Veelgestelde vragen over display advertising
Het voordeel van display advertenties ten opzichte van zoekadvertenties is dat je met display advertenties nog gerichter op jouw doelgroep kunt richten. Met een SEA campagne kun je jouw doelgroep al heel gericht targeten, maar met behulp van display marketing zijn er nóg meer onderdelen die je uit kunt sluiten. Denk bijvoorbeeld aan interesses en gebruikte apparaten. Bij ons online marketing bureau checken we goed hoe we deze targeting het beste in kunnen zetten en zullen onze consultants jou hier uitgebreid advies over geven. Voordat je daadwerkelijk kiest voor het uitbesteden van de diensten en de service van ons online marketing bureau inschakelt, zullen we altijd uitgebreid sparren over waar de mogelijkheden liggen en wat jouw beste opties zijn!
Met een display advertentie is het van groot belang om je boodschap zo duidelijk mogelijk over te laten komen. Gebruik hiervoor de volgende tips van de consultants van SAM Online Marketing:
- Wees direct en geef duidelijke informatie
- Zorg dat er een aanzet tot actie in je display marketing advertentie verwerkt is
- Koppel een relevante landingspagina aan je advertentie
- Gebruik sterke worden als ‘Gratis’ en ‘vrijblijvend’
- Zorg dat de banner advertentie niet te veel in your face is. Dit frustreert mensen vaak alleen maar. De advertentie mag zeker uitgesproken zijn, maar er is een grens!
- Check de markt, kijk goed waar je doelgroep naar op zoek is en wat ze dus graag willen zien. Richt je banner in op basis van deze analyse!
Het is zeker verstandig om nog meer verschillende campagne typen in te zetten! Op die manier creëer je namelijk de meeste naamsbekendheid en ben je bijna overal op het internet zichtbaar. Daarbij komt dat de kosten voor SEA, waar veruit het meeste op wordt ingezet, het hoogste zijn. Kies je naast SEA dus ook voor display marketing, Google Shopping, lokale advertenties en ga zo maar door, dan verspreid je je kansen alleen maar op een relatief goedkope manier! Wil je weten welke Google Ads campagnes je het beste kunt uitbesteden en in kunt zetten? Neem dan contact op met SAM Online Marketing voor de service van één van onze consultants. We geven je geheel vrijblijvend advies op maat en kunnen daarbij zelfs gratis een analyse doen van je website om in kaart te brengen waar de kansen liggen!
Er zijn drie verschillende soorten display marketing advertenties:
- Statische banner: dit is vergelijkbaar met een reclamebord wat je op straat ziet. het is een uitgesproken banner die mooi in elkaar zit, maar verder geen bewegende effecten heeft.
- Responsive banner: dit is ook een statische banner, maar dan op basis van de informatie die je aan Google Ads geeft. Je hoeft alleen een afbeelding, je logo en een kort stukje informatie te geven. Hiermee gaat Google Ads vervolgens aan de slag om een banner in elkaar te zetten. Voordeel hiervan, is de responsiveness. Je kunt namelijk wanneer je wilt een simpele aanpassing maken door bijvoorbeeld alleen een andere foto toe te voegen en je hebt een hele andere banner, zonder weer veel tijd te moeten stoppen in het ontwerpen van een hele nieuwe.
- Dynamische banner: met deze banners val je echt op! Hierin zitten namelijk diverse bewegende elementen, waardoor degene die je target jouw advertentie niet kan missen. Voordeel hiervan is weer dat je er veel meer kanten mee op kunt. In plaats van een statische foto, kun je door middel van een bewegend element extra informatie kwijt!