Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Gevonden worden op Google Duurzame topposities
  • Word nr.1 in jouw branche
  • Samen winnen in Google
  • Duizenden top 3 posities
GRATIS website scan

Hoe kan je beter gevonden worden op Google?

Goed zichtbaar zijn en beter gevonden worden in Google? Als ondernemer wil je niet anders! Beter gevonden worden in de organische zoekresultaten zorgt er namelijk voor dat je veel conversie creëert als je dit goed aanpakt. Bovenaan de zoekresultaten van Google is namelijk waar de bezoekers zitten. 95% van de mensen die over het internet struinen zoekt niet verder dan de eerst pagina van de zoekresultaten. Een groot deel daarvan kijkt niet eens verder dan de top vijf! Voor jouw onderneming is het dus van groot belang dat je vindbaar bent in Google, om op die manier zoveel mogelijk conversie en winst te maken. Uiteindelijk draait het namelijk allemaal om resultaat. Maar hoe wordt je beter gevonden? En waarom word je niet gevonden in Google?

Beter gevonden worden op Google door middel van SEO

Om vindbaar te worden in de organische zoekresultaten van Google optimaliseer je je website door middel van SEO. In het Nederlands wordt dit ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd. De drie pijlers waar zoekmachine optimalisatie uit bestaat worden volledig geanalyseerd en aangepakt. Het gaat hierbij het creëren van autoriteit met linkbuilding, de website on-page in orde maken en vullen met sterke content en technisch de website helemaal in orde maken zoals Google dit wil zien. Als dit goed aangepakt wordt is het slechts een kwestie van tijd voordat je goed gevonden wordt in Google. Voor iedere website hoort dan ook op maat een strategie uitgezet te worden. Elke website en iedere branche is namelijk anders. Maar hoe ga je dan te werk?

Google Vindbaarheid Verbeteren
Usp's 3

Hoe je jouw website organisch vindbaar maakt in Google?

Voor iedere website is een aparte strategie nodig. Elke website en branche is namelijk anders. In de ene branche is de concurrentie een stuk hoger dan in de ander. In deze gaat het dan voornamelijk over linkbuilding. Dat is dan ook meteen een van de pijlers van SEO. Met linkbuilding ben je autoriteit aan het creëren op je website. In eigenlijk iedere linkbuilding strategie worden de meeste links naar de homepage geplaatst. Dit is dan ook meteen het centrale punt van je website waar de autoriteit weer doorgegeven kan worden aan de subpagina’s. Dat brengt ons bij de volgende pijler; on-page SEO.

Binnen het on-page plaatje zijn er veel belangrijke punten die aangepakt moeten worden. Hieronder valt dus ook de interne linkstructuur waarmee je de autoriteit die op een pagina gecreëerd is door kan geven. Deze autoriteit wordt ook wel “link juice” genoemd. Met de juiste strategie voor je interne linkstructuur worden alle pagina’s op de website goed bereikt en kan de link juice goed doorstromen. Een veelgebruikte strategie is de silo structuur, waarbij je website als het ware verdeeld wordt in verschillende silo’s. Op deze manier is het makkelijk voor je bezoekers en voor de crawlers van zoekmachines om zich wegwijs te maken op jouw website. Crawlability en indexability staat dan ook meteen weer in verband met de derde pijler van SEO; techniek.

Technisch is het belangrijk dat je website goed te indexeren en crawlen is. Is dit niet het geval, dan heb je als het ware losse eilanden binnen je website en zijn deze pagina’s niet te bereiken. En als je pagina’s niet te bereiken zijn kun je er al helemaal niet mee scoren. Maar dat is natuurlijk niet het enige technische punt. Zo zijn er namelijk nog genoeg andere onderdelen die aangepakt kunnen worden. Misschien wel het belangrijkste onderdeel hiervan is de snelheid van je website en van iedere pagina op zich. Zonder een snelle website heb je vaak ook haast geen bezoekers. Eén, omdat Google dit niet waardeert en je geen autoriteit geeft hierdoor. Twee, omdat iedere bezoeker die op je website komt meteen weer wegklikt, want het duurt te lang. Niemand wil namelijk wachten tot een website geladen is.

Zo zie je dat SEO breed en divers is. Tegelijkertijd zie je ook dat ieder onderdeel heel nauw met elkaar in verband staat. Om je website op Google vindbaar te maken, moeten alle drie de onderdelen waar SEO uit bestaat ook goed aangepakt worden. Anders wordt het erg moeilijk om daadwerkelijke topposities te halen. Zoekmachine optimalisatie vergt dan ook veel tijd en expertise. Er moet constant van alles geanalyseerd en geoptimaliseerd worden. In de tijd dat je jouw website organisch vindbaar maakt, kun je ook alvast gevonden worden in Google door een goede SEA campagne in te schakelen.

Ons werk
Klant Eastern Plaza

> 25.000 maandelijkse organische bezoekers

Eastern Plaza

Klant Ramengilde

Meerdere top 3 posities

Ramen Glide

Klant Taxicentrale Leiden

20 zoekwoorden in de top 10

Taxi Centrale Leiden

Word je met SEA meteen gevonden in Google?

Organisch hoog in Google staan is uiteraard een goede manier om gevonden te worden. Maar zoals je ziet kost het wat tijd om bovenaan in Google te komen en vindbaar te worden. In de tussentijd kun je dan al een goede Google Ads campagne inschakelen om alvast zichtbaar in Google te zijn. Met de juiste strategie ben je namelijk al snel zichtbaar. Hiervoor kun je verschillende strategieën inzetten. Vaak wordt per zoekwoord waar je op wil scoren gekeken naar de Cost Per Click. Van de CPC is namelijk afhankelijk hoeveel je gaat betalen voor de campagne. Heb je goede zoekwoorden gevonden waar heel weinig concurrentie op zit? Dan betaal je misschien tussen de €0,50 en de €1,50 per klik. Echter kan het ook zo zijn dat de concurrentie zo hoog is dat je niet om een duurdere CPC heen kan. In sommige branches kan dit zomaar oplopen tot €40 of zelfs hoger.

Nu hebben we het voornamelijk over advertenties in de zoekresultaten van Google, maar er zijn nog vele andere manieren om te adverteren. Verkoop jij bijvoorbeeld een product wat ook in Google Shopping terechtkomt, dan kun je ook adverteren om daar meteen bovenaan te staan in de resultaten. Maar denk ook aan videoadvertenties, zoals in filmpjes op YouTube. Dit platform is sinds 2006 namelijk officieel onderdeel van Google.

Bovenaan in Google
Usp's 3

Waarom is vindbaar zijn in Google belangrijk?

Makkelijk gevonden worden in Google zorgt ervoor dat je maandelijks een stroom van gratis bezoekers op jouw website kunt verwelkomen, zonder dat je daar zelf nog tijd en moeite in hoeft te steken als je er eenmaal staat. Door zoekmachine optimalisatie (SEO) zal je voor relevante zoektermen goed scoren in de organische zoekresultaten wat resulteert in meer relevante bezoekers op jouw website zonder dat je daar nog heel veel meer energie in moet steken. Zeker als je dit laat doen door een online marketing bureau. Je zou haast kunnen stellen dat je ‘slapend rijk’ wordt op deze manier.

Daarnaast kun je dus ook voor een goede stroom van bezoekers zorgen door middel van een goede Google Ads Campagne. Echter is dit wel een stroom aan betaald verkeer. Voor iedere keer dat iemand op jouw advertentie klikt betaal je een bepaald bedrag. Of je nu met SEO of met SEA zichtbaar bent in Google, het straalt hoe dan ook vertrouwen uit naar de bezoekers. Het is namelijk niet zomaar een website die misschien gezien kan worden als spam. Iedereen kan namelijk zomaar een website opzetten.

Ontdek jouw SEO score

Optimalisatie voor Google is een cruciaal onderdeel als je vindbaar wilt worden met jouw website. Weten hoe je ervoor staat en waar de kansen liggen? SAM Online Marketing helpt je verder! Geen standaard uitdraai, maar een echte analyse van ervaren SEO specialisten!

SEO Scan
Specialist Sasha
Sasha Yazdi

Jouw online marketing specialist

GRATIS website scan

Wij scannen jouw website GRATIS en laten jou weten
hoe je ervoor staat.

Goed vindbaar zijn in Google straalt vertrouwen uit

Hoog in Google komen zorgt er dus niet alleen voor dat jouw website makkelijker gevonden wordt in Google, maar komt ook vertrouwelijker over. Dat resulteert natuurlijk ook weer in meer bezoekers voor je website. Meer bezoekers staat gelijk aan een verhoogde omzet, mits je website ook is geoptimaliseerd voor conversie natuurlijk. Iedereen kan namelijk zomaar een website in elkaar zetten die weinig tot niet is aangekleed. Wanneer je hierop terechtkomt heeft niemand zin om door te klikken en trekt het al helemaal niemand aan om iets bij je af te nemen. Het is dus belangrijk dat het design in eerste instantie al een aantrekkelijk uiterlijk heeft, maar daarnaast ook conversiegericht is ingericht. Dit doe je door verschillende knoppen, formulieren en andere elementen op de juiste plek op de pagina’s te plaatsen zodat het voor een bezoeker makkelijk is om iets af te nemen en diegene ook graag door wil klikken. Dit is al een stukje vertrouwen.

Als je daarbij bovenaan staat in de zoekresultaten van Google, dan ligt het in ieder geval niet aan het vertrouwen van je bezoekers als je geen conversies krijgt. Vaak wordt SEO en SEA dan ook tegelijk gebruikt, ook al sta je al bovenaan met SEO. Op deze manier neem je namelijk veel meer ruimte in beslag in de zoekresultaten waardoor de kans nog groter is dat iemand op je klikt. Daarnaast ziet een bezoeker jouw advertentie eerst en als hij of zij naar beneden scrolt, komt diegene jouw website nóg een keer tegen. Dit wekt veel vertrouwen op bij een bezoeker. Jij bent namelijk vaak de enige die dan twee keer tevoorschijn komt, “dus dan zal het wel goed zitten.”

Hoog in Google
Usp's 3

Een specialist inschakelen om beter vindbaar te worden in Google?

Vindbaar worden in Google is niet makkelijk zoals je waarschijnlijk hebt kunnen zien. Haast iedere ondernemer zweert in deze tijd bij SEO. Wanneer je geen grote naam hebt sta je zonder een goede vindbaarheid in Google in deze tijd namelijk eigenlijk nergens. Het is dus belangrijk dat hier tijd in geïnvesteerd wordt. Als ondernemer heb je in principe geen tijd. je bent namelijk al druk genoeg met al het andere dat komt kijken bij ondernemen. Bijna iedere ondernemer besteedt zijn SEO dan ook uit aan een professioneel bureau die hier alle tijd in kan stoppen en met de expertise die het heeft de perfecte strategie uit kan zetten voor jouw specifieke website op maat. Iedere branche en website is namelijk uniek en vergt een andere strategie. 

Ook als het gaat om SEA kun je hier het beste een specialist voor inschakelen. Veel ondernemers proberen vaak zo veel mogelijk zelf te doen als het gaat om het opzetten van een Google Ads campagne. Echter zien onze SEA specialisten vaak dat het vele malen beter had gekund wanneer dit uiteindelijk toch overgelaten wordt aan hen. Als je als onervarene een ads campagne in elkaar zet dan ken je alle ins en outs en trucjes niet van Google Ads. Wanneer je namelijk bijvoorbeeld een bepaalde hoeveelheid data hebt vergaard uit je campagnes, dan gaan er weer heel veel nieuwe deuren open waarmee je weer meer kan halen uit je campagnes. 

Start direct jouw
winstgevende SEO Campagne

Zo snel mogelijk op nummer 1 in Google staan?
Neem direct contact op met een
specialist van SAM Online Marketing!

Linkbuilding Specialist Callisto
Callisto Jansenss

Google specialist

Een geoptimaliseerde website als middel voor zichtbaarheid in Google

Wij zijn van mening dat een website een middel is. Geen doel op zich. Een website moet doen waar je hem voor wilt gebruiken; meer verkopen realiseren, meer leads genereren, inschrijvingen voor je mailinglijst trekken of een betere ‘branding’ voor jouw merknaam verkrijgen.

Vanuit die filosofie werken wij altijd aan ieder project. Uiteindelijk telt alleen het eindresultaat. Voor jou, maar zeker ook voor ons. Wij maken van talenten winnaars en bundelen onze eigen talenten om tot het beste resultaat te komen. Want alleen het beste resultaat vinden wij goed genoeg. Neem daarom vandaag nog contact met ons op en schakel ons online marketing bureau in voor het uitbesteden van SEO en behalen van resultaat en conversies überhaupt!