VT2000

Binnen 3 jaar een van de grootste in de markt

Een duurzame en vruchtbare samenwerking tussen het Wateringse VT2000 en SAM Online Marketing. Een aantal jaar geleden klopte de eigenaren van het VvE beheerkantoor, Pieter en Toke, met een hele duidelijke vraag. VT2000 werd niet genoeg gezien door de doelgroep en daar moest op een duurzame manier verandering in komen. Tijdens onze samenwerking is VT2000 gegroeid van een lokale VvE beheerder naar een van de grootste en bekendste VvE beheerders in Nederland!

#SEO #conversie #design #landelijk
VT2000 Case | afb 1

De klant

Al vanaf dag één is VT2000 een echt familiebedrijf geweest. Het VvE beheerkantoor is opgericht in 1997 door de twee zussen Vera en Toke, die samen een grote visie hadden voor hun bedrijf. Nu twintig jaar later staat Toke nog steeds aan het roer van het bedrijf, Samen met haar man Pieter en een groot team van diverse specialisten weet zij VT2000 elk jaar weer een stap verder te brengen.

Door de jaren heen hebben wij VT2000 op meerdere manier verder mogen helpen op weg naar succes en groei. Zo hebben we in het verleden een website voor de VvE beheerders gemaakt. We zijn inmiddels zelfs bezig met een nieuwe website! Ook hebben we meerdere SEO campagnes gedraaid om het aantal bezoekers naar de website en de naamsbekendheid drastisch te verhogen.

De uitdaging

Als het gaat om VvE beheer kantoren is er één element dat op nummer 1 staat. Dat is het vertrouwen. Het beheren van een pand wordt namelijk niet zomaar overhandigd aan een willekeurige partij. Voor de meesten is het belangrijk dat de betreffende partij hoog aangeschreven staat, goede resultaten heeft en bekend is. Waar VT2000 altijd al goede resultaten geleverd heeft, was het in het verleden geen bekende speler in de markt en was het bedrijf ook niet erg hoog aangeschreven. Om ervoor te zorgen dat VT2000 niet steeds werd overgeslagen door de doelgroep was het noodzakelijk dat we een manier zochten waarmee VT2000 zowel op de korte termijn als de lange termijn zichtbaar wordt voor de doelgroep.

De doelstelling

Het doel van VT2000 was duidelijk. De ondernemers wilde in een aantal jaar tijd groeien tot een van de grootste beheer kantoren in Nederland. Omdat het om een doel ging dat binnen enkele jaren bereikt moest worden, hebben we samen met VT2000 concrete doelstellingen vastgesteld. Zo hebben we gaandeweg steeds de vooruitgang van het project kunnen meten. Aangezien we voor VT2000 een SEO campagne hebben opgezet, ging het er voornamelijk om een jaarlijkse stijging in bezoekers. Aan het begin van onze samenwerking hebben we samen afgesproken dat het aantal bezoekers na elk jaar zou stijgen met 250%.

VT2000 Case | afb 2

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

De aanpak

Voor VT2000 hebben we in de afgelopen jaren een hoop zaken aangepast en verbeterd. Zo zijn we aan de slag gegaan met het maken van een nieuwe website, het uitzetten van een Linkbuilding strategie, het uitvoeren van zoekwoordonderzoeken en nog veel meer. Dit allemaal om VT2000 te zien groeien.

Voordat je je zichtbaarheid vergroot, is het altijd een goed idee om je visitekaartje op te schonen en resultaatgericht te maken. Daar zijn we dus mee gestart. In het verleden kreeg VT2000 al een nieuwe website. Deze website hebben we in 2022 nog een keer vernieuwd. Dit keer is de website vooral gericht op de bezoeker, waar de website voorheen gericht was op het geven van informatie. Zo kunnen de bezoekers van VT2000 nu vanuit een portaal allerlei zaken zelf regelen en kunnen ze gemakkelijk antwoorden vinden op al hun vragen, middels uitgebreide FAQ pagina’s. Daarnaast is de stijl van de website volledig gemoderniseerd voor een beter beeld van wie VT2000 nu echt is.

De website zelf is belangrijk geweest, maar uiteindelijk was het de SEO campagne waar het grote aantal bezoekers uiteindelijk mee gehaald zou worden. Om alle doelstellingen elk jaar weer te halen, zijn we begonnen met een uitgebreid onderzoek naar de markt. Voordat je de markt kunt veroveren, moet je natuurlijk eerst weten wat er speelt in de markt, waar de kans liggen, maar ook welke zaken de groei van VT2000 zouden kunnen tegenwerken. Gepaard met dit marktonderzoek, gaat vrijwel altijd een uitgebreid concurrentie onderzoek. Dat is hier ook het geval geweest. VT2000 gaf bij aanvang van het project ontzettend duidelijk aan te willen winnen van haar concurrentie op de lange termijn. Ook dan moet je eerst een onderzoek doen om te weten wie je concurrentie is. Daarna kun je een plan uitzetten, waarmee duidelijk wordt hoe je de concurrentie gaat verslaan.

Na ook een nulmeting gedaan te hebben, konden we dan eindelijk beginnen aan het zoekwoordonderzoek. Dit vormde de basis van de resultaten die behaalt zijn voor VT2000. Zonder een goed zoekwoordonderzoek uit te voeren, is het lastig om te stijgen in zoekmachines als Google en dus meer bezoekers te genereren. Na het uitgebreide zoekwoordonderzoek uitgevoerd te hebben, konden we dan echt aan de slag met het schrijven van nieuwe content, opbouwen van autoriteit en verbeteren van de techniek van de website. Elke maand, week en dag weer hebben we gewerkt aan deze drie onderdelen om elk jaar weer de afgesproken doelstelling te behalen.

VT2000 Case | afb 3

Het resultaat

VT2000 is een van onze ontzettend trouwe klanten. Dat is niet zomaar! Elk jaar weer hebben we de doelstellingen weten aan te tikken voor het beheer kantoor. De resultaten stijgen er zelfs elke keer boven uit! Waar VT2000 een aantal jaar geleden een gemiddeld beheer kantoor was, is het bedrijf nu gegroeid tot een van de grootste beheer kantoren van Nederland. De doelstellingen hebben we elk jaar gehaald met een jaarlijkse stijging in bezoekers van minimaal 300%! Daar houden we het natuurlijk niet bij. VT2000 is tot de dag van vandaag nog steeds een klant van ons. De komende jaren zal het aantal bezoekers nog meer stijgen en zal de website van VT2000 continu verbeterd worden. Mooie resultaten, voor een mooi bedrijf! Op nog een hele lange samenwerking!

Ontdek jouw website score

Doe de GRATIS website scan

Wij scannen jouw website GRATIS en laten jou weten hoe je ervoor staat.

  • In 24 uur resultaat
  • Welke kansen laat je liggen?
  • Wanneer kun jij groei verwachten?
Jake On-Page specialist

Jake

On-Page specialist