Vooruitgang start bij een goede analyse.
Ontvang binnen no-time een website analyse van SAM
Google Ads (Adwords) uitbesteden aan een ervaren partij met meer dan 9 jaar ervaring? Google Ads is het perfecte middel om meer traffic en omzet te genereren. Met een druk op de knop sta je bovenaan in Google. Maar wil je écht succesvol worden? Laat dit dan over aan een Google Adwords bureau. Kies voor Google Ads uitbesteden aan SAM Online Marketing.
Waarom Google Ads door een ander laten doen? Dat gaan we je hieronder vertellen.
Allereerst zaak om überhaupt in te gaan op waarom je Google Ads (Adwords) moet uitbesteden. Google werkt voor haar advertentienetwerken steeds meer toe naar automatisering. Zelfs de leek moet op een winstgevende manier van de mogelijkheden binnen de zoekmachine gebruik kunnen maken. Een prachtig streven, maar in de praktijk niet altijd haalbaar. Niet iedereen beschikt namelijk over de juiste kennis en middelen.
Als je jouw Google Ads campagne niet optimaal inricht, kunnen de kosten hoog oplopen. Je adverteert op verkeerde zoekwoorden, hebt een lage kwaliteitsscore, of je hebt de verkeerde campagnedoelen ingesteld. Hierdoor ben je binnen no-time door je dagbudget heen, zonder dat je conversies hebt behaald. Kies daarom voor Google Ads uitbesteden.
De tijd van een ondernemer is waardevol. Die tijd steek je het liefst in iets waar je in uitblinkt. Niet in iets waar je oké in bent. Weliswaar kom je een heel eind als je zelf je Google Ads campagne instelt. Maar het kost je zo onwijs veel tijd. En die tijd kun je ook steken in het ontwikkelen van een nieuwe training, het optimaliseren van jouw product, het verder uitwerken van interne processen of het vinden van een nog betere leverancier. Vergis je niet. Google Ads kan erg tijdrovend zijn!
Google staat nooit stil. De ontwikkelingen, beta’s en nieuwe mogelijkheden volgen elkaar in razend tempo op. Ze hebben allemaal als doel je het leven makkelijker te maken, maar dan moet je wel weten hoe het werkt. Een Google Ads specialist houdt deze ontwikkelingen dagelijks in de gaten en speelt hierop in.
Tot slot zijn jij en ik niet de enige die van het bestaan van Google Ads afweten. Men concurreert elkaar de tent uit: de kosten per klik lopen op en de strijd om zichtbaarheid in het advertentienetwerk van de zoekmachine is nog nooit zo hevig geweest. Daarom moet je Google ads uitbesteden aan een partij die dit geweld aankan en deze concurrentiestrijd voor jou aangaat.
Wanneer we over Google Ads uitbesteden spreken, denkt men al gauw aan de standaard advertenties op Google zelf. Maar het advertentienetwerk van de zoekgigant is zoveel groter dan je denkt. De mogelijkheden zijn daarbij ook nog eens veel diverser. Met Google Ads kun je diverse soorten campagnes beheren. We hebben de belangrijkste voor je op een rij gezet.
Optimalisatie voor Google is een cruciaal onderdeel als je vindbaar wilt worden met jouw website. Weten hoe je ervoor staat en waar de kansen liggen? SAM Online Marketing helpt je verder! Geen standaard uitdraai, maar een echte analyse van ervaren SEO specialisten!
Wij scannen jouw website GRATIS en laten jou weten
hoe je ervoor staat.
Google Ads uitbesteden is een absolute must als je voor resultaat wilt gaan. Daar zijn we inmiddels over uit. Maar waarom zou je het adverteren in Google nou uitbesteden aan ons bureau? Aan ons om jou te overtuigen.
Ons bureau gaat voor resultaat. Wij worden blij van heldere doelen, duidelijke KPI’s en ambitieuze doelstellingen. Uiteindelijk maakt het je niet uit wie je inschakelt, als er maar resultaat wordt behaald.
Dit resultaat drukken wij uit in ROAS, wat staat voor Return On Ad Spend. Je berekent dit door allereerst de opbrengst van jouw campagne in kaart te brengen. Hier trek je de kosten van de campagne vanaf. Het bedrag dat je overhoudt, deel je vervolgens door de kosten van de campagne. Hier rolt een getal uit. We maken de formule voor je op:
ROAS = (opbrengst campagne – kosten campagne) / kosten campagne
Gaat het om ROAS, dan zetten wij hoog in. Vooraf maken we een uitgebreid kostenplaatje en dito kansenplaatje. Op basis daarvan formuleren we doelstellingen en hier rapporteren we uitgebreid over.
Zo snel mogelijk op nummer 1 in Google staan?
Neem direct contact op een specialist van SAM Online Marketing!
Toch is dit niet de enige reden dat je moet gaan voor Google Ads uitbesteden aan SAM Online Marketing. Mikken op het hoogst haalbare is leuk, maar dan moet je het wel waar kunnen maken. Dat kunnen wij, en wel door onze multifunctionaliteit.
Anders dan andere Google Ads bureaus zijn wij namelijk van alle markten thuis. Roep je “Search”, dan steekt zowel de SEO als SEA afdeling haar kop boven het maaiveld uit. Onze search specialisten zijn ruim onderlegd in zowel zoekmachine optimalisatie als zoekmachine adverteren. Ze vullen elkaar aan en versterken elkaar waar nodig.
Dit is niet onze enige specialisatie. Want wist je dat we met SAM Design ook over een development afdeling beschikken. Google Ads kan vrij technisch zijn en je haalt een hoop winst met automatisering. Des te handiger als onze developers deze technieken ook in de praktijk kunnen brengen!
En daarom kies je voor Google Ads uitbesteden aan SAM Online Marketing. Maar hoe zit het eigenlijk met de kosten?
Een goede ROAS is het doel. Maar als je Google Ads door een ander laat doen, wil je wel weten wat de kosten zijn. We hebben een totaalplaatje voor je geschetst, van advertentiekosten tot onze eigen inkomsten.
Google Ads is een veiling. Je biedt tegen anderen op voor een plekje in de betaalde zoekresultaten. Dit geldt voor alle soorten advertenties: van tekstadvertenties tot Google Shopping, display, apps en video. De kosten per klik zijn een kwestie van vraag een aanbod. Is een zoekterm populairder en levert deze meer op, dan stijgen de kosten per klik mee. Om deze reden betaal je voor een term als Google Ads uitbesteden tientallen euro’s. Logisch natuurlijk dat wij jou hier dan ook via de natuurlijke weg aan willen trekken.
Je betaalt dus kosten per klik. Hier hang je vervolgens een dagbudget aan. En vermenigvuldig je dit dagbudget met 30,4 (het gemiddelde aantal dagen in een maand), dan heb je automatisch jouw maandbudget.
Als je Google Ads uitbesteedt aan ons bureau, willen we er natuurlijk zelf ook wat aan verdienen; de schoorsteen moet blijven roken. Deze kosten bestaan uit twee onderdelen: eenmalige opstartkosten en vervolgens een maandelijkse fee voor het beheer, het onderhoud en de optimalisatie.
De eenmalige opstartkosten zijn vooral afhankelijk van de branche waar we ons in begeven en de grootte van de campagne. Vooraf kijken we goed hoeveel uur we hiermee bezig verwachten te zijn. Op basis daarvan schetsen we een eenmalig kostenplaatje.
Google Ads is nooit klaar. Pas na livegang gaat het echte werk beginnen. Zo monitoren we campagnes, sluiten we zoekwoorden uit, voegen we nieuwe zoekwoorden toe, doen we A/B tests en experimenteren we constant om jouw ROAS steeds een beetje verder te vergroten. Ads is een dynamisch vakgebied en de uren hiervoor verschillen sterk. Om jou zekerheid te geven, vragen we een vaste fee per maand. Wat we hiervoor afspreken, hangt af van jouw voorkeur. Zo kunnen we voor een vast maandelijks bedrag gaan, maar ook een vast percentage op basis van het advertentiebudget.
Google Ads gaat jou succesvol maken. Bespaar tijd en geld en maak meer omzet door dit door een Google Ads bureau te laten doen. Een organisatie met een trackrecord waar je u tegen zegt. Een agency die van alle markten thuis is. Een bedrijf waar jij succesvol mee gaat worden. Google Ads uitbesteden? SAM Online Marketing is de naam!
Weten hoe je er nu voor staat? Doe de website scan!
Zo snel mogelijk op nummer 1 in Google staan?
Neem direct contact op met een specialist van SAM Online Marketing!
We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren.