SEO uitbesteden voor het beste resultaat!
SEO uitbesteden? Dit laat je over aan een professioneel bureau, dat tot het uiterste gaat om voor resultaten te zorgen. Een professional die samen met jou kijkt naar de verschillende groeimogelijkheden voor jouw bedrijf en advies op maat geeft. Ben jij op zoek naar zo een bureau om SEO uit te besteden? Kies dan voor SAM Online Marketing!
Het behalen van nummer 1 posities uitbesteden?
- Meer bezoekers en leads verhogen
- Transparante samenwerking
- 1 vast contactpersoon voor jouw campagne(s)
Als je een ervaren specialist inschakelt, geeft dit je website de boost die het nodig heeft. Binnen no-time kun je stappen maken om uiteindelijk je doelstellingen te halen. Wij gaan jou hierbij helpen. Ons SEO bureau heeft de kennis, kunde en het netwerk om snel te kunnen schakelen en stappen te zetten voor de SEO optimalisatie van je website of webshop. Wanneer moet je jouw SEO uitbesteden? SEO laat je door een specialist doen als je een constante stroom van bezoekers wil naar jouw website. Je gaat vooral aan de slag met SEO wanneer je op de lange termijn succes wil behalen. Het uitbesteden van SEO is het namelijk een kwestie van tijd. Het vergt in de eerste maanden geduld, maar wanneer de bezoekers eenmaal binnen beginnen te stromen, kun je rekenen op een consequent aantal leads of verkopen. SEO is dus echt een groeiproces. Wil je meer weten over SEO laten doen door een online marketing bureau? Neem contact met ons op of lees hieronder verder!

Samen online winnen?
Laat jouw SEO door een
expert doen!
Om écht te winnen heb je voor SEO tijd en expertise nodig. Heb je dit niet, dan kun je beter investeren in een specialist die jouw website winstgevend maakt!
- Nauw contact met onze specialisten
- Altijd gericht op conversie
- Aparte strategie voor alle drie de onderdelen van SEO
Waarom SEO uitbesteden?
Omdat je zonder SEO niet zomaar bovenaan in Google komt en dit een uitgebreid proces is. SEO bestaat namelijk grofweg uit drie aspecten; linkbuilding, on-page(content) en techniek. Om echt hoog te komen in Google en je website professioneel te optimaliseren heb je dan ook specialisten nodig.
Een SEO bureau heeft op ieder vlak één of zelfs vaak meerdere specialisten die het optimaliseren van jouw website gezamenlijk doen.
Ten eerst is dit goed omdat velen handen licht werk maken, maar ook kun je niet alle aandacht op alle aspecten tegelijk leggen. Zo is linkbuilding een heel uitgebreid proces waarbij je veel uren en zelfs dagen kwijt bent aan het zoeken van kwalitatief sterke links voor jou website. Hiervoor kun je namelijk niet zomaar elke link plaatsen.
Ook het on-page plaatje is heel breed en divers. Eerst moet er een uitgebreid zoekwoordonderzoek gedaan worden waaruit duidelijk wordt welke pagina’s geschreven zullen moeten worden. Vervolgens moet een on-page SEO specialist deze pagina’s allemaal gaan schrijven, waar hij uiteraard redelijk wat tijd aan kwijt zal zijn. Maar dat is niet alles voor het on page plaatje. Een on-page analyse is namelijk ook een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden die niet vergeten moet worden. Zo wordt namelijk duidelijk waar er nog verbeterpunten liggen op de website. Deze moeten vervolgens uiteraard ook zo snel mogelijk aangepakt worden. Op de verschillende pijlers waar SEO uit bestaat gaan we hieronder dieper in!

Wat heeft ons SEO bureau jou te bieden?
SAM Online Marketing biedt jou alles op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Zo kun je SEO in zijn geheel laten doen. Dat betekent dat we alles van begin tot eind voor je oppakken. We pakken dan het zoekwoordonderzoek op, maar ook de concurrentieanalyse, copywriting, technische optimalisatie en nog veel meer. Ook kun je ervoor kiezen om slechts gedeeltes op te laten pakken. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je alleen Linkbuilding wil laten oppakken. Bij het uitbesteden van SEO aan SAM Online Marketing kan het allemaal! Op ons menu staat het volgende:
- Zoekwoordonderzoek: de basis van SEO ligt bij het zoekwoordonderzoek. Wat zijn de zoekwoorden met de juiste intentie en hoe vaak zoekt men hier per maand op? Alleen zo breng je de potentiële markt in kaart.
- Concurrentieanalyse: wil je met je website beter vindbaar worden in Google? Dan moet je weten wie je moet verslaan. Wij doen een uitgebreide concurrentieanalyse. Op welke zoekwoorden scoort de concurrentie? Hoe ziet hun website structuur eruit? Hoe hebben ze hun content opgebouwd? En hoe versterken ze hun autoriteit? We dienen het aan je op in hapklare brokken. Daarmee leggen we de basis voor de SEO strategie. En deze kunnen we uiteraard ook voor je uitvoeren!
- Technische SEO: wil je alleen de technische optimalisatie van je website door een professional laten doen? Wij optimaliseren je crawl budget, brengen je pagespeed naar the next level en verbeteren andere cruciale technische SEO-aspecten.
- SEO copywriting en on-page optimalisatie: Slimme teksten, afgestemd op zowel Google als je bezoekers. Doordachte SEO-titels met slimme aanzet tot actie. En een heldere interne linkstructuur die iedereen snapt. Met behulp van tools als Screaming Frog en SEMRush zorgen onze on-page specialisten voor topkwaliteit.
- Linkbuilding: Autoriteit is de motor die jouw website aandrijft. Het is keiharde kracht die ervoor zorgt dat jij écht beter bent dan de rest. Kwalitatieve links, relevante ankerteksten, belangrijke URL’s. Dat zijn de toverwoorden. Linkbuilding helpt je verder.
- SEO Scan: niet SEO uitbesteden, maar liever zelf doen? Wij voeren een uitgebreide SEO scan uit. Hierbij kun je het volgende verwachten: zoekwoorden, concurrenten in een notendop en verbeterpunten qua techniek, on-page én linkbuilding. Niet zomaar een SEO scan dus, maar een compact totaalplaatje.
- SEO advies: Heb je besloten om SEO uit te besteden aan een externe partij? Maar ontbreekt het aan een stukje strategie en sturing? Wij geven ook SEO advies!

SEO zelf doen of uitbesteden?
SEO kun je het beste overlaten aan een online marketing bureau. Zij hebben namelijk diverse specialisten in dienst met veel kennis en ervaring die dagelijks bezig zijn met het optimaliseren van websites. Wie kan dit dan dus ook beter doen dan iemand die hier iedere dag mee te maken heeft! Als je het zelf doet, zal het proces vele malen trager gaan en weet je niet eens of dit op de juiste manier gedaan wordt. Misschien werkt je strategie helemaal niet of merk je dat je er toch te weinig tijd in stopt.
Maar waarom SEO uitbesteden aan SAM Online Marketing? Omdat je dan zeker weet dat het zoekmachine optimalisatie proces met fluwelen handschoenen wordt aangepakt. Een team van SEO specialisten houdt zich bezig met on-page, techniek en linkbuilding van je website. Zo komt je website op een natuurlijke manier, stap voor stap, steeds hoger in Google te staan. Wanneer je SEO uitbesteed aan SAM Online Marketing wordt alles van A tot Z voor je opgepakt. Wij gaan met alle specialisten rond de tafel om de best mogelijke op maat gemaakte strategie uit te zetten voor jouw website. On team komt vervolgens weer bij elkaar om te analyseren wat er beter moet of rechtgezet moet worden. Dit zullen we dan ook direct aanpakken. Denk bijvoorbeeld aan het uitvoeren van een zoekwoordonderzoek of een concurrentieanalyse. Dat allemaal moet vanaf dag één op de juiste manier opgepakt worden. Dat is precies waar onze SEO specialisten goed in zijn! Als team hebben we niet alleen een strakke en succesvolle werkwijze. We zijn ook ontzettend flexibel en schakelen snel. Als team komen we weer bij elkaar om te analyseren wat er beter moet of rechtgezet moet worden. Dit zullen we dan ook direct aanpakken. Wanneer je bezig bent met online marketing is het goed om een plan uit te zetten. Op die manier weet je precies wat er behaald moet worden en welke kant je op gaat. Toch kunnen bepaalde zaken in de online marketingwereld anders gaan dan gepland. Ons team weet ten alle tijden snel te schakelen om zo succes te behalen. Bij SAM Online Marketing kun je rekenen op een team dat niet denkt in werkzaamheden of uren, maar in behaalde resultaten.
Met het hele team zullen wij er dus ook alles aan doen om het resultaat te halen. In eerste instantie gaan we voor Return On Investment, waarna we alleen maar zullen groeien! Het gaat niet alleen om het halen van hoge posities in Google. We denk ook met je meer om zoveel mogelijk uit deze hoge posities te halen. SEO marketing uitbesteden aan een internetbureau met altijd resultaat? Daar is SAM Online Marketing de juiste partij voor! Lees hieronder verder over onze werkwijze.

SEO door een expert laten doen zorgt voor succes!
Met een specialist van SAM weet je zeker dat jouw website in goede handen is en dat je de top zal bereiken! Dat is dan ook te merken aan de volgende punten:
- Nauw contact met onze specialisten
- Altijd gericht op conversie
- Aparte strategie voor alle drie de onderdelen van SEO
Introductie en onderzoek van het traject bij SAM
Bij het uitbesteden van SEO staat resultaat altijd voorop. Dit is ook waar wij ons voornamelijk op richten. Resultaat haal je door doelen te stellen. Maar wat zijn die doelen? En welke KPI’s stellen we hiervoor vast?
Om te beginnen plannen we samen een kennismakingsgesprek in wanneer jij van plan bent een samenwerking met ons aan te gaan. Hierin bespreken we wat je doelen zijn. Daarbij sparren we wat mogelijke zoekwoorden zijn en welke concurrenten het online goed doen. SEO is namelijk voor iedere branche anders. Onderdelen die bij verhuisbedrijven werken, werken voor de zorg juist weer voor geen meter. Daarom is het zaak om een beeld van je branche en van de concurrentie te hebben. Alleen op die manier weten we wat wel werkt, maar ook wat juist niet werkt.
Na de introductie gaan onze specialisten aan de slag. Ze kijken welke zoekwoorden écht belangrijk zijn en wie er bovenaan staan op die zoekwoorden. Daar houdt het niet bij op. Want waarom staan zij bovenaan? Wat doen zij goed op het gebied van content? En welke links gebruiken ze? Al deze gegevens bundelen we en combineren we met ons (bewezen) eigen smaakje. Dit mondt uit in een concreet plan van aanpak. Hierdoor weet je exact wat we wanneer gaan doen. Je weet ook wanneer we welk onderdeel uitvoeren. En hoe het verdere proces eruit komt te zien. Zoekmachine optimalisatie begint bij de drie hoofdlijnen van SEO. Die vind je hieronder.

On-page SEO laten doen door specialisten
SEO uitbesteden begint bij content. Google moet kunnen checken of de inhoud van je website aansluit bij de zoekopdracht van de (be)zoeker. Wij schrijven relevante, inhoudelijke content op basis van een uitgebreid zoekwoordonderzoek. Sterke content die jouw doelgroep direct aanspreekt. Dit gebeurt in samenwerking met jou. Want jij bent expert in je vakgebied. En wij hebben niet de vakinhoudelijke kennis waar jij wel over beschikt.
Goede content valt of staat dan ook met een goede briefing.
Na de briefing gaan onze copywriters aan de slag.
Na goedkeuring van jou, en eindredactie van ons, implementeren we de content zorgvuldig in de website. Hierbij wordt elk belangrijk content onderdeel aangepakt en geoptimaliseerd. Denk aan SEO titels, meta descriptions, alt-attributen, body tekst, headings, interne links en meer.
Belangrijk binnen on-page SEO is het thema van je website. Waar ben jij expert in? Wanneer dit zich als een rode draad door je website beweegt, kan Google je goed op waarde schatten. Dit doe je niet per pagina. Iedere pagina is namelijk onderdeel van het grotere geheel. En iedere pagina ondersteunt jouw expertise. Geen zorgen, ook dit zullen onze specialisten oppakken!
Technische SEO uitbesteden
Ook is het mogelijk om alleen technische SEO uit te besteden aan SAM Online Marketing. Ons bedrijf optimaliseert je techniek van A tot Z. Te beginnen bij de crawlability en indexability van je website. We analyseren hoe gemakkelijk zoekmachines zich door je website kunnen bewegen. En uiteraard nemen we ook het stukje Google Search Console voor onze rekening. TIP: dit heeft te maken met het crawl budget van je website.
Maar technische SEO gaat verder dan alleen gecrawld kunnen worden. Google wil zijn bezoekers namelijk de ultieme bezoekerservaring bieden. Een blije bezoeker is een blije zoekmachine. Dit begint bij de snelheid van je webpagina’s. We zorgen dat iedere pagina razendsnel laadt en maken je website ultralicht. In een oogwenk laad alles, waarbij het geraamte stabiel blijft.
Zoals gezegd is bezoekersgedrag essentieel om goed gevonden te worden. Samen met jou analyseren we waar bezoekers afhaken, en wat juist wel werkt. Op die manier verlagen we de bounce-rate, maar verhogen we juist de Click-Through Rate. We kunnen het niet genoeg benadrukken. Is je bezoeker blij? En vind deze waar hij naar zocht? Dan gaat Google mee in dat enthousiasme!

SEO uitbesteden aan een linkbuilding specialist
Tot slot kunt je ook de linkbuilding van je website of webshop aan ons bureau overlaten. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van SEO. Hiermee onderscheid je je van de concurrentie. Met SEO pakken wij zeker ook dit onderdeel aan. Eerst kijken we samen met jou naar het laaghangende fruit. Bedrijvenpagina’s, sociale media, Google Mijn Bedrijf. Het zijn plekken die de zoekmachine gebruikt om te verifiëren of het met een betrouwbare partij te maken heeft. Dit is pas de basis, want van daaruit gaan we je autoriteit nog verder uitbreiden. En dat begint bij ons eigen netwerk. Stabiele publishers met mooie websites waar echte bezoekers op zitten. Zie het niet als linkbuilding, maar als een PR-strategie. Meer naamsbekendheid, dan is Google ook blij.
De basis leggen we, zodat we van daaruit creatiever te werk kunnen gaan. Denk aan gastbloggen, opiniestukken, fora en meer. Heb je echt nieuwswaardige dingen te melden? Dan sturen we dit samen op naar de pers en volgen we dit op. We doen niet alleen aan linkbuilding. Maar we zorgen dat je ook echt bekender wordt en als expert wordt gezien. Op gefaseerde wijze vergroten we de autoriteit van je website. Meer links. Relevante links. Zowel naar homepagina als subpagina’s. En natuurlijk volgens een bewezen ankertekst strategie. Stap voor stap krijg je meer erkenning van de zoekmachine. En stap voor stap klim je richting topposities!
Iedere maand rapporteren en converseren
Wanneer je SEO door ons laat doen is het belangrijk om de neuzen ten alle tijden dezelfde kant op te houden. Daarom ontvangt elk van onze klanten elke maand een rapportage, waarin we laten zien welke resultaten er afgelopen maand behaalt zijn. Zo weet jij op elk moment waar jij en je bedrijf aan toe zijn. Je kiest dan wel voor zoekmachine optimalisatie uitbesteden, maar wil wel op de hoogte blijven van wat er gebeurt. Maandelijks krijg je van ons een uitgebreide rapportage. Hierin beschrijven we tot in detail hoe we ervoor staan. We blikken terug op de afgelopen maand en kijken vooruit naar de maand die gaat komen. Daarbij sparren we (twee)maandelijks over de mogelijkheden van je project. Je moet nu eenmaal samen tot het beste resultaat komen!
Direct SEO uitbesteden aan SAM Online Marketing
SEO door een ervaren professional laten doen? Dan klop je bij SAM Online Marketing aan! Ons bureau pakt zoekmachine optimalisatie van A tot Z aan, waarbij wij regelmatig met je sparren en je op de hoogte houden van de voortgang. Ons team bestaat uit experts op het gebied van Linkbuilding, On Page SEO en technische optimalisatie. Daarnaast krijg je ook nog beschikking tot andere professionals binnen ons team. Denk bijvoorbeeld aan digitale designers, programmeurs, data analisten en online marketing strategen. Voor een bedrijf dat op de juiste manier wil groeien en op de lange-m en korte termijn wil winnen van de concurrentie, is SAM Online Marketing de juiste keuze. Benieuwd naar de mogelijkheden bij ons bureau, en direct de SEO van je website of webshop uitbesteden? Neem contact op en bespreek de mogelijkheden! Je kunt ook andere online marketing onderdelen aan ons uitbesteden. We helpen je graag verder! Bekijk ook ons SEO pakket.
Optimalisatie voor Google is een cruciaal onderdeel als je vindbaar wilt worden met jouw website. Weten hoe je ervoor staat en waar de kansen liggen? Wij helpen je verder! Geen standaard uitdraai, maar een echte analyse van ervaren SEO specialisten!
- Premium analyse
- Uitgevoerd door echte specialisten
- Analyse van on-page, techniek en autoriteit
- Concrete verbeterpunten

Jake Stamenkovic
Jouw online marketing specialist
Wij scannen jouw website GRATIS en laten jou weten hoe je ervoor staat.
Veelgestelde vragen over SEO
Met SEO kun je zelf altijd al een begin maken. Je kan namelijk zelf al beginnen met teksten schrijven en eventueel linkbuilden. Hoe eerder een tekst online komt, hoe sneller het geïndexeerd zal worden door Google en hoe meer autoriteit een pagina dus al heeft wanneer je een specialist hiernaar laat kijken. Echter weet je met het schrijven van SEO teksten niet precies welke zoekwoorden je bij elkaar op één pagina moet schrijven. Hoe doe je namelijk nou precies een goed zoekwoordonderzoek? Ook met linkbuilding kun je niet zomaar links plaatsen. Er zijn namelijk genoeg slechte links waarvan je écht niet wilt dat ze naar jouw website verwijzen.
SEO uitbesteden is vaak dus de juiste beslissing als je zelf niet veel ervaring hebt met dit vak. Alleen al het SEO-technische deel moet je altijd overlaten aan een techneut. Één klein foutje kan al zorgen voor een puinhoop aan de voorkant van de website. Daarnaast weet een SEO specialist hoe hij een gedegen zoekwoordonderzoek moet doen, hoe een SEO tekst opgebouwd moet zijn, naar welke waardes hij moet kijken bij het plaatsen van kwalitatieve links en alle andere ins en outs van zoekmachine optimalisatie.
Een andere belangrijke factor waarom er door ondernemers vaak gekozen wordt voor het uit handen geven van SEO is omdat ze hier simpelweg geen tijd voor hebben. In het optimaliseren van je website zit veel tijd. Afhankelijk van jouw wensen kun je hier zomaar dagelijks mee bezig zijn. Als ondernemer heb je hier dan ook geen tijd voor.
Je SEO door een specialist laten doen is zeker voordelig. Allereerst weet je dat het geld en de tijd die gestoken wordt in het optimaliseren van jouw website altijd terugverdiend wordt. Een specialist weet namelijk waar hij mee bezig is en hoe hij de juiste strategie voor jouw website uit moet zetten. Als je zelf aan de slag gaat met het optimaliseren van je website, dan zie je vaak dat de tijd die hierin gestoken wordt verloren gaat. Simpelweg door te weinig ervaring. Dit is dus zonde. Deze tijd kun je namelijk beter stoppen in jouw onderneming bijvoorbeeld.
Daarnaast zorgt een specialist ervoor dat je meer zal verdienen dan je hebt uitgegeven aan SEO. In eerste instantie wordt er altijd gefocust op Return On Investment. SEO is een duurzaam proces waarbij het dus ook even duurt voordat de topposities bereikt zijn. Het is dus in de meeste gevallen niet realistisch om meteen voor meer dan ROI te gaan. Is de ROI gehaald? Dan kunnen we doorpakken en gaan we voor meer!
De kosten voor SEO diensten zijn geheel afhankelijk van verschillende factoren. Wat zijn jouw wensen bijvoorbeeld? Hoe hoog is de concurrentie? Hoe groot is jouw website of webshop? Webshops hebben bijna altijd al meer aandacht nodig dan een website. Deze zijn namelijk al een stuk groter met alle productcategorieën die hierbij komen kijken.
De SEO kosten zijn dan ook voornamelijk afhankelijk van jouw wensen. Stel dat je maar enkele pagina’s wilt laten optimaliseren, dan zullen hier niet veel uren voor nodig zijn. Aangezien je een online marketeer per uur betaald zullen de kosten hier dan ook lager voor zijn.
Concurrentie is dus ook nog een belangrijke factor die de kosten kunnen veranderen. Stel dat je dus alleen die enkele pagina’s wilt laten optimaliseren, maar de concurrentie gebruikt heel veel links voor deze pagina’s, dan heeft een SEO specialist uiteraard meer tijd nodig om het doel te kunnen bereiken. Linkbuilding is namelijk een vak op zich waar veel tijd in gestoken moet worden voor het uitzoeken van goede links en het uitzetten van de juiste strategie.
SEO moet je uitbesteden aan een specialist om twee simpele redenen; wanneer je de expertise niet hebt van een echte expert en wanneer je geen tijd hebt voor de optimalisatie van jouw website.
Allebei de redenen komen in bijna alle gevallen voor. Als ondernemer heb je over het algemeen namelijk genoeg hooi op je vork. Tijd voor het optimaliseren van je website heb je dus simpelweg niet. Als je deze tijd wel hebt, dan komt het in 90% van die gevallen voor dat je niet genoeg expertise hebt om je website goed te optimaliseren voor de organische zoekresultaten. Zonde uiteraard, want deze tijd kun je beter stoppen in andere aspecten van jouw onderneming!
Als je een product of dienst verkoopt via jouw website of webshop dan is SEO altijd van belang. Dit is dus in heel veel gevallen zo op het internet. Wil je jouw product of dienst verkopen dan is het namelijk heel belangrijk dat je vindbaar bent. Als jouw website niet gevonden kan worden, dan zal je dus ook geen bezoekers hebben. Geen bezoekers is uiteraard geen verkopen.
Hiervoor kun je Search Engine Optimization en Search Engine Advertisement gebruiken. SEO wordt gezien als het duurzame proces. Het duurt wat langer voordat je in de topposities te vinden bent. Maar als je daar eenmaal staat, dan ben je daar ook haast niet meer weg te krijgen. Met SEA kun je sneller bovenaan staan. Echter betaal je wel een bepaald bedrag per keer dat iemand op jouw pagina klikt. Meestal stel je hier dan ook een bepaald bedrag voor in per dag of per maand. Ook is de positie van jouw advertentie in de zoekresultaten afhankelijk van hoeveel je wilt betalen per klik. Het is namelijk een soort markt. De hoogste bieder staat ook helemaal bovenaan in de zoekresultaten.
Met SEO duurt het even voordat je de topposities bereikt hebt en voordat dit zijn vruchten afwerpt. Als je eenmaal op de eerste pagina in de organische zoekresultaten te vinden bent, dan zal je merken dat de bezoekers en daarmee ook de conversies zullen verhogen.
Met SEA kun je eigenlijk meteen zorgen dat je bovenaan in de zoekresultaten van Google te vinden bent. Per keer dat iemand op jouw pagina klikt betaal je een bepaald bedrag. Uiteraard wordt er door een specialist een bepaalde strategie uitgezet om zo veel mogelijk uit jouw advertenties te halen. Zo veel mogelijk conversies voor zo min mogelijk kosten.
Voor het optimale resultaat kun je dus het beste kiezen voor SEO en SEA tegelijk. Zeker in de beginfase van SEO is het handig om advertenties te draaien. Zo zal je al conversies krijgen via de advertenties terwijl de website geoptimaliseerd wordt. Maar ook als je al in het organische gedeelte van Google te zien bent is het goed om SEA in te schakelen. Op die manier creëer je namelijk vertrouwen bij de bezoeker. Je wordt zo namelijk twee keer achter elkaar gezien.