Bovenaan in Google

Samen vooruit, samen winnen

Hoe kom je bovenaan in Google met jouw website of webshop?

Met jouw website bovenaan in Google komen is tegenwoordig misschien wel één van de belangrijkste aspecten waar je je als ondernemer mee bezig moet houden. Iedereen zit namelijk op het internet. Uitbesteden aan een bureau is dan de beste optie. Met een mooie, conversiegerichte website wil je dan ook met kop en schouders boven iedereen uitsteken in de zoekresultaten van Google. Zo ben je met hulp van ons namelijk zichtbaar en trek je veel bezoekers. Bezoekers staat uiteraard weer gelijk aan conversie, mits jouw website daar goed op ingericht is.

Beter zichtbaar op het internet!

Sta je bovenaan in de organische zoekresultaten van Google, dan straalt dit ook veel vertrouwen uit. Hoe je er komt maakt niet uit, of je het nu uitbesteedt aan een online marketing bureau of het zelf doet, als je er maar komt. Hier kom je namelijk niet zomaar te staan. Hard werk en vervolgens een klein beetje geduld is wat je daarvoor nodig hebt. Maar wat houdt dit harde werk verder in en hoe kom je precies bovenaan in Google? De consultant legt het hieronder verder uit.

Hoe kom je bovenaan in de organische zoekresultaten van Google?

Om bovenaan in Google te komen wat betreft het organische gedeelte gaat het eigenlijk allemaal om SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie. Je website wordt hiermee namelijk op verschillende manieren geoptimaliseerd, zodat Google deze meer gaat waarderen én het gebruiksvriendelijker wordt voor je bezoekers. Deze twee staan heel nauw in verband met elkaar, want Google beoordeelt websites en webshops eigenlijk alleen maar aan de hand van de gebruiksvriendelijkheid voor de lezers. Vraag direct de check aan voor de gebruiksvriendelijkheid.

Om een website goed te laten scoren en bovenaan te krijgen in Google moet de consultant alle aspecten van SEO aanpakken. Het gaat hierbij om hulp in de drie aspecten on-page, linkbuilding en de technische kant van de website. Wordt één van deze drie alleen al verwaarloosd, dan wordt het al heel lastig om bovenaan in de organische zoekresultaten terecht te komen. Maar waar bestaat de optimalisatie van deze drie aspecten om gevonden te worden in Google precies uit?

Online Marketing specialisten Ali en Jake

Expertise nodig voor jouw online marketing?

Onze specialisten geven je advies op maat waarmee jij boven jouw concurrenten uit stijgt!

On-page gaat om alles wat binnen de website geoptimaliseerd wordt

Met de on-page optimalisatie gaat het simpel gezegd om alles wat er binnen de website gebeurt, zoals het woord ‘on-page’ al verklapt. Om echt bovenaan in Google te komen begin je dan ook altijd met een zoekwoordonderzoek om inzichtelijk te maken welke pagina’s op welke zoekwoorden moeten scoren. Met deze analyse weet je welke zoekwoorden je moet gebruiken voor bijvoorbeeld het schrijven van de content. Dat is namelijk meteen de volgende stap. Maar ook voor de rest van de on-page optimalisatie is dit belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan de pagina titels, meta descriptions en alt teksten van afbeeldingen die ingevuld moeten worden. Hier moeten zoekwoorden ook netjes in verwerkt zijn om hoog in Google te kunnen scoren. Vaak zet je eigenlijk ook meteen een basis voor linkbuilding met on page-optimalisatie.

Autoriteit creëren over de hele website met linkbuilding

De basis die gezet is met on-page SEO is op verschillende manieren van belang voor linkbuilding. Met het zoekwoordonderzoek wordt duidelijk welke ankerteksten je moet gebruiken. Het hoofdzoekwoord moet natuurlijk de overhand nemen in de ankerteksten. Maar ook de LSI-zoekwoorden moeten af en toe gebruikt worden als ankertekst. Daarnaast is de intern linkstructuur van groot belang voor linkbuilding. Zonder een interne linkstructuur kan de zogeheten “link juice” niet doorstromen. Vanuit de homepagina is dit het meest belangrijk, aangezien hier het meeste op gelinkbuild wordt en dit dus het centrale punt is van je website. Voor interne linking wordt dan ook altijd een strategie uitgezet. Vaak is dit in de vorm van de silo structuur. Je website wordt dus als het ware opgedeeld in verschillende silo’s met hoofdcategorieën. Zo ontstaan er geen losse eilanden en is het niet alleen voor de bezoekers makkelijker om door de website te navigeren, maar ook voor de crawlers van zoekmachines als Google! Om dit goed te doen moet je verstand van zaken hebben. Daarom doe je er goed aan dit uit te besteden aan SAM Online Marketing. Met deze service bespaar je jezelf namelijk de moeite om alle links zelf te zoeken en te plaatsen.

Als je de topposities bovenaan in Google wilt bereiken, dan is het belangrijk om veel autoriteit op te bouwen op je website met kwalitatieve backlinks. Kwalitatief, omdat niet zomaar iedere link een positieve invloed heeft op de rankings van je website. Daarom is het de taak van een linkbuilding om tot in de puntjes uit te pluizen wat de kwaliteit van de link is voordat deze gebruikt wordt. Voor het plaatsen van een artikel op een blogsite wordt bijvoorbeeld gekeken naar hoeveel bezoekers de blog maandelijks aantrekt. Maar daarnaast wordt voor wat voor link dan ook standaard naar de andere waardes gekeken die hieraan verbonden zijn. Denk bijvoorbeeld aan de DR- of DA-waarde, Trust Flow, Citation Flow en spamscore die een website heeft.

Start direct jouw winstgevende SEO Campagne

Technisch moet de website perfect functioneren

Om de zoekmachine optimalisatie rond te krijgen en je website goed vindbaar te maken is het van belang dat deze technisch ook tot in detail nagekeken wordt. Snelheid is hierbij misschien wel het belangrijkste onderdeel. Duurt het veel te lang voor een website ingeladen is, dan is het zeker dat bijna iedere bezoeker deze al weg zal klikken. Dan hebben ze je website nog niet eens gezien! Het is goed om eens in de zo veel tijd een algemene check te doen op de techniek.

Crawlability en indexability zijn ook twee belangrijke onderdelen van technische SEO waar verschillende onderdelen deel van uitmaken. De interne linkstructuur is daarom een onderdeel wat een kleine overlapping heeft met de on-page optimalisatie dus. Zoals eerder aangegeven wordt het voor crawlers zo makkelijker om je website te crawlen en alle pagina’s te indexeren. Maar er komt meer bij kijken! Het robots.txt bestand moet bijvoorbeeld goed ingevuld zijn. Dit is het bestand dat de crawlers als eerste uitlezen voordat ze beginnen met het crawlen van de website. In het robots.txt bestand is de XML sitemap dan ook altijd verwerkt. Zo wordt de crawler meteen doorgestuurd naar de sitemap, waar vervolgens alle url’s te vinden zijn.

Zo zijn er nog genoeg andere onderdelen die geanalyseerd moeten worden; CSS en JavaScript bestanden moeten op de goede manier verwerkt zijn, afbeeldingen moeten gecomprimeerd zijn en het gehele design moet responsive zijn. De laatste is weer belangrijk voor de conversiegerichtheid van de website. Om een effectief overzicht te krijgen maak je gebruik van onze gratis scan.

Ons werk

GC Biotech Cases afb 4

Meer dan 2.000 maandelijkse bezoekers!

GC Biotech

AJM van Houdt

Een stijging van 683% in organisch verkeer

A.J.M. van Houdt

De Wit hekwerken

4.000+ bezoekers per maand

De Wit Hekwerken

Website goed inrichten voor een goede conversie

De optimalisatie voor de organische zoekresultaten is rond en de bezoekers stromen binnen. Om nu daadwerkelijk conversie te genereren is het belangrijk de het design van je website zo ingericht is dat het jouw bezoekers aanspoort om door te klikken en een aanvraag te doen. Dit is een stuk moeilijker dan je denkt. Uiteraard moet de website er in één oogopslag al aantrekkelijk uitzien zodat je bezoekers verder willen kijken en lezen. Daarnaast moeten op bepaalde plekken ook knoppen, formulieren en elementen komen om de drempel voor een aanvraag lager te maken. Vaak schakelen ondernemers hier een CRO specialist voor in, als hier niet al naar gekeken is bij het maken van je website. Veel bureaus slaan deze laatste stap over, maar bij ons is het een standaard service.

SEO Specialist

Samen winnen met online marketing?

Waarom staat je website nog niet bovenaan in Google? Wij zoeken het voor je uit! Een van onze specialisten duikt in jouw website en

Direct bovenaan in Google komen met uw website?

Het proces om je website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van Google te krijgen is dus veelomvattend. SEO is een langdurig traject. Je moet dus van de lange adem zijn wil je het uitbesteden aan een online marketing bureau. Maar als je deze topposities eenmaal hebt bereikt, dan ben je hier niet zo makkelijk meer weg te krijgen. Uiteraard moet je blijven optimaliseren, omdat je concurrenten ook zo hoog mogelijk in Google willen staan. Daarnaast moet ook je website goed in elkaar zitten om hier daadwerkelijk conversie uit te halen. Check de huidige staat van je website met onze handige service van de specialist.

Wil jij snel zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van Google terechtkomen om daarmee veel conversie te creëren? Schakel hier de consultant van ons online marketing bureau dan voor in! Onze specialisten hebben veel ervaring waarmee een uitgebreide strategie op maat voor jouw situatie wordt gemaakt. Met het advies hebben we al veel bedrijven de hulp kunnen bieden die ze nodig hadden. Hiermee behalen wij binnen twaalf maanden de topposities waarmee we beide resultaat halen!

Ontdek jouw SEO score

Optimalisatie voor Google is een cruciaal onderdeel als je vindbaar wilt worden met jouw website. Weten hoe je ervoor staat en waar de kansen liggen? Wij helpen je verder! Geen standaard uitdraai, maar een echte analyse van ervaren SEO specialisten!

CirkelJake

Jake Stamenkovic

Jouw online marketing specialist

GRATIS website scan

Wij scannen jouw website GRATIS en laten jou weten hoe je ervoor staat.