Het opzetten van een linkbuilding campagne

Een linkbuilding campagne is een belangrijk apart onderdeel van SEO. Zonder een goede linkbuilding strategie kom je er vaak niet zo makkelijk. Waarschijnlijk weet je al wel dat linkbuilding draait om het verhogen van de autoriteit van jouw website. Maar linkbuilden is veel uitgebreider dan dat. Niet iedere link kun je namelijk zomaar gebruiken.

Hoe goed is jouw linkprofiel?
Doe de GRATIS Linkbuilding scan t.w.v. €399,-

Soms zitten er namelijk spam links tussen, die er alleen maar voor zorgen dat je website er op achteruit gaat of de groei van je website tegenhoudt. Elke specifieke link moet dus tot in detail nagekeken worden voordat je ze kunt gebruiken. Daarnaast zijn er binnen linkbuilding ook verschillende vormen van het opbouwen van autoriteit. Eerst moet dus volledig uitgezet worden wat voor strategie er gebruikt zal worden en moet deze goed nageleefd worden.

Het is dus van groot belang dat je met een linkbuilding campagne een goede strategie uitzet vanaf het begin. Maar waar begin je precies? En waar moet je op letten bij het uitzetten van een gedegen strategie?

Ontdek hoe jij succes behaalt met linkbuilding

Succes met meer autoriteit

De basis van een linkbuilding campagne

We beginnen helemaal bij het begin van de campagne. Het is namelijk belangrijk dat je met een verse start begint. Is er nog helemaal niet gelinkbuild op de website? Dan heb je in principe al een schone lei. Maar staan er al wel veel links op je website, dan is het belangrijk dat je deze schone lei voor jezelf creëert. Het heeft namelijk helemaal geen zin om te linkbuilden als er allemaal slechte links op jouw website staan. Dan kun je nog zo hard je best doen, maar er zal weinig beweging in zitten. In dit geval is het dus belangrijk dat je een soort nulmeting doet. Van wat voor kwaliteit zijn de links die je al hebt? Kun je ze gebruiken of moeten ze verwijderd worden? Vervolgens verwijder of disavow je alle links die je niet meer op je website wil hebben en dan heb je het; je schone lei.

Maar voordat je kan beginnen met het uitzetten van de campagne moet niet iets vergeten worden. De zoekwoorden. Voor iedere linkbuilding strategie is het belangrijk dat je inzichtelijk hebt welke zoekwoorden op welke pagina moeten scoren. Heb je dit niet? Dan moet je eerst een zoekwoordonderzoek doen voordat je verder kan. Met het linkbuilden is het namelijk belangrijk dat je de juiste anchorteksten gebruikt voor het plaatsen van links. Daardoor leg je weer meer de focus en geef je meer autoriteit aan de zoekwoorden die op de pagina moeten scoren.

Een greep uit onze kennisbank

Linkbuilding kan soms vrij ingewikkeld zijn. Vooral als je er nog niet veel van weet. Meer ontdekken over dit onderdeel van SEO? Lees verder!

Wat is interne linkbuilding?

Jouw website optimaliseren? Dit kun je op veel verschillende manieren doen.

Wat is een backlink?

In het kort Een backlink is een
verwijzing of referentie van de ene…

Wat is een ankertekst?

In het kort Een ankertekst, ofwel anchor tekst, is een stuk tekst op een pagina…

Silo structure

De silo structure, ook wel silo structuur of website structuur genoemd, is een…

SEO startpagina

Binnen linkbuilding en het bouwen van autoriteit voor je website hoor je de…

Root domein

De term root domein of root domain is een belangrijk fenomeen binnen linkbuilding.

Linkbuilding Specialist Mimas

Uitgebreid concurrentieonderzoek

Nu kun je écht beginnen met het uitzetten van de campagne. Je begint dan ook met een uitgebreid concurrentieonderzoek. Wat gebeurt er in de markt waar jij mee te maken hebt? Welke soort links gebruiken jouw concurrenten? Hoeveel links gebruiken jouw concurrenten? Iedere markt en iedere website is namelijk anders. Elke situatie is dus opnieuw weer uniek. Het is dus belangrijk dat de strategie die je uitzet volledig op maat gemaakt is voor jouw website.

In dit onderzoek duik je dus diep in het linkprofiel van de concurrenten die dichtbij je staan. Je wilt weten wat voor links zij precies gebruiken. Dit zijn dan namelijk de soort links die jij ook moet gebruiken binnen jouw strategie. Maar welke mogelijkheden zijn er allemaal?

Wat maakt ons uniek?

Waarom jij met SAM wél wint

We zetten de extra stap

Waar andere marketeers het houden bij tools, denken wij verder dan dat om resultaten voor jou te halen.

Super resultaat gericht!

Door onze holistische aanpak behalen wij consistent resultaten voor al onze klanten!

Alle online expertise in-house

Vanuit jouw budget maken we een strategisch plan
met de kortste weg naar resultaat

Groeien als jij groeit, Floris We zetten de extra stap, Jake We gaan door tot het resultaat gehaald is, Ali
Case Linkbuilding RijschoolUniek

Meerdere nr. 1 posities én mede marktleider!

Rijschool Uniek wilde online gas geven. Met onze linkbuilding inspanningen schoot hun website omhoog in Google en reden ze binnen no-time richting online succes! Bekijk snel de case.

#SEO #linkbulding #regionaal #rijschooluniek

Waar bestaat een linkbuilding campagne uit?

Iedere campagne is dus anders. Maar wat is er precies anders? Binnen iedere markt en strategie wordt er van andere soort links gebruik gemaakt. Je hebt bijvoorbeeld startpagina’s of homepage links, blog sites waar je een artikel op kunt plaatsen en partners waar je een link mee kunt ruilen. Dit zijn drie veelgebruikte manieren om te linkbuilden. Maar waarom zou je nu van de één meer gebruik maken dan van de ander?

Linkbuilding Uitbesteden

Gebruik maken van startpagina’s

Startpagina’s of homepages zijn websites waar je een link kan plaatsen die al langer bestaan. Dit betekent dat het al vaak geïndexeerd is door Google en dus al veel autoriteit heeft. Wanneer je hier dus een link plaatst, zal je het verschil hier direct van merken. Omdat zo een website of pagina in principe al ‘bekend’ is bij Google, zal het snel nog een keer geïndexeerd worden en wordt jouw link dus ook opgepakt. Met onze linkbuilding tips weet jij welke startpagina’s je moet kiezen. Autoriteit zal je van een startpagina dus direct ontvangen. Veelal worden dit soort links gebruikt wanneer een website nog geen autoriteit heeft, om deze als het ware een kickstart te geven.

Hoe goed is jouw linkprofiel?

Doe de GRATIS linkbuilding scan

Heeft je website wel genoeg autoriteit om te scoren in Google? Wij analyseren je linkprofiel!

  • Verbeter vandaag al je autoriteit
  • In 24 uur je scan uitslag
  • Ontdek waarom je achterloopt
Linkbuilding Specialist Ali

Linkbuilding specialist

Artikelen op blog sites

Plaatsen van artikelen is een andere goede manier om te linkbuilden. Je gaat dan aan de slag met het schrijven van artikelen waar je een link in verwerkt naar jouw website. Deze plaats je vervolgens op een blog site waarna je de autoriteit hiervan zal ontvangen. Echter krijg je hier vaak niet direct veel autoriteit van. Dit komt doordat het een nieuwe pagina is op de website. Zoekmachines moeten de pagina namelijk eerst oppakken en meerdere keren indexeren voordat je hier veel autoriteit van zal krijgen. Daarbij is het wel zo dat je probeert zo veel mogelijk artikelen te plaatsen op blog sites met veel bezoekers. Als iemand jouw artikel dan leest, klikken enkele bezoekers ook door naar jouw website. Dus het plaatsen van een artikel heeft twee positieve kanten.

Wat andere ondernemers zeggen…

5/5

Tolga Cav

#SEO #website

Professionele Team die hart heeft voor jou zaak en er voor zorgt dat jij moet goed gevoel je werk kan doen!

5/5

Brahim Vlogs

#SEO #website

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, alle afspraken zijn tot nu nagekomen. Wat ik zeer belangrijk vindt is dat als er een verandering plaats moet vinden dat het snel gedaan wordt, en dat is hier zeer zeker het geval!

5/5

Van Vleuten Marketing

#SEO

Wij hebben een hele prettige samenwerking met SAM Online Marketing. De werkwijze en communicatie is altijd helder. Beide partijen weten wat we van elkaar kunnen verwachten. Dit is zeker een aanrader.

Linkbuilding Specialist SAM

Linkbuilding laat je over aan een specialist

Linkbuilding kan een ingewikkeld en tijdrovende klus zijn. Specialisten hebben de expertise en juiste contacten voor de beste autoriteit!

Links uitwisselen met partners

Derde optie voor het creëren van autoriteit op je website is door links te ruilen met anderen die ook op zoek zijn naar sterke links; partners. In dit geval komt er een link op een pagina die dus ook al langer bestaat en erkend is door de zoekmachines. Hier zal je dus ook meteen autoriteit van ontvangen. Echter komt er meer kijken bij het ruilen van links. Google heeft een directe ruil namelijk door. Daarom is de ABC-linkruil in het leven geroepen. Je kan waarschijnlijk al raden hoe dit in elkaar steekt. A plaatst een link naar de website van B, B doet ditzelfde naar C en partner C plaatst weer een link naar de website van A. Zo is het cirkeltje rond en zal Google de ruil moeilijker doorhebben.

linkbuilding Campagne

Linkbuilding campagne uitbesteden aan SAM Online Marketing

Het uitzetten van de juiste campagne voor linkbuilding is dus een stuk ingewikkelder dan je in eerste instantie waarschijnlijk had gedacht. Het is belangrijk dat je een goede basis hebt om op te kunnen bouwen, anders ben je eigenlijk aan het linkbuilden voor niks. Erg zonde van je tijd dus. Daarnaast is het belangrijk dat je goed op de hoogte bent van wat er in de markt gebeurt en van wat voor strategie je exact gebruik moet maken. Deze moet je vervolgens goed naleven voor het beste resultaat. Om een goede campagne te draaien heb je dus wel wat kennis en ervaring nodig. Het is dan ook handig hier een linkbuilding specialist voor in te schakelen. Zij hebben de expertise en contacten om goede links te kunnen plaatsen. Hierdoor hebben ze minder tijd nodig om op zoek te gaan naar goede links. Wil jij je campagne dus uitbesteden aan ons online marketing bureau? Neem dan direct contact op voor de mogelijkheden!

Veelgestelde vragen over linkbuilding campagne

Ja, je kunt bij ons terecht ook als je alleen op zoek bent naar een partij die de linkbuilding doet. Uiteraard zullen we je in het complete plaatje van zoekmachine optimalisatie voorzien van het nodige advies. Waar nodig kun je altijd met een consultant een gesprek voeren om jouw wensen kraakhelder over te brengen.

SAM Online Marketing heeft vaker samengewerkt met bedrijven puur op het gebied van linkbuilding. Dat heeft bijvoorbeeld ermee te maken dat sommige bedrijven het liefste met hun in-house content team werken.

Met de ondersteuning van onze SEO expert weet je exact waar je je link liever wel op wilt hebben en waar niet. Krijg jij ook regelmatig een e-mail waarin iemand zegt dat je een link op zijn website kan plaatsen tegen een bepaald bedrag? Krijg advies van ons en wij zoeken voor je uit of dit een goede deal voor jou is.

Door alle focus op het vergroten van de autoriteit van je website zou je bijna vergeten dat er nog een heel belangrijk ander doel achter linkbuilding schuilt: het krijgen van directe bezoekers naar je website.

Vergis je niet, voor sommige bedrijven is dit dé reden dat zij aan linkbuilding doen. Ze zoeken nieuwssites uit met een hoog aantal lezers en zetten daar af en toe een artikel op. De lezers klikken op de link in het artikelen en komen op hun website uit.

Een van de belangrijkste kenmerken van een link is dat deze relevant is aan het onderwerp van jouw website. Dit wordt tenietgedaan op het moment dat wij linkbuilding pakketten aanbieden. Waar je een paar met een pakket een paar domeinen zult hebben die doel treffen, heb je er net zoveel die volledig voorbijgaan aan het onderwerp van je website. Zonde dus van het geld en de moeite die erin is gestoken.

Laat een SEO specialist een linkbuilding campagne op maat voor je maken. Op die manier weet je zeker dat je alleen de juiste links naar de domein krijgt en hoef je later niet weer al je referenties eruit te halen omdat ze niet aansluiten.

Wees gerust, SAM Online Marketing heeft meer klanten vanaf nul geholpen dan we kunnen tellen. Bovendien worden de zoekmachines steeds slimmer in wie ze een plekje bovenaan de zoekresultaten gunnen. Zelfs met een handvol aan links kom je ermee weg.

Kwaliteit wordt steeds meer de norm. De aantallen die je in een jaar kunt vergaren zijn dusdanig laag dat je, zelfs als je nog helemaal geen links hebt, aan het eind van het jaar gewoon bovenaan staat.