SEO scan

Ontdek snel en gratis hoe je ervoor staat
Vertrouwd door 10.000+ website eigenaren

Je website gratis laten scannen voor SEO

Wil jij hoog scoren in zoekmachines als Google? Laat je website gratis analyseren en ontdek waar de verbeterpunten voor jouw website zitten. Bij SAM Online Marketing hebben we 10+ jaar ervaring met SEO en kunnen we met trots zeggen dat we een van de beste SEO bureaus zijn in Nederland. Zo kan het zijn dat je website op technisch vlak niet in orde is. Of misschien is je linkprofiel niet op peil? Dit zijn zaken die je niet meteen opvallen als je niet weet waar je naar moet kijken

Hoe werkt een gratis SEO scan?

Succes met adverteren in 4 stappen

Het is vrij simpel! Je vult binnen 30 seconden je gegevens in en laat ons verder al het werk doen. Wij nemen je website onder de loep en analyseren elk onderdeel. Binnen 24 uur nemen we contact met je op over je SEO scan. Je weet meteen wat je moet aanpassen om wél hoog te scoren in Google!

Zo werkt het:

1. Je doet een aanvraag voor een gratis scan:
je komt niet voor niets bij onze scan terecht. Graag wil je inzichtelijk krijgen waar jouw website nog steken laat vallen.

2. Onze specialisten analyseren de boel tot in detail:
ieder onderdeel wordt door de experts van SAM Online Marketing in de gratis SEO scan onder de loep genomen met alle tools die we hebben besproken.

3. Jij krijgt een rapport met een advies op maat:
wanneer we klaar zijn krijg jij van onze consultant een rapport met een uitgebreid advies. Hierin maken we alle punten duidelijk die aan je website verbeterd moeten worden.

4. Mogelijkheid voor het uitbesteden van je SEO:
uiteraard staan de SEO specialisten van ons online marketing bureau te popelen om jou onze hulp aan te bieden. We hebben je hele website onder de loep genomen en willen dan ook alle dingen die we tegen zijn gekomen het liefst direct voor je oppakken. De uitgebreide SEO scan is dus een hele mooie basis om vervolgens de optimalisatie aan ons over te laten en te kiezen voor de volledig dienst uitbesteden aan SAM Online Marketing. Uiteindelijk ben je namelijk veel tijd en leergeld kwijt als je dit zelf oppakt!

Vaak is er meer voor nodig dan alleen een goede on-page inrichting van je website om hoog in Google te komen, echter is dit geheel afhankelijk van jouw branche. Als de concurrentie moordend is, dan heb je wel degelijk backlinks nodig om überhaupt in de buurt van de top terecht te komen. Maar valt de concurrentie mee, dan kan het zo zijn dat je niet veel links nodig hebt.

Techniek is en blijft een belangrijke basis voor een goede zoekmachine optimalisatie. Zonder een technisch goede website heb je geen fundament om op te bouwen en ben je eigenlijk nergens.

Uiteindelijk moet ieder onderdeel natuurlijk goed ingericht zijn om voor de beste optimalisatie te zorgen. Maar de belangrijkste on-page punten waar je rekening mee moet houden voor het inrichten van je website is het inrichten van de gehele website met het thema, de pagina titels en het doorvoeren van interne links om de autoriteit over de website te verdelen.

Gratis SEO scan
Snel ontdekken hoe je ervoor staat?

Het kan lastig zijn om zelf te achterhalen hoe je meer bezoekers moet genereren. Laat ons je helpen met een GRATIS scan!

  • Wat doet je concurrent beter dan jij?
  • Ontdek de potentie van je website
  • 990+ succesvolle klanten

Sasha

Online marketing strateeg

Wat wordt in SEO scan geanalyseerd?

De slagingskans van jouw website

SEO bestaat uit veel verschillende onderdelen. De scan die we bij ons SEO bedrijf doen is daarom heel uitgebreid. Tot in de letters checken we jouw website om te kijken waar de mogelijkheden nog voor het oprapen liggen. Zoekmachine optimalisatie bestaat globaal uit drie onderdelen: on-page, linkbuilding en techniek. Deze drie onderdelen op zich bestaan natuurlijk ook weer uit veel verschillende facetten die in de SEO scan uitgebreid geanalyseerd moeten worden. We lichten graag toe hoe deze onderdelen met de onderliggende facetten eruitzien.

We hebben mooie resultaten gehaald voor…
Ondernemers die jou voor gingen
Meneer Casino
KVK Logo
Leids Dagblad Logo
van Houdt Logo
Speedcube Logo
REDA Logo
Singelloop Logo
REDA Logo
KVK Logo
Leids Dagblad Logo
Een aantal van jouw specialisten
Het winnende team
Ons Team Sasha
Sasha
Directeur
Ons Team Ali
Ali
Marketing Manager
Ons Team Daniela
Daniela
SEO specialist

Vraag direct een GRATIS SEO scan aan en ontdek hoe jouw website ervoor staat!

Zet stappen in de juiste richting

De specialisten van SAM Online Marketing staan klaar om ieder detail van jouw website tot in detail te checken. Vul de balk bovenaan de pagina direct in en kom er snel achter wat er aan je website gedaan moet worden om een groot succes te worden op het internet. Vervolgens kun je er met de uitslag van de SEO scan voor kiezen om de hulp van ons online marketing bureau in te schakelen om je met de kortste weg en een strategie op maat naar de top te brengen! Samen vooruit, samen winnen! Laat je website scannen en met de juiste optimalisatie sta jij binnen de kortste keren bovenaan in de organische zoekresultaten!

Weten waar je kansen liggen?

Weet je niet hoe je je SEO resultaten kunt verbeteren en, ben je benieuwd naar je verbeterpunten?

Laat ons je website GRATIS analyseren!

  • Duidelijke verbeterpunten
  • Volledig stappenplan voor 2024
  • Gericht op korte én lange termijn

Jake

SEO specialist

Veelgestelde vragen over de SEO scan

Met een SEO check wordt er gekeken naar hoe goed jouw website is ingericht voor de zoekmachines. Er wordt hierbij naar veel verschillende aspecten gekeken. SEO wordt dan ook opgedeeld in drie aspecten. Allereerst het on-page gedeelte. Met een scan wordt er hierbij voornamelijk gekeken naar hoe de content is ingericht en hoe alle andere on-page factoren ervoor staan. Denk dan aan factoren als meta descriptions, paginatitels, headings, interne linkstructuur, etc. 

Linkbuilding is het tweede aspect wat we scannen. Dit is ook een heel groot onderdeel van SEO die tot in de detail geanalyseerd kan worden. Iedere link heeft namelijk verschillende waardes die we moeten checken. De website zelf heeft daarbij ook waardes die nagelopen worden. Denk hierbij aan de DA-waarde, URL-rating, TF, DR-waarde, etc.

Als derde factor moet de techniek ook goed nagelopen worden. Dit is net zo belangrijk als de andere twee factoren. Is de website snel genoeg? Zijn de CSS- en JavaScript bestanden goed ingericht? Is de website en het design gebouwd volgens het W3C reglement? En zo zijn er nog meer technische punten die we scannen.

Als jij hoog wilt komen in de organische zoekresultaten van de zoekmachines dan wil je weten of jouw website er goed voor staat. Meestal ben je dan ook al wel op zoek naar een SEO specialist. Met een scan worden er dan ook meteen twee dingen voor jou duidelijk. Allereerst natuurlijk hoe jouw website ervoor staat. Zijn er veel punten die aangepakt moeten worden? Is er een deel die je zelf eventueel al aan kunt pakken?

Wat echter ook duidelijk wordt is of jouw specialist weet wat hij aan het doen is en een goede op maat gemaakte strategie uit kan zetten. Iedere website of webshop is namelijk toch net even anders en heeft weer andere specifieke aandacht nodig.

Een SEO-technische scan van jouw website kun je in principe altijd laten doen. Zo weet je hoe jouw website ervoor staat en waar de verbeterpunten liggen. Soms denk je dat je website er mooi uitziet en de goede kant op gaat, maar wanneer je een SEO specialist ernaar laat kijken er heel veel aandachtspunten bovenwater komen. Een expert heeft namelijk diverse tools waar de website tot in de puntjes mee geanalyseerd kan worden. Zo krijg je in een keer overzichtelijk waar de website nog veel aandacht nodig heeft.

Dit is afhankelijk van waar je de scan voor gebruikt. Een SEO scan hoeft in principe namelijk niet heel vaak gedaan te worden. Als je bijvoorbeeld wilt weten wat een specialist allemaal voor aandachtspunten uit jouw website kan vissen, dan hoeft het waarschijnlijk maar één keer voor dat moment.

Als je echter voor jezelf een SEO scan wilt doen van de website om te kijken hoe deze ervoor staat dan zou je dit maandelijks bijvoorbeeld kunnen doen, of eens in de twee maanden. Wanneer je namelijk actief met een website bezig bent, gebeurt er constant van alles in zowel de frontend als in de backend. Er komen nieuwe landingspagina’s online, content wordt aangepast, meta descriptions worden vergeten, er wordt een H1 tag verkeerd geplaatst en zo zijn er genoeg andere kleine foutjes die op de website voorkomen, simpelweg omdat er constant van alles gebeurd. In zo een geval is het dan ook handig om wat vaker een SEO scan te doen met diverse tools. Denk dan aan eens in de maand. Of misschien vind jij het fijner om dit vaker of juist minder vaak te doen.

Zoekmachine optimalisatie is in principe een oneindig proces. Een website heeft natuurlijk constant aandacht nodig. Concurrenten staan namelijk ook niet stil en blijven altijd groeien. Je moet dus wel blijven linkbuilden. Echter is er daarnaast ook altijd wel ruimte voor verbetering.

Denk bijvoorbeeld aan nieuwe content, er is altijd wel nieuwe content die geschreven kan worden. Vervolgens moet je dit ook weer op alle manieren optimaliseren. Denk aan een strategie met linkbuilding voor de specifieke pagina, maar ook interne links en andere SEO-technische aspecten moeten de nodige aandacht dan krijgen.

Ook zijn er dingen waar je rekening mee kunt houden die altijd goed moeten staan. Denk bijvoorbeeld aan meta descriptions die ingevuld moeten zijn, pagina’s waar je mee wilt scoren moeten altijd op follow en index staan en iedere pagina moet een H1 tag hebben.

Het scannen van de SEO van jouw website is handig om voor verschillende dingen te gebruiken. Is er bijvoorbeeld nog nooit eerder voor zoekmachines geoptimaliseerd op jouw website, dan is het handig om een uitgebreide scan te doen. Dit is dan een soort nulmeting. Vanaf dit punt kun je nu bepalen hoeveel tijd er gaat zitten in de optimalisatie en kun je doelstellingen maken voor wanneer je welke posities in Google zal behalen.

Ook is een scan belangrijk om de voortgang van je website bij te houden. Vaker worden er dingen aan de achterkant aangepast en het kan natuurlijk gebeuren dat je hierbij iets vergeet in te vullen of net verkeerd ingevuld hebt. Met een SEO check kun je al deze fouten vaak direct tackelen. Heb je bijvoorbeeld een foutje gemaakt bij het plaatsen van een link in een ankertekst, waarbij de link niet helemaal klopt, dan komt deze in de scan naar voren als een broken link. Zo zijn er nog genoeg andere dingen die je kunt tackelen.