Leestijd: 5 min

Hoe bewerk je je website, zonder SEO autoriteit te verliezen?

De voorbije twee weken heb je kunnen lezen hoe je een goede Homepagina in elkaar kunt zetten, het fundament van je website. Toch kan het voor komen dat je na verloop van tijd je website grondig aan wilt passen, omdat deze niet meer aan jouw eisen, – of die van de zoekmachines, voldoet.
Deze week zal ik je dan ook vertellen hoe je dit het beste aan kunt pakken, zonder dat je je zuurverdiende autoriteit binnen de zoekmachines verliest.

1. Analyseer de statistieken

Voordat je aan de slag gaat, is het van funest belang de statistieken van je website grondig te analyseren. Welke pagina’s krijgen de meeste bezoekers? Welke pagina’s ontvangen de meeste links van andere websites? Op welke pagina’s bouncen de meeste bezoekers?

Dit zijn allemaal gegevens die van invloed zijn op jouw SEO. Wanneer je al deze statistieken op een rijtje hebt gezet, kun je de juiste voorzorgsmaatregelen nemen om kostbare fouten te voorkomen.

Zet de volgende gegevens voor jezelf op een rijtje:

  • Pagina’s met de meeste bezoekers
  • Pagina’s met de meeste inbound links
  • Pagina’s voorzien van links met de hoogste autoriteit
  • Pagina’s met fouten (deze kun je direct oplossen)
  • Geïndexeerde pagina’s
  • Pagina’s die de meeste bezoekers converteren

 

2. Bewaar je belangrijkste content

Een veelgemaakte fout wanneer website eigenaren hun website gaan ‘verbeteren’, is het bijna op het compulsief willen ‘opschonen’ van de website. Zij willen rigoureus snijden in het aantal geïndexeerde pagina’s, om op deze manier de belangrijkste pagina’s het meeste autoriteit te geven. Over het algemeen geldt de regel, hoe meer geïndexeerde pagina’s je hebt, hoe beter.

Tenzij je pagina’s die het risico lopen een ‘boete’ van Google te incasseren, is het belangrijk zoveel mogelijk pagina’s te behouden. Houd vast aan deze pagina’s, verbeter ze waar nodig en schrijf er, indien nodig, nieuwe unieke content voor. Dit zal je meer resultaat op leveren dan het simpelweg verwijderen van de pagina’s en vervolgens in de put zitten omdat je daalt in de rankings.

3. Gebruik een SEO-geoptimaliseerd website platform

Dit is overbodig wanneer je al een dergelijk programma als WordPress gebruikt, maar ik vind het te belangrijk om niet te noemen. De ingebouwde Tools die een programma van deze categorie heeft, maakt het bewerken van je website een stuk makkelijker.

Vermijd de volgende waarschuwingssignalen ( Red Flags):

– Een gedateerde HTML site, die je moet maken met een desktop publisher
– Alles dat geen CMS is

4. Gebruik een responsive mobile design: vermijd Mobile-Friendliness boetes

Een tijdje geleden heb je onze blog over Mobilegeddon al kunnen lezen. In deze blog komt het belang van een responsive webdesign nog maar eens naar voren.

5. Nadat de site de lucht ingegaan is: bewerk de sitemap en inspecteer de Analytics

Wanneer de site in de lucht is, zorg je ervoor dat de site voorzien is van een sitemap die aansluit op de nieuwe website. Je zal de statistieken wel een tijdje stevig in de gaten moeten houden. Vooral in het begin kan het voorkomen dat je organische verkeer ietwat afneemt, met name wanneer je de structuur van je website of de naam van je bedrijf hebt aangepast en dit invloed heeft op al je URL’s. Met behulp van 301 redirect help je de ergste schade te voorkomen, wanneer je je URL’s aanpast.

Het aanpassen van je website kan je bedrijf maken of kraken. Zorg er daarom voor dat je dit proces zorgvuldig en grondig doorloopt!

Hulp nodig?

Je eigen bedrijf alleen naar een hoger niveau tillen, kan lastig zijn.
Heb je hulp nodig? Aarzel niet en neem contact met op!

Anderen bekeken ook

Leestijd: 5 min

Een MAGISCH Trucje: Het Aida Model Eenvoudig Uitgelegd! 🌟 Inhoudsopgave Wat is het Aida Model Aandacht trekken Kleurrijke plaatjes Interessante woorden Grappige verhalen Interesse wekken Spannende vragen Nieuwsgierigheid opwekken Verlangen opbouwen Leuke voorbeelden Belangrijke voordelen Actie ondernemen Makkelijke stappen Beloningen...

Leestijd: 5 min

Conversie: Hoe maak je van je website een verkoopmonster? Het verbeteren van de conversie van een website of webshop is cruciaal voor het succes van elke online onderneming. Conversie verwijst naar het proces waarbij bezoekers van een website of webshop...

Leestijd: 5 min

De Vouw en SAM Online Marketing De vouw. Het fenomeen houdt redacteuren, designers, marketeers en adverteerders al decennia lang bezig. Maar hoe belangrijk is de vouw vandaag de dag nog nu we op verschillende formaten schermen de online content bekijken? Voordat jij...

Leestijd: 5 min

Content is koning: Hoe kwalitatieve inhoud uw website naar de top kan brengen In de digitale wereld van vandaag is het niet voldoende om een ​​website te hebben die er alleen maar mooi uitziet. Het hebben van hoogwaardige inhoud is...