Display Advertising

Display advertising inzetten om jouw Google Ads campagne naar de next level te brengen? Als je aan Google Ads denkt, dan denk je al snel aan alleen SEA. Maar er is zo veel meer mogelijk dan alleen de zoekmachine advertenties! Door diverse manieren van het online adverteren in te zetten verspreid je je kansen om gezien te worden en dus om conversies te halen. Daarbij kun zelfs jouw SEA campagnes versterken door display advertising slim in te zetten! Weten hoe je dit het beste in kunt zetten? De consultants van SAM Online marketing vertellen je er graag meer over.

Hoe scoren jouw ads?
Doe de GRATIS Google Ads scan t.w.v. €399,-

Wat is display advertising en hoe werkt het?

Zoals de naam eigenlijk al verklapt gaat het met display advertising om het online adverteren door middel van banners. Met behulp van mooie banners kun je jouw doelgroep aantrekken om op jouw advertentie te klikken en zo tot een conversie te komen op jouw website. Denk maar eens aan verschillende websites als Marktplaats.nl, NU.nl en andere soortgelijke websites. Als je deze goed gescand hebt, dan weet je vast dat je langs de rand van de websites vaak uitgesproken banners tegenkomt van websites die relevant zijn voor jou, want ze staan er namelijk niet zomaar! Vaak is het zelfs zo dat je de website waar de display advertentie van afkomstig is zelfs al kent. Maar hoe komt dat?

Met display advertising kun je jouw doelgroep heel goed opnieuw benaderen, dit heet ook wel retargeting. Wanneer iemand via jouw SEA campagne of via de organische zoekresultaten op jouw website is gekomen, dan wordt er data verzameld. Vervolgens wanneer diegene naar zo’n website als Marketplaats.nl of NU.nl gaat, zal jouw display advertenties hier weer gezien worden, waardoor je de kans weer groter maakt dat je deze potentiële klant toch tot een conversie laat komen door de hulp die je aanbiedt!

Het voordeel van display advertenties ten opzichte van zoekadvertenties is dat je met display advertenties nog gerichter op jouw doelgroep kunt richten. Met een SEA campagne kun je jouw doelgroep al heel gericht targeten, maar met behulp van display marketing zijn er nóg meer onderdelen die je uit kunt sluiten. Denk bijvoorbeeld aan interesses en gebruikte apparaten. Bij ons online marketing bureau checken we goed hoe we deze targeting het beste in kunnen zetten en zullen onze consultants jou hier uitgebreid advies over geven. Voordat je daadwerkelijk kiest voor het uitbesteden van de diensten en de service van ons online marketing bureau inschakelt, zullen we altijd uitgebreid sparren over waar de mogelijkheden liggen en wat jouw beste opties zijn!

Met een display advertentie is het van groot belang om je boodschap zo duidelijk mogelijk over te laten komen. Gebruik hiervoor de volgende tips van de consultants van SAM Online Marketing:

  1. Wees direct en geef duidelijke informatie
  2. Zorg dat er een aanzet tot actie in je display marketing advertentie verwerkt is
  3. Koppel een relevante landingspagina aan je advertentie
  4. Gebruik sterke worden als ‘Gratis’ en ‘vrijblijvend’
  5. Zorg dat de banner advertentie niet te veel in your face is. Dit frustreert mensen vaak alleen maar. De advertentie mag zeker uitgesproken zijn, maar er is een grens!
  6. Check de markt, kijk goed waar je doelgroep naar op zoek is en wat ze dus graag willen zien. Richt je banner in op basis van deze analyse!

Ontdek hoe jij succes behaalt met Google Ads

Google ads
Online sneller domineren

Waarom kiezen voor display advertising?

De hulp van display campagnes brengen vele voordelen met zich mee, en de belangrijkste hebben we al kort toegelicht: retargeting! Wanneer iemand op wat voor manier dan ook op je website terecht is gekomen en vervolgens wegklikt, ben je diegene met display advertising niet helemaal kwijt! Er zijn genoeg websites die de mogelijkheid bieden om een display advertentie te zichtbaar te maken, wat betekent dat er ook genoeg mogelijkheden zijn om jouw potentiële klant weer terug te winnen en toch nog tot een conversie te laten komen. Met de juiste banner hoeven ze deze maar kort te scannen en je hebt ze alweer binnen. Er zijn dus verschillende voordelen die bij display marketing komen kijken. We zetten ze hieronder overzichtelijk op een rijtje:

  • Je doelgroep visueel aantrekken: met een zoekmachine advertentie moet iemand de advertentie echt gaan lezen, maar de mens is voornamelijk visueel ingesteld. Wat kun je dus beter inzetten dan een display marketing campagne om jouw doelgroep te targeten. Iemand hoeft de banner maar kort te scannen om al te weten waar je voor staat en wat je wilt bieden wanneer je de banner goed inricht.
  • Zelf bepalen wie je wilt bereiken: je kunt met deze manier van adverteren nog specifieker dan met SEA aangeven aan Google Ads wie je wilt bereiken. Op die manier weet je dus zeker dat de juiste doelgroep jouw advertenties ziet.
  • Minder kosten: SEA kan over het algemeen heel duur zijn in een concurrerende markt. Wanneer je display advertising inzet heb je eigenlijk bijna de garantie dat de kosten laag zullen blijven. Wat de kosten zijn? Daar lees je hieronder meer over!
  • Meer engagement: wanneer je een display marketing banner goed inricht, zullen er meer mensen op klikken en zal de gehele engagement op je website hoger liggen. Zeker wanneer je jouw website daar ook goed bij hebt ingericht op conversie en met de customer journey in je achterhoofd. Het is dus belangrijk dat je iemand triggert en interesseert, waardoor diegene door wilt klikken en meer wil weten en lezen over wat je te bieden hebt.
  • Naamsbekendheid creëren: doordat iemand iedere keer jouw display advertentie tegenkomt, zal je in de gedachten blijven hangen en zal iemand je herkennen. Daarbij komt dat wanneer iemand jouw dienst nodig heeft, diegene meteen aan jouw denkt, omdat je als eerst in de gedachten naar boven komt.

Een greep uit onze kennisbank

Google Ads kan jou als ondernemer een hoop opleveren. Op zoek naar meer informatie over Google Ads? Lees verder!

Wat is SEA?

SEA is de afkorting van Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine

Wat zijn uitsluitings-
zoekwoorden?

Een uitsluitingszoekwoord is alleen

Wat zijn betaalde zoekopdrachten?

Betaalde zoekresultaten zijn de advertenties

Wat is ROAS?

ROAS is een afkorting voor Return On
Advertising Spend. Het is een term uit

Wat is Google Display?

Google Display is een variant van adverteren met Google Ads. Het werkt

Hoe werkt Google Ads?

Wil je beginnen met SEA, als bijvoorbeeld aanvulling op jouw SEO, en ben je

Google ads Ali

Wat maakt ons uniek?

Waarom jij met SAM wél wint

We zetten de extra stap

Waar andere marketeers het houden bij tools, denken wij verder dan dat om resultaten voor jou te halen.

Super resultaat gericht!

Door onze holistische aanpak behalen wij consistent resultaten voor al onze klanten!

Alle online expertise in-house

Vanuit jouw budget maken we een strategisch plan
met de kortste weg naar resultaat

Groeien als jij groeit, Floris We zetten de extra stap, Jake We gaan door tot het resultaat gehaald is, Ali

Wat zijn de kosten voor display advertising?

De kosten voor Google display advertising zijn werken net anders dan de manier waarop de prijs van SEA is opgebouwd. Met SEA draait het allemaal om de Cost Per Click (CPC), maar bij display marketing worden de tarieven berekend met de Cost per Mille (CPM). Per 1.000 keer dat jouw display advertentie is laten zien, investeer jij een bepaald bedrag. Over het algemeen gaat het hierbij over kosten tussen de €1 en €5. Zoals we in het kopje hierboven al aangegeven hebben zijn deze kosten dus vele malen lager dan bij het zoekmachine adverteren, waar je soms op een hoeveelheid kosten per klik kan zitten van zelfs €40 of hoger! In zo een geval hebben we het ook wel over een zoekwoord waarop de concurrentie moordend is.

Het is zeker verstandig om nog meer verschillende campagne typen in te zetten! Op die manier creëer je namelijk de meeste naamsbekendheid en ben je bijna overal op het internet zichtbaar. Daarbij komt dat de kosten voor SEA, waar veruit het meeste op wordt ingezet, het hoogste zijn. Kies je naast SEA dus ook voor display marketing, Google Shopping, lokale advertenties en ga zo maar door, dan verspreid je je kansen alleen maar op een relatief goedkope manier! Wil je weten welke Google Ads campagnes je het beste kunt uitbesteden en in kunt zetten? Neem dan contact op met SAM Online Marketing voor de service van één van onze consultants. We geven je geheel vrijblijvend advies op maat en kunnen daarbij zelfs gratis een analyse doen van je website om in kaart te brengen waar de kansen liggen!

Er zijn drie verschillende soorten display marketing advertenties:

  1. Statische banner: dit is vergelijkbaar met een reclamebord wat je op straat ziet. het is een uitgesproken banner die mooi in elkaar zit, maar verder geen bewegende effecten heeft.
  2. Responsive banner: dit is ook een statische banner, maar dan op basis van de informatie die je aan Google Ads geeft. Je hoeft alleen een afbeelding, je logo en een kort stukje informatie te geven. Hiermee gaat Google Ads vervolgens aan de slag om een banner in elkaar te zetten. Voordeel hiervan, is de responsiveness. Je kunt namelijk wanneer je wilt een simpele aanpassing maken door bijvoorbeeld alleen een andere foto toe te voegen en je hebt een hele andere banner, zonder weer veel tijd te moeten stoppen in het ontwerpen van een hele nieuwe.
  3. Dynamische banner: met deze banners val je echt op! Hierin zitten namelijk diverse bewegende elementen, waardoor degene die je target jouw advertentie niet kan missen. Voordeel hiervan is weer dat je er veel meer kanten mee op kunt. In plaats van een statische foto, kun je door middel van een bewegend element extra informatie kwijt!

Hoe scoren jouw ads?

Doe de GRATIS Google Ads scan

Haal je te weinig uit je Ads? Wij laten je zien waarom anderen wel slagen!

  • Verdien je investering terug
  • Hoe kom je aan een positieve ROI?
  • In 24 uur je scan uitslag
Google Ads Specialist Floris

Google Ads specialist

Online Marketing specialisten Ali en Jake

Expertise nodig voor jouw online marketing?

Onze specialisten geven je advies op maat waarmee jij boven jouw concurrenten uit stijgt!

Wat andere ondernemers zeggen…

5/5

Tolga Cav

#SEO #website

Professionele Team die hart heeft voor jou zaak en er voor zorgt dat jij moet goed gevoel je werk kan doen!

5/5

Brahim Vlogs

#SEO #website

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, alle afspraken zijn tot nu nagekomen. Wat ik zeer belangrijk vindt is dat als er een verandering plaats moet vinden dat het snel gedaan wordt, en dat is hier zeer zeker het geval!

5/5

Van Vleuten Marketing

#SEO

Wij hebben een hele prettige samenwerking met SAM Online Marketing. De werkwijze en communicatie is altijd helder. Beide partijen weten wat we van elkaar kunnen verwachten. Dit is zeker een aanrader.

Display advertising uitbesteden aan SAM Online Marketing!

Wil jij jouw Google Ads campagne dus écht naar de next level tillen door de service van een online marketing bureau in te schakelen? Neem dan direct contact op voor de hulp van één van de consultants van SAM Online Marketing! Onze specialisten geven je in eerste instantie altijd geheel vrijblijvend advies, nog voordat je de dienst echt aan ons uitbesteedt. We scannen jouw website eerst tot in de puntjes om te kijken wat er mogelijk is en wat de beste mogelijkheden zijn. Vervolgens checken we de markt om te kijken wat jouw concurrenten doen en waar de kansen liggen. Aan de hand hiervan komen we met de analyse bij je terug om je een advies te geven voor het uitbesteden van jouw Google Ads! Wil je dus het liefst meteen weten wat de beste optie is voor jou? Neem dan nu contact op met ons online marketing bureau of laat je website scannen door je url in te vullen in onze scanner!