Bovenaan in Google

Met jouw website bovenaan in Google komen is tegenwoordig misschien wel één van de belangrijkste aspecten waar je je als ondernemer mee bezig moet houden. Iedereen zit namelijk op het internet. Sta je bovenaan in de organische zoekresultaten van Google, dan straalt dit veel vertrouwen uit en zullen de bezoekers binnenstromen. Hoe je er komt maakt niet uit, of je het nu uitbesteedt aan een online marketing bureau of het zelf doet, als je er maar komt. Maar hoe kom je precies bovenaan in Google? Onze consultant adviseert je hier graag over.

Ontdek jouw website scan
Doe de GRATIS website scan t.w.v. €399,-

Hoe kom je bovenaan in de organische zoekresultaten van Google?

Om bovenaan in Google te komen wat betreft het organische gedeelte gaat het eigenlijk allemaal om SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie. Je website wordt hiermee namelijk op verschillende manieren geoptimaliseerd, zodat Google deze meer gaat waarderen én het gebruiksvriendelijker wordt voor je bezoekers. Deze twee staan heel nauw in verband met elkaar, want Google beoordeelt websites en webshops eigenlijk alleen maar aan de hand van de gebruiksvriendelijkheid voor de lezers. Vraag direct de check aan voor de gebruiksvriendelijkheid.

Om een website goed te laten scoren en bovenaan te krijgen in Google moet de consultant alle aspecten van SEO aanpakken. Het gaat hierbij om hulp in de drie aspecten on-page, linkbuilding en de technische kant van de website. Wordt één van deze drie alleen al verwaarloosd, dan wordt het al heel lastig om bovenaan in de organische zoekresultaten terecht te komen. Maar waar bestaat de optimalisatie van deze drie aspecten om gevonden te worden in Google precies uit?

Ontdek hoe jij succes behaalt met SEO

SEO
Meer organische bezoekers

On-page gaat om alles wat binnen de website geoptimaliseerd wordt

Met de on-page optimalisatie gaat het simpel gezegd om alles wat er binnen de website gebeurt, zoals het woord ‘on-page’ al verklapt. Om echt bovenaan in Google te komen begin je dan ook altijd met een zoekwoordonderzoek om inzichtelijk te maken welke pagina’s op welke zoekwoorden moeten scoren. Met deze analyse weet je welke zoekwoorden je moet gebruiken voor bijvoorbeeld het schrijven van de content. Dat is namelijk meteen de volgende stap. Maar ook voor de rest van de on-page optimalisatie is dit belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan de pagina titels, meta descriptions en alt teksten van afbeeldingen die ingevuld moeten worden. Hier moeten zoekwoorden ook netjes in verwerkt zijn om hoog in Google te kunnen scoren. Vaak zet je eigenlijk ook meteen een basis voor linkbuilding met on page-optimalisatie.

Een greep uit onze kennisbank

Wat is seo?

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization.

Hoe werkt Google Ads?

Wil je beginnen met SEA, als bijvoorbeeld aanvulling op jouw SEO

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is gratis software van Google waarmee je uitgebreide…

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is één van de belangrijkste tactieken binnen…

Wat is online marketing?

Bij online marketing kies je ervoor om jouw product of dienst te promoten via het…

Wat is de customer journey?

Een customer journey is in het Nederlands een klantreis. Het is de reis de klant..

Linkbuilding Specialist Mimas

Autoriteit creëren over de hele website met linkbuilding

De basis die gezet is met on-page SEO is op verschillende manieren van belang voor linkbuilding. Met het zoekwoordonderzoek wordt duidelijk welke ankerteksten je moet gebruiken. Het hoofdzoekwoord moet natuurlijk de overhand nemen in de ankerteksten. Maar ook de LSI-zoekwoorden moeten af en toe gebruikt worden als ankertekst. Daarnaast is de intern linkstructuur van groot belang voor linkbuilding. Zonder een interne linkstructuur kan de zogeheten “link juice” niet doorstromen. Vanuit de homepagina is dit het meest belangrijk, aangezien hier het meeste op gelinkbuild wordt en dit dus het centrale punt is van je website. Voor interne linking wordt dan ook altijd een strategie uitgezet. Vaak is dit in de vorm van de silo structuur. Je website wordt dus als het ware opgedeeld in verschillende silo’s met hoofdcategorieën. Zo ontstaan er geen losse eilanden en is het niet alleen voor de bezoekers makkelijker om door de website te navigeren, maar ook voor de crawlers van zoekmachines als Google! Om dit goed te doen moet je verstand van zaken hebben. Daarom doe je er goed aan dit uit te besteden aan SAM Online Marketing. Met deze service bespaar je jezelf namelijk de moeite om alle links zelf te zoeken en te plaatsen.

Als je de topposities bovenaan in Google wilt bereiken, dan is het belangrijk om veel autoriteit op te bouwen op je website met kwalitatieve backlinks. Kwalitatief, omdat niet zomaar iedere link een positieve invloed heeft op de rankings van je website. Daarom is het de taak van een linkbuilding om tot in de puntjes uit te pluizen wat de kwaliteit van de link is voordat deze gebruikt wordt. Voor het plaatsen van een artikel op een blogsite wordt bijvoorbeeld gekeken naar hoeveel bezoekers de blog maandelijks aantrekt. Maar daarnaast wordt voor wat voor link dan ook standaard naar de andere waardes gekeken die hieraan verbonden zijn. Denk bijvoorbeeld aan de DR- of DA-waarde, Trust Flow, Citation Flow en spamscore die een website heeft.

Wat maakt ons uniek?

Waarom jij met SAM wél wint

We zetten de extra stap

Waar andere marketeers het houden bij tools, denken wij verder dan dat om resultaten voor jou te halen.

Super resultaat gericht!

Door onze holistische aanpak behalen wij consistent resultaten voor al onze klanten!

Alle online expertise in-house

Vanuit jouw budget maken we een strategisch plan
met de kortste weg naar resultaat

Groeien als jij groeit, Floris We zetten de extra stap, Jake We gaan door tot het resultaat gehaald is, Ali

Technisch moet de website perfect functioneren

Om de zoekmachine optimalisatie rond te krijgen en je website goed vindbaar te maken is het van belang dat deze technisch ook tot in detail nagekeken wordt. Snelheid is hierbij misschien wel het belangrijkste onderdeel. Duurt het veel te lang voor een website ingeladen is, dan is het zeker dat bijna iedere bezoeker deze al weg zal klikken. Dan hebben ze je website nog niet eens gezien! Het is goed om eens in de zo veel tijd een algemene check te doen op de techniek.

Crawlability en indexability zijn ook twee belangrijke onderdelen van technische SEO waar verschillende onderdelen deel van uitmaken. De interne linkstructuur is daarom een onderdeel wat een kleine overlapping heeft met de on-page optimalisatie dus. Zoals eerder aangegeven wordt het voor crawlers zo makkelijker om je website te crawlen en alle pagina’s te indexeren. Maar er komt meer bij kijken! Het robots.txt bestand moet bijvoorbeeld goed ingevuld zijn. Dit is het bestand dat de crawlers als eerste uitlezen voordat ze beginnen met het crawlen van de website. In het robots.txt bestand is de XML sitemap dan ook altijd verwerkt. Zo wordt de crawler meteen doorgestuurd naar de sitemap, waar vervolgens alle url’s te vinden zijn.

Zo zijn er nog genoeg andere onderdelen die geanalyseerd moeten worden; CSS en JavaScript bestanden moeten op de goede manier verwerkt zijn, afbeeldingen moeten gecomprimeerd zijn en het gehele design moet responsive zijn. De laatste is weer belangrijk voor de conversiegerichtheid van de website. Om een effectief overzicht te krijgen maak je gebruik van onze gratis scan.

Ontdek jouw website score

Doe de GRATIS website scan

Binnen 24 uur weet jij hoe je ervoor staat!

  • Is jouw website Google-proof?
  • Welke kansen laat je liggen?
  • Wanneer kun je groei verwachten?
Online Marketing Strateeg Sasha

Online marketing strateeg

Website goed inrichten voor een goede conversie

De optimalisatie voor de organische zoekresultaten is rond en de bezoekers stromen binnen. Om nu daadwerkelijk conversie te genereren is het belangrijk de het design van je website zo ingericht is dat het jouw bezoekers aanspoort om door te klikken en een aanvraag te doen. Dit is een stuk moeilijker dan je denkt. Uiteraard moet de website er in één oogopslag al aantrekkelijk uitzien zodat je bezoekers verder willen kijken en lezen. Daarnaast moeten op bepaalde plekken ook knoppen, formulieren en elementen komen om de drempel voor een aanvraag lager te maken. Vaak schakelen ondernemers hier een CRO specialist voor in, als hier niet al naar gekeken is bij het maken van je website. Veel bureaus slaan deze laatste stap over, maar bij ons is het een standaard service.

Wat andere ondernemers zeggen…

5/5

Tolga Cav

#SEO #website

Professionele Team die hart heeft voor jou zaak en er voor zorgt dat jij moet goed gevoel je werk kan doen!

5/5

Brahim Vlogs

#SEO #website

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, alle afspraken zijn tot nu nagekomen. Wat ik zeer belangrijk vindt is dat als er een verandering plaats moet vinden dat het snel gedaan wordt, en dat is hier zeer zeker het geval!

5/5

Van Vleuten Marketing

#SEO

Wij hebben een hele prettige samenwerking met SAM Online Marketing. De werkwijze en communicatie is altijd helder. Beide partijen weten wat we van elkaar kunnen verwachten. Dit is zeker een aanrader.

Online Marketing Experts

Expertise nodig voor jouw online marketing?

Onze specialisten geven je advies op maat waarmee jij boven jouw concurrenten uit stijgt!

Direct bovenaan in Google komen met uw website?

Het proces om je website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van Google te krijgen is dus veelomvattend. SEO is een langdurig traject. Je moet dus van de lange adem zijn wil je het uitbesteden aan een online marketing bureau. Maar als je deze topposities eenmaal hebt bereikt, dan ben je hier niet zo makkelijk meer weg te krijgen. Uiteraard moet je blijven optimaliseren, omdat je concurrenten ook zo hoog mogelijk in Google willen staan. Daarnaast moet ook je website goed in elkaar zitten om hier daadwerkelijk conversie uit te halen. Check de huidige staat van je website met onze handige service van de specialist.

Wil jij snel zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van Google terechtkomen om daarmee veel conversie te creëren? Schakel hier de consultant van ons online marketing bureau dan voor in! Onze specialisten hebben veel ervaring waarmee een uitgebreide strategie op maat voor jouw situatie wordt gemaakt. Met het advies hebben we al veel bedrijven de hulp kunnen bieden die ze nodig hadden. Hiermee behalen wij binnen twaalf maanden de topposities waarmee we beide resultaat halen!