Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Binnen no-time bovenaan in Google Duurzame topposities
  • Word nr.1 in jouw branche
  • Samen winnen in Google
  • Duizenden top 3 posities
GRATIS website scan

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden? Dan heb je een professioneel bureau nodig. Wie dat bureau is? Je hebt ons niet voor niets via Google gevonden!

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is de basis van iedere online marketing strategie. Iedereen maakt gebruik van zoekmachine Google. SEO optimalisatie (optimalisatie voor het organische gedeelte van Google) is een vorm van zoekmachine marketing waar je niet omheen kunt. Door te kiezen voor zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een bureau bouw je aan een constante, GRATIS stroom bezoekers naar jouw website of webshop. Direct een specialist in zoekmachine optimalisatie (SEO) spreken? Neem contact met ons op! 

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Met zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO of door sommigen zelfs SEO optimalisatie genoemd, optimaliseer je jouw website of webshop voor zoekmachines als Google en Bing. Zoekmachines willen enkel het beste resultaat laten zien. Het meest relevante antwoord. De betrouwbaarste partij. En soepelste website. Tevreden bezoekers keren terug. En meer bezoekers staan gelijk aan meer verkochte advertenties. Advertenties zijn waar Google en Bing hun inkomsten mee genereren. De optimalisatie voor het organische gedeelte van deze zoekmachines bestaat uit drie voorname onderdelen: Techniek, Content en Autoriteit oftewel linkbuilding. Hier zullen we later dieper op ingaan.

We noemen Bing wel, maar eigenlijk kun je die net zo goed achterwege laten. Google heeft namelijk een marktaandeel van ruim 95%. Bovendien is het algoritme van Google vele malen geavanceerder. Scoren voor Google is dus bijna zeker scoren in Bing. Heb je het over zoekmachine optimalisatie, richt je dan op Google. Liever een definitie van een ander? Kijk dan wat Wikipedia heeft te zeggen over zoekmachine optimalisatie.

Waarom zoekmachine optimalisatie?

Heel simpel: bezoekers. Google is de eerste stap van consumenten in de zoektocht naar een product of dienst. Word je op de juiste zoek. woorden gevonden, trek je super veel nieuwe bezoekers aan. Meer bezoekers zorgen voor meer leads en meer verkochte producten. En het allermooiste? Elke maand zoeken nieuwe mensen op hetzelfde zoekwoord. Jij staat 24/7 bovenaan, waardoor je elke maand met nieuwe mensen in aanraking komt en jouw naamsbekendheid vergroot. Des te meer reden dus om aan de slag te gaan met zoekmachine optimalisatie.

Ons werk

> 25.000 maandelijkse organische bezoekers

Eastern Plaza

Meerdere top 3 posities

Ramen Glide

20 zoekwoorden in de top 10

Taxi Centrale Leiden

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO staat voor Search Engine Optimization. Oftewel: de optimalisatie voor zoekmachines. SEA staat voor Search Engine Advertising. De naam zegt het eigenlijk dus al: Met SEO ben je bezig om te optimaliseren, voor SEA ben je juist aan het adverteren.

Doe je aan zoekmachine optimalisatie? Dan kom je op een natuurlijke manier bovenaan in Google te staan. Wij als zoekmachine optimalisatie bureau vliegen dit op een uitgebreide manier aan volgens de drie hierboven genoemde pijlers. Allereerst beginnen we uiteraard met een zoekwoordonderzoek. Dit is in principe de basis voor alles. Hieruit worden de verschillende nieuwe pagina’s geschreven en in sommige gevallen de al bestaande pagina’s versterkt met nieuwe zoekwoorden. Daarnaast wordt er ook gezorgd voor meer autoriteit op de website. Dit doen we door middel van linkbuilding. We sturen op verschillende manieren links vanuit andere autoritaire domeinen die jouw domein weer versterken. Deze links staan in anker teksten die ook weer gebaseerd worden op het zoekwoordonderzoek. Als derde zetten we de website technisch ook volledig recht. Denk aan de headings, titels van de pagina’s, URL namen, SSL-certificaat, Alt attributen en tags, etc. Zelfs bij dit onderdeel komt het zoekwoordonderzoek kijken! De juiste zoekwoorden dien je namelijk ook te verwerken in bijvoorbeeld de headings, page titles en URL’s. Wanneer deze punten na de zoekmachine optimalisatie allemaal in orde zijn, is de top 10 van Google slechts een kwestie van tijd!

Met Google Ads doe je mee aan een veiling, waarmee je biedt op een advertentie plekje in de SERP’s. Degene die het meeste biedt, zal boven alle andere advertenties komen te staan. Dat betekent dat je daadwerkelijk nummer 1 bent in de zoekresultaten van Google! Hier kom je dus alleen betaald. De meeste eigenaren van een domein gebruiken advertenties met als doel meer conversies te krijgen. Je bent nou eenmaal niet te missen in de zoekresultaten. Twee andere redenen om Google Ads te gebruiken is om te zorgen voor meer bezoekers, wat weer zorgt voor meer autoriteit, of voor meer naamsbekendheid. Helemaal boven in Google wordt je namelijk vaak gezien en blijft jouw naam hangen in het hoofd van de bezoekers. Google Ads is dus ook een hele goede optie. Zeker in combinatie met zoekmachine optimalisatie!

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie bestaat uit drie onderdelen: content, techniek en autoriteit. Met content bepaalt Google in hoeverre de inhoud van een pagina aansluit op de zoekvraag van de zoeker. Met techniek kijkt Google in hoeverre aan een optimale gebruikerservaring wordt voldaan. Laadt een pagina wel snel genoeg, en is iedere URL wel bereikbaar? Door te kijken naar autoriteit (tip: linkbuilding), krijgt Google externe bevestiging of jij wel echt zo goed bent in wat je doet. Je kunt het zien als de motor die jouw website aandrijft. Meer betrouwbare links = meer vermogen om bovenaan te komen in de zoekmachine!

Wat kost zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie kosten zijn moeilijk te bepalen. Voor Google Ads (SEA) bestaan vaste prijzen. Het staat al vast dat wanneer je voor zoekwoord ‘X’ gevonden wilt worden, dat je dan ook een X-bedrag per klik betaalt. Zoekmachine optimalisatie is anders. Wanneer je op de organische manier wilt scoren, kan dit in principe gratis. Het kost je alleen wel een hoop tijd. En tijd is geld. De kosten moet je dan ook uitdrukken in manuren. De meeste SEO bureaus hanteren een tarief tussen de €75,- en €200,- per uur. Wil je weten of SEO binnen jouw marketingbudget past, dan moet je een offerte opvragen. Je weet namelijk niet op voorhand hoe lang jouw bureau over welke taak doet.

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden of zelf doen?

Is jouw budget niet toereikend om zoekmachine optimalisatie uit te besteden aan een bureau? Je kunt er altijd nog voor kiezen om dit (of in ieder geval een gedeelte) zelf te doen. Kijk wel goed wat je zelf doet en wat je laat doen. Gaat het over jouw vakgebied, dan weet je vaak zelf goed wat je qua content moet schrijven. Ook kun je zelf een stukje van de PR oppakken. Daarbij heb je wellicht een technisch iemand in dienst die je kan helpen met de website performance. Eigenlijk kom je overal wel redelijk uit. Maar gebeurt het wel goed en volgens één gedachte? En heb je vooral ook de tijd om dit allemaal zelf te doen? Kies je voor een bureau, dan weet je in ieder geval zeker dat het gestructureerd gebeurt.

Ready om te groeien?

Laten we samen een kijk nemen naar jouw website.
Neem direct contact op met de online
marketing specialist!

Jake dartbord
Jake Stamenkovic

Online marketing specialist

Resultaatgerichte zoekmachine optimalisatie specialisten

Zoekmachine optimalisatie liever uitbesteden aan een bureau? SAM Online Marketing helpt je verder.

Een team van SEO specialisten, contentschrijvers, verkoopmasters en technische toppers maakt jouw website tot een succes in Google. Vooraf is een goede inventarisatie van belang. Welk marketingbudget heb je? Op welke schaal wil je vindbaar worden? En wat zijn de KPI’s? Onze zoekmachine optimalisatie specialisten gaan voor resultaat. Want resultaat is het enige dat telt. En resultaat meet je door doelstellingen af te spreken, waar we elkaar keihard op afrekenen.

Hieronder een dag uit het leven van een SEO specialist van SAM Online Marketing.

Zoekmachine optimalisatie onderzoek

Zoekmachine optimalisatie begint bij een gedegen onderzoek. Bij welke zoekwoorden liggen de kansen? Wie zijn jouw concurrenten? Hoe zijn zij succesvol geworden? Dit is de eerste stap als je kiest voor SEO uitbesteden. Het onderzoek en de resultaten leggen we aan je voor. Vervolgens zetten we dit om in heldere doelen en concrete doelstellingen. Hiermee halen we samen resultaat.

Technische zoekmachine optimalisatie

Veel bedrijven besteden zoekmachine optimalisatie uit omdat hun technische kennis niet up-to-date is. SAM Online Marketing heeft een team van programmeurs in dienst die jouw website of webshop tip-top in orde maken. Hierbij wordt geen technisch onderdeel overgeslagen. Crawlability, speed en performance, hreflangs, canonicals, paginatie, filters, headings. Het zijn termen die ons niet vreemd zijn. Maar techniek is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie waarin je niet uit kunt blinken. Het is simpelweg de basis van SEO

Ontvang je GRATIS SEO scan t.w.v. €399,-

Waarom staat je website nog niet bovenaan in Google? Wij zoeken het voor je uit! Een van onze specialisten duikt in jouw website en geeft je een verbeterpunten voor jouw website. En dat helemaal GRATIS!

Hoe scoort jouw website in Google?

Content optimalisatie

Content is het eerste onderdeel om in uit te blinken. Een inhoudelijk sterke tekst schrijven is één. Een goede zoekwoordverdeling is twee. Aanzetten tot actie is drie. Maar al deze onderdelen combineren, dat is waar de kunst in zit. Ons zoekmachine optimalisatie bureau verdiept zich in jouw materie en jouw verhaal. We kijken naar jouw concurrenten. Vervolgens combineren we the best of both worlds, voor ijzersterke content. Google houdt ervan, maar jouw bezoeker ook. En dat is wat telt. En beiden pleasen, dat is waar zoekmachine optimalisatie om draait.

Wij maken van jou een autoriteit!

Jij bent uitblinker in jouw vakgebied. Maar hoe weet Google dit? Om deze reden is linkbuilding een cruciaal onderdeel van zoekmachine optimalisatie. De juiste links op de juiste plekken. Dit geeft Google bevestiging en daar worden ze blij van. En jij ook, want het levert jou betere posities op. Linkbuilding is waar wij in uitblinken. En daarmee maken we jou een uitblinker in Google. Meer weten?

Alleen het resultaat telt. Kijk maar!

Zoekmachine optimalisatie is een middel. Het doel is meer omzet. En meer omzet bereik je door meer bezoekers. The sky is the limit en een goede optimalisatie zorgt voor wonderen. Hieronder een greep uit eerder behaalde resultaten. LET OP: Dit is puur het organische verkeer, dus direct via Google!

Direct zoekmachine optimalisatie (SEO) uitbesteden aan ons bureau!

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden? SAM Online Marketing is jouw SEO bureau. Heldere doelstellingen en échte resultaten. Dat is het enige dat telt. Bij ons kun je zelfs terecht voor goedkope zoekmachine optimalisatie. Wij kunnen jou op verschillende manieren van dienst zijn. Zo kunnen wij de juiste advertenties voor jouw website genereren, de autoriteit van jouw website uitbreiden door middel van linkbuilding en natuurlijk een gehele zoekmachine optimalisatie verzorgen! Maak van jouw website een succes en besteed zoekmachine optimalisatie uit aan ons bureau. Samen met ons kom jij bovenaan in Google!