Zoekmachine optimalisatie specialist inschakelen?

Een zoekmachine optimalisatie specialist is iemand die ervoor zorgt dat jij met jouw website hoog in de organische zoekresultaten van een zoekmachine als Google komt door middel van het optimaliseren van de drie pijlers van SEO; content (on page), linkbuilding en techniek.

Ontdek jouw SEO score
GRATIS SEO scan t.w.v. €399,-

Je kunt één of meerdere van deze pijlers uitbesteden aan ons online marketing bureau. Alle drie deze pijlers staan heel nauw met elkaar in verband. Er is er dus niet één die je de belangrijkste kunt noemen. Stel dat je de optimalisatie van één van deze drie pijlers achterwege zou laten, dan wordt hoog scoren in Google heel lastig. Zelf kun je al een heel goed begin maken door bijvoorbeeld al content te schrijven en deze op jouw website te plaatsen. Het enige wat je in je achterhoofd moet hebben is de denkwijze van een bezoeker. Schrijf je met deze gedachte dan ben je vaak al goed opweg. Op deze manier kunnen de pagina’s al geïndexeerd worden door Google, aangezien dit de zoekmachine is die voor 90% gebruikt wordt, en kan een zoekmachine optimalisatie expert deze pagina’s later verder optimaliseren. Ook al moet de content dan volledig herschreven worden, Google herkent de pagina dan vaak al. Dus dan wordt de nieuwe tekst eerder geïndexeerd. Maar nu wat meer over de zoekmachine optimalisatie specialist!

Ontdek hoe jij succes behaalt met SEO

SEO
Meer organische bezoekers

Wat doet een zoekmachine optimalisatie specialist?

Een SEO specialist houdt zich bezig met de optimalisatie van jouw website binnen de drie pijlers van Google. Dit gaat dus om het on page plaatje, autoriteit creëren met linkbuilding en een technisch sterke website. Maar wat is on page? Wat houdt linkbuilding precies in? En wat wordt verstaan onder een technisch sterke website? Allemaal logische vragen die onze zoekmachine optimalisatie consultant graag voor je beantwoordt!

Een greep uit onze kennisbank

In de top 3 van Google staat, doe je niet zomaar. Benieuwd naar alle ins en outs over SEO? Klik op een van de items hieronder!

Wat zijn SEO teksten?

SEO teksten zijn simpel gezegd teksten die je schrijft om uiteindelijk een hoge

Wat is content
optimalisatie?

Content optimalisatie is het zo

Wat zijn short tail zoekwoorden?

Een short tail zoekwoord is een zoekwoord

Zoekwoordonderzoek

Het zoekwoordonderzoek is het fundament voor de ultieme

Wat is meta description?

Wat is een meta description nou eigenlijk? De meta beschrijving is de

Wat is een SEO titel?

Een SEO titel is de titel van een pagina van de website zoals deze in de zoekresultaten

SEO Jake

Wat is on page precies?

On page is simpel gezegd alles wat te maken heeft met zoekwoorden en de content. Hieronder valt dus het zoekwoordonderzoek, content schrijven en het slim inrichten van alt teksten, meta descriptions, page titles en H1 tags. In ieder onderdeel staan de zoekwoorden centraal. Dat maakt het zoekwoordonderzoek dus heel belangrijk als fundament van je plan van aanpak. De analyse die je hier maakt bepaalt voor een groot deel  de strategie. Hierbij gaat het erom dat de zoekmachine optimalisatie specialisten de juiste zoekwoorden vinden en uitzoeken om zoveel mogelijk conversie mee te generen. Deze zoekwoorden worden ook weer gebruikt met de anchorteksten binnen een linkbuilding strategie. Maar wat houdt dit allemaal in?

Wat maakt ons uniek?

Waarom jij met SAM wél wint

We zetten de extra stap

Waar andere marketeers het houden bij tools, denken wij verder dan dat om resultaten voor jou te halen.

Super resultaat gericht!

Door onze holistische aanpak behalen wij consistent resultaten voor al onze klanten!

Alle online expertise in-house

Vanuit jouw budget maken we een strategisch plan
met de kortste weg naar resultaat

Groeien als jij groeit, Floris We zetten de extra stap, Jake We gaan door tot het resultaat gehaald is, Ali
A.J.M. van Houdt

683% meer bezoekers
in 9 maanden!

A.J.M. van Houdt wilde meer organische bezoekers naar hun website trekken. In minder dan één jaar was het doel al bereikt! Benieuwd naar deze resultaten? Lees verder!

#SEO #linkbulding #landelijk #AJMvanHoudt

Wat houdt linkbuilding in en hoe creëer ik autoriteit?

Met linkbuilding gaat een zoekmachine marketing specialist op zoek naar kwalitatieve backlinks. Hiermee link je vanaf een andere site naar jouw site. Vaak moet je betalen voor zo een link of je geeft er iets voor terug. Wanneer je er wat voor teruggeeft gaat het eigenlijk altijd om een linkruil met linkpartners. In dit geval plaats jij een link naar de website van jouw partner en andersom. Dit heet AB-linking. Echter is dat achterhaald door Google en wordt nu voornamelijk ABC-linking gebruikt. In dit geval zijn er dus drie partijen betrokken bij de ruil, waardoor Google dit moeilijk kan achterhalen. Maar er zijn ook veel andere manieren om backlinks te vergaren. Veel gebruikte manieren zijn de ouderwetse startpagina’s, een sterke homepage, en blog sites waar je een artikel op kunt plaatsen met een link hierin verwerkt. Dit zijn vaak tijdrovende taken wat uitbesteden een goede optie maakt. Met deze service weet je in ieder geval dat je kwaliteit backlinks krijgt. In alle gevallen wordt gebruik gemaakt van een anchor tekst. Dit is een tekst, bijna altijd met het een zoekwoord erin verwerkt, waar de link aan vast zit. Bijvoorbeeld ‘linkbuilding’. Op deze pagina gaan we overigens dieper in op dit onderwerp!

Webdesign binnen zoekmachine optimalisatie

Webdesign is een belangrijk onderdeel van SEO, maar niet elke webdesigner is een SEO specialist. Omgekeerd kan het haast niet anders: een expert moet van webdesign afweten, anders komt het de optimalisatie niet ten goede. Een fantastisch mooie website kan er strak uitzien, maar voor iemand die gespecialiseerd is in zoekmachine optimalisatie kan het SEO technisch een weerzinwekkend geval zijn, en dus eveneens voor Google. Een verminderde online vindbaarheid in zoekmachines kan het gevolg zijn, ondanks kwalitatief hoog niveau webdesign. Daarom is het goed om regelmatig een check te doen om te zien of de kwaliteit van het webdesign nog bij de tijd is. Belangrijk hierin is dan ook de snelheid van een website. Niemand wil wachten tot een pagina is ingeladen. Men klikt dan ook snel weg als dit wel het geval is. Daarnaast mogen een website en de pagina’s hierbinnen bijvoorbeeld geen W3C fouten en inline CSS regels hebben. Zo zijn er nog meer regels waar je je aan moet houden om te kunnen scoren in Google.

Ontdek jouw SEO score

Doe de GRATIS SEO scan

Laat ons je website analyseren en zet stappen in de juiste richting.

  • Hoe kom jij in de top 3?
  • Waarom sta je er nu nog niet?
  • Wat doet jouw concurrentie wél goed?
SEO Specialist Jake

SEO specialist

Prijs-kwaliteit van een zoekmachine optimalisatie specialist

Het is fijn om met de hulp van een online marketing specialist hoog boven jouw concurrenten in Google te staan. Maar is het inzetten van professioneel online marketing bureau het waard? Zeker voor een MKB zijn dit prangende vragen die beantwoord moeten worden. Indien een online marketing bureau jouw website gegarandeerd bovenaan de zogenaamde organische resultaten kan brengen met SEO, zijn die uitgaven welbesteed. Ook kun je bij ons vooraf gratis advies krijgen in een vrijblijvend gesprek. Een hoge positie betekent een hoog bezoekersaantal en daarmee meer conversie. Het uitbesteden aan een zoekmachine optimalisatie expert kan jouw gemaakte kosten binnen een mum van tijd terugverdienen, wat dit een goedkope methode maakt. Uiteindelijk komt zoekmachine optimalisatie dus neer op een investering!

Wat andere ondernemers zeggen…

5/5

Tolga Cav

#SEO #website

Professionele Team die hart heeft voor jou zaak en er voor zorgt dat jij moet goed gevoel je werk kan doen!

5/5

Brahim Vlogs

#SEO #website

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, alle afspraken zijn tot nu nagekomen. Wat ik zeer belangrijk vindt is dat als er een verandering plaats moet vinden dat het snel gedaan wordt, en dat is hier zeer zeker het geval!

5/5

Van Vleuten Marketing

#SEO

Wij hebben een hele prettige samenwerking met SAM Online Marketing. De werkwijze en communicatie is altijd helder. Beide partijen weten wat we van elkaar kunnen verwachten. Dit is zeker een aanrader.

Wat kost zoekmachine optimalisatie

Samen maken we
jou succesvol!

Met de juiste strategie en de juiste service zijn topposities in Google slechts een kwestie van tijd!

Zoekmachine optimalisatie specialist inschakelen voor topposities!

SAM Online Marketing is een specialist bij uitstek. Betaalbaar voor alle segmenten. Als online marketing bureau zijn wij bedreven in webdesign en zoekmachine optimalisatie om de online vindbaarheid te verbeteren voor de organische zoekresultaten van Google. Met de duidelijke werkwijze en transparante rapportages ben jij volledig op de hoogte van de voortgang van je campagne. Al vanaf het begin ga je samen met de specialist rond de tafel om een scan te doen van je business.

Wij helpen je graag naar de top. Wil je een stijlvolle website én een hoge positie in zoekmachines als Google? Vraag dan een offerte aan en laat ons online marketing bureau je bij jouw SEO optimalisatie helpen! Indien je nog vragen hebt of graag een vrijblijvend zoekmachine optimalisatie advies van een specialist wilt kun je telefonisch contact opnemen!

Veelgestelde vragen over onze zoekmachine optimalisatie specialisten

Als echte professionals willen wij natuurlijk uitblinken en ons onderscheiden van de anderen. Wanneer jij op zoek bent naar een echte expert wil je natuurlijk ook weten wat ons online marketing bureau dan zo uniek maakt en waarom een samenwerking met ons het beste is om voor te kiezen.

Om te beginnen zijn wij volledig transparant in ons werk. Dit is terug te zien op verschillende vlakken. Maandelijks krijg je een uitgebreide rapportage van de verschillende zoekwoorden met de bijbehorende posities. Zo kun je in één overzicht zien welke zoekwoorden een groei of eventueel een daling hebben gemaakt en hoe groot die stappen waren. Met dit overzicht is dan ook makkelijk te zien hoe het verloop van de groei van jouw website is en of we op schema liggen. Als je hier vragen over hebt, kun je altijd contact met ons opnemen. Wij zullen je dan vertellen hoe het in elkaar zit. Naast de zoekwoorden vertellen we je namelijk ook graag hoe veel links erbij gekomen zijn en wat voor soort links dit waren. Dit punt brengt ons bij het volgende.

Daarnaast houden wij namelijk nauw contact met onze klanten. Frequent worden er mails gewisseld om te laten weten hoe het gaat en wat we gedaan hebben. Als er nieuwe content geschreven is, dan laten we jou dit eerst nalezen wanneer we dit afgesproken hebben. Natuurlijk komt hier allemaal hoogwaardige kwaliteit bij kijken. Zonder deze kwaliteit wordt het namelijk moeilijk om een groei te realiseren!

Linkbuilding is een vak apart binnen het plaatje van zoekmachine optimalisatie. Binnen ons online marketing bureau zijn alleen op dit onderdeel verschillende specialisten gezet om hier de beste kwaliteit voor te kunnen realiseren. Er zit namelijk heel wat tijd in dit onderdeel van SEO.

Voor de juiste kwalitatieve links moeten de kwalitatieve links allereerst op zoek. Tijdens deze zoektocht wordt iedere link tot in detail nagekeken om de kwaliteit te waarborgen. Is deze goed genoeg, dan wordt er contact opgenomen met de eigenaar van de website. Vervolgens gaat er vaak ook weer wat tijd overheen voordat de link daadwerkelijk geplaatst wordt door de eigenaar van de website. Zo zie je dat linkbuilding best wat tijd kost. Tijd die je als ondernemer niet hebt. En dan hebben we het alleen over linkbuilding.

Maar waar het voornamelijk om gaat bij het inschakelen van een expert, is de expertise en contacten die ze hebben. Expertise, omdat ze precies weten hoe ze een backlink moeten analyseren om de kwaliteit ervan te waarborgen. Daarbij komt dus ook de kennis kijken van hoe Google naar een natuurlijk en gezond linkprofiel kijkt.

Wat betreft de contacten die ze hebben is dit ideaal. Als linkbuilder heb je een netwerk opgebouwd. Hierin zijn dus genoeg mogelijkheden om kwalitatieve links te plaatsen. Deze links zijn al eens nagekeken. Dit hoeft dus niet telkens opnieuw gedaan te worden. Op deze manier houdt een specialist weer meer tijd over om het huidige linkprofiel bijvoorbeeld te checken en de spam links te verwijderen, of op zoek te gaan naar nieuwe kwalitatieve backlinks.

Om daadwerkelijk organische topposities te bereiken met zoekmachine optimalisatie wordt daar bij ons bureau een heel plan voor uitgezet. Ga je met ons een samenwerking aan dan worden eerst verschillende nulmetingen gedaan om te weten te komen hoe de website ervoor staat, wat ervoor nodig is om de top te kunnen bereiken en wat de werkzaamheden dan zouden moeten zijn. Dit geldt voor alle drie de pijlers van zoekmachine optimalisatie. Er wordt dus een nulmeting gedaan voor het technische gedeelte van je website, het linkprofiel en het on-page plaatje.

Zo krijgen we dus volledig inzichtelijk waar we precies beginnen en wat er gedaan moet worden. Aan de hand hiervan stellen wij een Plan van Aanpak samen waarmee ook voor jou inzichtelijk wordt wat wij zullen doen om jouw website naar de top te helpen. Van onze kant omvat dit voornamelijk content optimalisatie en het opbouwen van een sterk en natuurlijk linkprofiel. Natuurlijk kunnen onze webbouwers het technische gedeelte ook aanpakken. Dit zullen zijn ook doen wanneer je de website bij ons hebt laten maken. Is dit niet het geval dan sturen wij deze technische punten naar jou door, zodat jij hier met jouw webbouwer verder mee aan de slag kunt. Heb je deze niet meer en wil je dit ook graag door ons laten doen, dan zouden hier eventueel extra kosten voor gerekend kunnen worden. Uiteraard wordt dit eerst met jou overlegd. Wij zullen nooit onverwacht extra kosten rekenen dan in eerste instantie afgesproken is.

Een samenwerking met ons bureau is erg uitgebreid. Zoekmachine optimalisatie kun je dan ook volledig uit handen geven en aan ons overlaten. Vanaf moment één zetten wij een strategie op maat voor jouw website uit, waarmee topposities slechts een kwestie van tijd zijn. Voorafgaand aan de gehele optimalisatie doen wij uiteraard een nulmeting om in kaart te brengen hoe jouw website er in eerste instantie voor staat.

Verder zijn wij transparant in wat wij doen en hoe de optimalisatie ervoor staat. Heb je hier vragen over dan kun je deze altijd aan ons stellen via de mail! Vaak is dit echter niet nodig, want iedere keer aan het einde van de maand sturen wij jou een rapportage op waarin je overzichtelijk kunt zien hoe de posities van de zoekwoorden waar we op willen scoren ervoor staan. Ook geven wij duidelijk aan hoeveel links erbij gekomen zijn en welke minder kwalitatieve links er eventueel af zijn gegaan. Eens in de zoveel tijd moet het linkprofiel namelijk nagekeken worden op spam links. Dit is onderdeel van de monitoring die wij voor jouw website doen. Met het monitoren van de website houden we eigenlijk vrijwel alles bij. Hierbij zijn de rankings van je zoekwoorden uiteraard het belangrijkste!

Dit is volledig afhankelijk van verschillende factoren. Allereerst hang dit namelijk af van de nulmeting die we aan het begin van de samenwerking hebben gedaan. Is er namelijk al het een en ander gedaan wat betreft zoekmachine optimalisatie, dan zou het kunnen zijn dat we minder tijd nodig hebben om je website te laten groeien en voor een Return On Investment te zorgen. Uiteraard moeten we dit werk wel eerst controleren en waarborgen. Soms moeten we vooralsnog opnieuw beginnen met een optimalisatie omdat alle links die op de website staan bijvoorbeeld van hele slechte kwaliteit zijn.

Wanneer er nog helemaal niks aan de website is gedaan moeten we vanaf nul beginnen. Voordat de teksten die geschreven zijn meerdere keren en goed geïndexeerd zijn, zijn we soms ook weer meerdere weken verder. We hebben nou eenmaal geen invloed op hoe vaak een website gecrawld wordt door een zoekmachine. Zelfde geldt voor het opbouwen van autoriteit met linkbuilding. Je kan namelijk niet te snel gaan hiermee, want dat komt voor de zoekmachine weer over als spam. Er zijn dus verschillende factoren waar rekening mee gehouden moet worden tijdens een optimalisatie.

Zo hangt het ook af van je concurrentie, hoe snel je jouw ROI kan realiseren. Is de concurrentie moordend, dan kan het zomaar zo zijn dat je langer dan een jaar bezig bent hiermee. Denk dan aan de verhuis- of slotenmaker branche voor voornamelijk de grotere steden. Hier moet je toch echt geduld hebben voordat je daadwerkelijk topposities bereikt hebt. Met een mindere concurrentie kan het zomaar vele malen sneller gaan. In sommige gevallen heb je jouw ROI al na zes maanden, en soms duurt dat toch iets langer en ga je richting de tien maanden.

Schakel je een specialist in voor zoekmachine optimalisatie, maar twijfel je er ook over of je daarbij Google Ads in moet schakelen? Geen gekke gedachte! Een zoekmachine optimalisatie professional gaat uiteraard alleen over het SEO-plaatje zoals het woord het al zegt. Voor het adverteren in Google, ook wel SEO, moet een aparte specialist voor ingeschakeld worden. Bij ons online marketing bureau houd je in dit geval dan ook contact met verschillende specialisten.

Wanneer je begint met zoekmachine optimalisatie is het zelfs een hele slimme zet om ook meteen Google Ads in te schakelen. Als je net pas begint met de optimalisatie van jouw website, dan duurt het namelijk even voordat je in de organische zoekresultaten goed zichtbaar bent. Als je in de tussentijd adverteert, krijg je dus al bezoekers en aanvragen. Op deze manier hoef je niet te wachten tot je zichtbaar bent door middel van SEO. Als je vervolgens ook nog in de organische zoekresultaten zichtbaar bent, kun je jouw advertenties nog steeds laten draaien. Je bedekt zo namelijk een groter gedeelte in de zoekresultaten van de zoekmachine. Ten eerste wekt dit vertrouwen op bij jouw bezoekers en daarnaast heb je een grotere kans dat mensen op jouw resultaat klikken omdat je twee keer tevoorschijn komt in de zoekresultaten!