Wij combineren SEO, SEA en development
Toch is dit niet de enige reden dat je moet gaan voor Google Ads uitbesteden aan SAM Online Marketing. Mikken op het hoogst haalbare is leuk, maar dan moet je het wel waar kunnen maken. Dat kunnen wij, en wel door onze multifunctionaliteit.
Anders dan andere Google Ads bureaus zijn wij namelijk van alle markten thuis. Roep je “Search”, dan steekt zowel de SEO als SEA afdeling haar kop boven het maaiveld uit. Onze search specialisten zijn ruim onderlegd in zowel zoekmachine optimalisatie als zoekmachine adverteren. Ze vullen elkaar aan en versterken elkaar waar nodig.
Dit is niet onze enige specialisatie. Want wist je dat we met SAM Design ook over een development afdeling beschikken. Google Ads kan vrij technisch zijn en je haalt een hoop winst met automatisering. Des te handiger als onze developers deze technieken ook in de praktijk kunnen brengen!
En daarom kies je voor Google Ads uitbesteden aan SAM Online Marketing. Maar hoe zit het eigenlijk met de kosten?
Wat kost Google Ads uitbesteden?
Een goede ROAS is het doel. Maar als je Google Ads door een ander laat doen, wil je wel weten wat de kosten zijn. We hebben een totaalplaatje voor je geschetst, van advertentiekosten tot onze eigen inkomsten.
Google Ads is een veiling. Je biedt tegen anderen op voor een plekje in de betaalde zoekresultaten. Dit geldt voor alle soorten advertenties: van tekstadvertenties tot Google Shopping, display, apps en video. De kosten per klik zijn een kwestie van vraag een aanbod. Is een zoekterm populairder en levert deze meer op, dan stijgen de kosten per klik mee. Om deze reden betaal je voor een term als Google Ads uitbesteden tientallen euro’s. Logisch natuurlijk dat wij jou hier dan ook via de natuurlijke weg aan willen trekken.
Je betaalt dus kosten per klik. Hier hang je vervolgens een dagbudget aan. En vermenigvuldig je dit dagbudget met 30,4 (het gemiddelde aantal dagen in een maand), dan heb je automatisch jouw maandbudget.
Als je Google Ads uitbesteedt aan ons bureau, willen we er natuurlijk zelf ook wat aan verdienen; de schoorsteen moet blijven roken. Deze kosten bestaan uit twee onderdelen: eenmalige opstartkosten en vervolgens een maandelijkse fee voor het beheer, het onderhoud en de optimalisatie.
De eenmalige opstartkosten zijn vooral afhankelijk van de branche waar we ons in begeven en de grootte van de campagne. Vooraf kijken we goed hoeveel uur we hiermee bezig verwachten te zijn. Op basis daarvan schetsen we een eenmalig kostenplaatje.
Google Ads is nooit klaar. Pas na livegang gaat het echte werk beginnen. Zo monitoren we campagnes, sluiten we zoekwoorden uit, voegen we nieuwe zoekwoorden toe, doen we A/B tests en experimenteren we constant om jouw ROAS steeds een beetje verder te vergroten. Ads is een dynamisch vakgebied en de uren hiervoor verschillen sterk. Om jou zekerheid te geven, vragen we een vaste fee per maand. Wat we hiervoor afspreken, hangt af van jouw voorkeur. Zo kunnen we voor een vast maandelijks bedrag gaan, maar ook een vast percentage op basis van het advertentiebudget.
Direct Google Ads uitbesteden
Google Ads gaat jou succesvol maken. Bespaar tijd en geld en maak meer omzet door dit door een professioneel bureau te laten doen. Een organisatie met een trackrecord waar je u tegen zegt. Een agency die van alle markten thuis is. Een bedrijf waar jij succesvol mee gaat worden. Google Ads uitbesteden? SAM Online Marketing is de naam!
Weten hoe je er nu voor staat? Doe de website scan!