Werkwijze
Resultaat behaal je door te weten wat je doet. Doelstellingen maken en die doelstellingen ook behalen. De invulling verschilt, maar het geraamte blijft hetzelfde. Wij werken altijd volgens deze 5 stappen!
Stap 1
Onderzoek + analyse
Onderzoek en analyse zorgt voor de juiste strategie. Dat is dan ook de eerste stap die onze marketeers nemen. Allereerst maken we een nulmeting. Hierdoor weten we precies hoe je er nu voor staat. Vervolgens onderzoeken we de markt, je doelgroep en uiteraard de concurrentie. We weten welke kanalen je concurrent gebruik, via welke plekken ze bezoekers aantrekken en welke zoekwoorden ze gebruiken. Hierna onderwerpen we je website aan de meest kritische checklist die er is, zodat we exact weten waar we staan!
Stap 2
Plan van aanpak en Strategie
Resultaat halen we niet zomaar. We maken een strak plan van aanpak en zetten samen met jou de strategie uit:
- Werkzaamheden: Wat pakken we op?
- Planning: Wie gaat welk onderdeel wanneer verwerken?
- Kanalen: SEO, Google Ads, Google Shopping, Sociale Media of andere kanalen?
- KPI’s: Wanneer is de campagne succesvol?
- Resultaat: Wanneer hebben we ons doel bereikt?
Vanaf het eerste moment dat wij beginnen met uw campagne, weet u wanneer en wat u kan verwachten.
Stap 3
Implementatie
Na de analyse en het plan van aanpak gaan we meteen aan de slag. We lopen alle technische onderdelen op basis van de checklist af, zorgen voor de juiste content, zetten campagnes op, vergroten autoriteit en nog veel meer. Geheel afhankelijk van de eerder gekozen stappen.
Stap 4
Monitoring en optimalisatie
Geen enkele succesvolle campagne is in één keer helemaal goed. Hierom monitoren we constant en schaven we waar nodig bij. Online marketing is een proces, waarbij voortdurend aan de touwtjes getrokken moet worden. Onze specialisten zitten dan ook constant bovenop jouw case, voor optimaal resultaat.
Stap 5
Rapportage
Maandelijks ontvang je van ons een uitgebreide rapportage. Hierin beschrijven we gedane werkzaamheden, meten we het succes van de campagnes en formuleren we de to-do’s voor volgende maand.