SEO kosten
Wil jij weten wat de SEO kosten zijn, zodat je een goed beeld hebt van de investering die je hier maandelijks in zal stoppen? De maandelijkse prijs is geheel afhankelijk van verschillende factoren. Uiteindelijk komt het er simpelweg op neer dat de kosten voor SEO afhangen van de hoeveelheid uur die er maandelijks nodig zijn om jouw website te optimaliseren. We gaan er hieronder uitgebreid op in!
- Hoe kom jij in de top 3?
- Waarom sta je er nu nog niet?
- Wat doet jouw concurrentie wél goed?
Wat kan SEO kosten?
Voordat je de diensten gaat uitbesteden is het belangrijk om te weten waar de SEO kosten uit zijn opgebouwd en wat je kunt verwachten. Zo sta je niet ineens voor verrassingen wanneer je grootse plannen hebt met de optimalisatie van je website en je de prijs hiervoor te horen krijgt.
Zoekmachine optimalisatie bestaat uit veel verschillende werkzaamheden en er komen veel verschillende factoren bij kijken die invloed hebben op de maandelijkse tarieven die je in jouw website investeert. Kosten voor SEO starten bij haast ieder online marketing bureau die écht resultaat levert bij ongeveer €500. Afhankelijk van jouw wensen en doelen kan dit oplopen en is er eigenlijk haast geen einde. Sommige grote bedrijven investeren maandelijks zelfs rond de €10.000 in hun online marketing. Hoe groter je onderneming wordt, hoe groter je wilt worden en hoe meer je kunt investeren in jouw online marketing. Maar laten we beginnen bij het begin. Want hoe zijn de SEO kosten precies opgebouwd?
Wat is SEO?
Ontdek hoe jij succes behaalt met SEO
Waar zijn de SEO kosten op gebaseerd?
Sommige ondernemers schrikken van de prijzen die je voor zoekmachine optimalisatie moet betalen. Echter zijn deze tarieven gebaseerd op duidelijke feiten. Je investeert namelijk in de hoeveelheid uur die je van een online marketing bureau inhuurt. Per branche, met ieder doel en zelfs per zoekwoord is de hoeveelheid uur die per maand nodig is voor de optimalisatie anders. Gemiddeld zijn de SEO kosten per uur bij een online marketing bureau tussen de €90 en de €130.
In veel branches heb je de return on investment al met één of twee conversies teruggewonnen. Zeker als het gaat om diensten kun je al snel aan je maandelijkse investering komen. Denk aan een verhuizing waar je per klant al gauw rond de €1000 binnen kunt halen. Nu komt bij dit voorbeeld meer kijken. Concurrentie is hier namelijk een stuk hoger, waardoor er meer tijd en energie gestoken moet worden in het optimaliseren van de website. Daarbij hebben diverse andere factoren verder invloed op de prijzen die je in SEO moet investeren. We lichten ze graag voor je uit!
Een greep uit onze kennisbank
In de top 3 van Google staat, doe je niet zomaar. Benieuwd naar alle ins en outs over SEO? Klik op een van de items hieronder!
Wat zijn SEO teksten?
SEO teksten zijn simpel gezegd teksten die je schrijft om uiteindelijk een hoge
Wat is content
optimalisatie?
Content optimalisatie is het zo
Wat zijn short tail zoekwoorden?
Een short tail zoekwoord is een zoekwoord
Zoekwoordonderzoek
Het zoekwoordonderzoek is het fundament voor de ultieme
Wat is meta description?
Wat is een meta description nou eigenlijk? De meta beschrijving is de
Wat is een SEO titel?
Een SEO titel is de titel van een pagina van de website zoals deze in de zoekresultaten
Uitgebreide opstartfase
De gehele samenwerking voor het optimaliseren van jouw website begint met een uitgebreide opstartfase. Los van de maandelijkse kosten voor je SEO campagne betaal je hier dus extra voor. In de opstartfase moeten namelijk uitgebreide analyses gedaan worden en moet een goede basis gezet worden om op te kunnen bouwen en mee te kunnen groeien. Zonder een goed fundament ben je namelijk nergens.
In deze opstartfase wordt allereerst een zoekwoordonderzoek gedaan waarmee we inzichtelijk maken op welke zoektermen we precies willen scoren in Google, welke pagina’s geschreven moeten worden en welke zoekwoorden er op dezelfde pagina geschreven moeten worden. De afgesproken pagina’s worden in deze opstartfase vervolgens meteen geschreven en online gezet.
Verder wordt er een uitgebreide concurrentieanalyse gedaan op zowel het gebied van on-page als off-page. Hoe hebben de top concurrenten hun content ingericht? Hoe moeten wij onze content inrichten? Welke sterke backlinks gebruiken de top concurrenten en welke kunnen wij gebruiken? Wat voor manier van linkbuilding gebruiken zij?
Zoals je ziet is de opstartfase erg uitgebreid en moeten er veel uren in gestoken worden om een goede basis neer te zetten. Met de juiste basis kan de autoriteit met het linkbuilden gecreëerd worden en zal je alleen maar groeien!
Wat maakt ons uniek?
Waarom jij met SAM wél wint
We zetten de extra stap
Waar andere marketeers het houden bij tools, denken wij verder dan dat om resultaten voor jou te halen.
Super resultaat gericht!
Door onze holistische aanpak behalen wij consistent resultaten voor al onze klanten!
Alle online expertise in-house
Vanuit jouw budget maken we een strategisch plan
met de kortste weg naar resultaat
683% meer bezoekers
in 9 maanden!
A.J.M. van Houdt wilde meer organische bezoekers naar hun website trekken. In minder dan één jaar was het doel al bereikt! Benieuwd naar deze resultaten? Lees verder!
#SEO #linkbulding #landelijk #AJMvanHoudt
Hoe ziet de concurrentie eruit?
Concurrenten zijn een andere belangrijke factor waar de zoekmachine optimalisatie kosten van afhangen. Hoe hoger de concurrentie in jouw branche en voor de zoekwoorden waar jij op wilt scoren, hoe meer tijd en inspanning er nodig is om jou in die topposities te zetten. Investering in meer uren betekent een verhoging van de maandelijkse prijs.
Wel kun je er samen met onze SEO consultant voor kiezen om je eerst te focussen op de zoekwoorden waar de concurrentie lager is en waarvoor je dus eerder bovenaan staat. Op deze manier wordt er bij jou vertrouwen opgewekt en kun je vervolgens wanneer de resultaten hiervoor behaald zijn weer investeren in de zoekwoorden waar meer inspanning voor nodig is. Je hebt nu namelijk al gezien dat het kan!
Website slim inrichten met on-page SEO
On-page gaat om alles wat er op de website gebeurd. Van het schrijven en plaatsen van content tot het inrichten van de website met de juiste pagina titels en meta omschrijvingen. In haast alle werkzaamheden van een on-page SEO specialist komen de zoekwoorden kijken. In de content moeten deze woorden namelijk op de juiste manier verwerkt zijn, maar ook in de pagina titels, meta omschrijvingen en zelfs de alt tags van de afbeeldingen op je website! Om deze reden is het zoekwoordonderzoek over het algemeen de taak van een on-page SEO expert.
Verder is de interne linkstructuur van een website ook van groot belang. Dit zorgt ervoor dat de autoriteit die op de website is gecreëerd met linkbuilding of een hoge positie in Google goed door kan stromen naar andere pagina’s en dat alle landingspagina’s op de website überhaupt in een soort web aan elkaar verbonden zijn.
De uren die in het on-page werk worden gestoken vinden dus voornamelijk aan het begin van de samenwerking plaats. Later zullen er eventueel blogartikelen geschreven worden om de website op die manier te versterken met bezoekers. Maar ook voor linkbuilding moeten artikelen geschreven worden voor externe sites.
Ontdek jouw SEO score
Doe de GRATIS SEO scan
Laat ons je website analyseren en zet stappen in de juiste richting.
- Hoe kom jij in de top 3?
- Waarom sta je er nu nog niet?
- Wat doet jouw concurrentie wél goed?
SEO specialist
De juiste investering voor sterke linkbuilding
Voor échte kwalitatieve links heb je een goed budget nodig. Een backlink van hoge kwaliteit kost nou eenmaal wat. Hoe hoger de waarde van de link, hoe hoger de kosten. Wanneer je dus een royaal budget vrijmaakt voor linkbuilding, dan zal de groei van je website tot op een bepaalde hoogte sneller verlopen. Tien backlinks van mindere kwaliteit wegen namelijk even zwaar als één link van hoge kwaliteit. Daarbij komt dat je niet te snel kunt gaan en te veel links kunt plaatsen in een korte tijd. Google ziet dit namelijk als spam, waardoor je weer minder gewaardeerd wordt en zelfs een penalty zou kunnen krijgen. Investeren in kwalitatieve links is dus om verschillende redenen positief.
Daarbij komt dat voor Google de meest natuurlijke vorm van linkbuilding het plaatsen van blogartikelen is. Deze artikelen kunnen redelijk wat kosten wanneer ze van hoge kwaliteit zijn. Blogartikelen van gemiddelde kwaliteit kunnen rond de €250 euro kosten. Maar wanneer je een artikel van echt goede kwaliteit plaatst, kan dit richting de €800 of zelfs hoger gaan. Er zijn websites waar je een blog kunt plaatsen voor maar liefst €2500.
Sommige ondernemers kiezen zelfs alleen voor hun linkbuilding uitbesteden. Specialisten die hier dagelijks mee bezig zijn weten precies hoe ze de kwaliteit van een backlink moeten waarborgen en hebben een groot contactenbestand om kwalitatieve links te plaatsen.
Diverse faciliteiten voor de werkzaamheden
Verder beschik je over de faciliteiten bij een samenwerking met een online marketing bureau. We hebben het dan voornamelijk over alle betaalde tools die nodig zijn om een gedegen analyse te kunnen doen. Bij SAM Online Marketing wordt er bijvoorbeeld veel gebruik gemaakt van Ahrefs voor zowel de on-page als off-page werkzaamheden. Verder worden voor de on-page werkzaamheden Mangools, SE Ranking en SEOptimer gebruikt. Voor de off-page werkzaamheden gebruiken we bijvoorbeeld Majestic, Linkassistant en SEO SpyGlass.
Wat andere ondernemers zeggen…
Tolga Cav
#SEO #website
Professionele Team die hart heeft voor jou zaak en er voor zorgt dat jij moet goed gevoel je werk kan doen!
Brahim Vlogs
#SEO #website
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, alle afspraken zijn tot nu nagekomen. Wat ik zeer belangrijk vindt is dat als er een verandering plaats moet vinden dat het snel gedaan wordt, en dat is hier zeer zeker het geval!
Van Vleuten Marketing
#SEO
Wij hebben een hele prettige samenwerking met SAM Online Marketing. De werkwijze en communicatie is altijd helder. Beide partijen weten wat we van elkaar kunnen verwachten. Dit is zeker een aanrader.
Gericht resultaten
halen met SEO
Met SEO kun jij je heel gericht focussen op je publiek. Ben jij dus zichtbaar voor jouw publiek dan stromen de bezoekers én conversies dagelijks binnen!
- Nauw contact met onze specialisten
- Altijd gericht op conversie
- Aparte strategie voor alle drie de onderdelen van SEO
Hoe bereken ik mijn SEO kosten per maand nu?
De SEO tarieven waar je per maand in moet investeren zijn dus van diverse factoren afhankelijk. Belangrijkste factoren waar je rekening mee moet houden zijn de concurrentie en de werkzaamheden die daarbij komen kijken voor zowel de on-page als de off-page optimalisatie. Hoe hoger de concurrentie hoe meer ervoor nodig is om met de top concurrenten te kunnen concurreren. De prijs wordt vervolg berekend per uur. Bij SAM Online Marketing zijn de kosten €110 euro per uur en hanteren wij een minimumprijs per maand van €660 waarna onze klanten willen door investeren. Dit minimum is gebaseerd op de bovengenoemde factoren wat het voor beide partijen een reële prijs maakt. Kom jij er niet helemaal uit wat de kosten voor jouw situatie zullen zijn, wil je geadviseerd worden of wil je meteen een offerte ontvangen voor jouw website? Neem direct contact op met een specialist van ons SEO bedrijf! Samen vooruit, samen winnen!