kan hen ten zeerste aanbevelen”
Absolute Tuinmaterialen - (5.0)

Maximaliseer je ROAS!

Snel top resultaten zien met je Google Ads

Bing adverteren uitbesteden aan SAM Online Marketing

Doe online adverteren alleen als je zeker bent van je zaak. Door het adverteren via Bing uit te besteden aan SAM Online Marketing heb jij deze zekerheid. Dit komt omdat je een ervaren specialist in huis haalt die de ins en outs kent van deze zoekmachine. Hij werkt net wat anders dan Google waardoor je echt een expert moet zijn om er het maximale uit te halen.

Ook als je gewoon advies nodig hebt bij het maken van een zoekwoordonderzoek of als je wilt dat de consultant een keer een uitgebreide scan maakt van jouw website dan zit je bij ons aan het juiste adres. Neem direct contact op en besteedt jouw geld verstandig uit aan SAM Online Marketing.

Wat onze klanten zeggen over
SAM Online Marketing

Mehran Hushyari
Een hele fijne ervaring met dit bedrijf. Doelgericht, klantvriendelijk, behulpzaam...
Meer lezen
Van Vleuten Marketing
Wij hebben een hele prettige samenwerking met SAM Online Marketing. De...
Meer lezen
AdaCar Cleaning
AdaCar Cleaning
Een bureau dat écht verstand heeft van online marketing. Er wordt gedacht in...
Meer lezen
Anne Ruster
In het verleden zeer succesvol samengewerkt met SAM Online Marketing. Voorheen...
Meer lezen
Miracle Harteveld
Hun team is professioneel, vriendelijk, meedenkend en ze begrijpen wat je doelen...
Meer lezen
Lijing Hu
Super bedrijf dat snel reageert en oplossingen vind. Goeie service met mensen die...
Meer lezen
Jeremiah De Vries
Heldere communicatie, denken mee met ons, aardige club mensen en hebben ervoor...
Meer lezen
D-Dact
D-dact
We hebben alweer 3 jaar geleden onze site laten maken door SAM en nog steeds...
Meer lezen
Henk Riem
Geweldig team specialisten die doen wat ze beloven. Denken mee, adviseren en zorgen...
Meer lezen
Jimmy Fransen
Goed deskundig advies, zeer betrokken bij alles, al met al een fijne samenwerking...
Meer lezen
D-Dact
Cognitum
Erg goed geholpen door Joyce. Ook na oplevering van de website is er nog goede...
Meer lezen
Rob Bijtjes
In zee met ze gegaan. Dit zijn tóppers, klaag nu tegen ze dat ik het véel te druk heb :)
Meer lezen
D-Dact
Complex Beheer
We zijn nu al 7 jaar tevreden klant van Sasha. Wat begon met websites bouwen is...
Meer lezen
Inge Scholman
Fijne samenwerking met SAM Online Marketing, altijd goed bereikbaar en ze denken...
Meer lezen
Elite Hair Istanbul
Deskundig en professioneel advies. Bij vragen staan ze altijd voor je klaar...
Meer lezen
D-Dact
Flyn Flowers
Door SAM onze website laten maken en laten optimaliseren in Google. Wij zijn...
Meer lezen

Veelgestelde vragen over Bing adverteren

Adverteren op Bing is vanwege de lage concurrentie en de lage kosten erg aantrekkelijk voor nieuwe bedrijven. Alhoewel de zoekvolumes lager zijn, kun je in specifieke markten hele hoge ROI ratios krijgen. Als je het goed aanpakt kun je met een kleine inleg veel ervoor terugkrijgen.

Bing werkt als ieder andere zoekmachine: een gebruiker voert een zoekterm in om te vinden waar hij/zij op zoek naar is. De zoekmachine, Bing in dit geval, gaat dan in de database na welke resultaten het beste aansluiten op het zoekwoord. Dit kan pure informatie zijn, maar ook diensten of producten. Vooral deze laatste twee categorieën zijn interessant binnen de marketing.

Via Bing kun je niet op Google adverteren. Dit zijn twee aparte zoekmachines die niets met elkaar te maken hebben. Door een account te maken bij Google en vervolgens in het specifiek een Google Ads account aan te maken kun je hier advertenties op draaien.

Lets talk Google Ads
Hey! wave
Let’s talk Ads
Wil je graag sparren over pakketten met een van onze specialisten. Neem contact met ons op! Neem contact op