Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen

Laat jij online
kansen liggen?

Vooruitgang start bij een goede analyse.
Ontvang binnen no-time een website analyse van SAM

Waar bestaan SEA kosten uit?

Als ondernemer wil jij investeren in Google Ads of SEA. Maar wat zijn de Google advertentie kosten? Er zijn verschillende soorten advertenties binnen Google waar je voor kunt kiezen. Zijn de SEA kosten hier dan ook van afhankelijk?

Om met jouw onderneming op de beste manier online te adverteren is een unieke, op maat gemaakte strategie benodigd. Geen enkele business of branche is hetzelfde en geen enkel budget is hetzelfde. Hier moet de strategie dus volledig op aansluiten. Om deze reden werkt ons online marketing bureau niet met vaste pakketten en vaste kosten voor SEA. Maar ook niet voor SEO, Social Media Marketing en Conversie Optimalisatie. Op ieder gebied binnen online marketing heeft jouw website een unieke aanpak nodig.

Maar waar bestaat deze unieke aanpak uit binnen Search Engine Advertising? Als je dit weet, kun je de Google advertentie kosten een stuk makkelijker inzichtelijk maken. Daarom beginnen we bij het begin.

SEA

Waar kunnen de google advertentie kosten uit bestaan?

Een advertentie kost hoe dan ook geld. Als ondernemer wil je natuurlijk goed inzichtelijk hebben waar de kosten op gebaseerd zijn. De kosten voor het adverteren in Google zijn van verschillende aspecten afhankelijk. Om te beginnen ligt het aan de soort advertentie die je kiest. Binnen de soort advertentie zijn er ook weer verschillende factoren waar de SEA kosten van afhangen. We lichten ze daarom graag voor je uit. Wat overigens hetzelfde is voor iedere advertentie, is dat je Google advertentie kosten afhankelijk zijn van hoe veel je betaalt per keer dat iemand hierop klikt. Dit leggen we meteen uit met het voorbeeld van de bekendste vorm van adverteren in Google; search advertenties.

De bekende search advertenties

Als je aan SEA of Google Ads denkt, dan denk je aan de bekende advertenties die bovenaan de zoekresultaten in Google verschijnen. Deze herken je aan het woord “advertentie” of in het Engels “ad” dat vóór de titel van een resultaat verschijnt. Staat dit er niet voor, dan is het een organisch zoekresultaat.

Om de SEA kosten laag te houden is het voor deze advertenties belangrijk dat je de juiste zoekwoorden kiest. Zoals gezegd betaal je per klik. Dit wordt ook wel de Cost Per Click genoemd, of de CPC. Deze is bij de search advertenties afhankelijk van het zoekwoord waarop je adverteert. Om die reden is het zoekwoordonderzoek zo belangrijk voordat je echt begint met adverteren. Hoe lager de concurrentie op een zoekwoord namelijk is, hoe lager de CPC zal zijn.

Soms is het lastig niet voor een duurdere CPC te kiezen. Reden hiervoor is bijvoorbeeld dat de concurrentie eenmaal zo hoog is. Gepaard met jouw wensen kom je dan soms toch uit op één of enkele zoekwoorden met een duurdere CPC.

Ontdek jouw SEO score

Optimalisatie voor Google is een cruciaal onderdeel als je vindbaar wilt worden met jouw website. Weten hoe je ervoor staat en waar de kansen liggen? Wij helpen je verder! Geen standaard uitdraai, maar een echte analyse van ervaren SEO specialisten!

  • vinkje 1 Premium analyse
  • vinkje 2 Uitgevoerd door echte specialisten
  • vinkje 3 Analyse van on-page, techniek en autoriteit
  • vinkje 4 Concrete verbeterpunten
Conversie pijl
SAM Medewerker
Jake Stamenkovic

Jouw online marketing specialist

GRATIS website scan

Wij scannen jouw website GRATIS en laten jou weten hoe je ervoor staat.

Homepagina / Landingspagina - Scan Formulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
USP diensten USP diensten

Shopping ads wanneer je een webshop hebt

Wanneer je een webshop hebt, doe je er goed aan te adverteren via shopping advertenties. Als mensen dan namelijk specifiek op zoek zijn naar een product, dan komen er vaak meteen bovenaan verschillende aanbiedingen te staan. Neem als voorbeeld het zoekwoord “sportschoenen”. De allereerste advertenties die je ziet zijn meteen verschillende aanbiedingen uit Google shopping. Zo kunnen mensen die hierop zoeken ook meteen een foto zien en ben je ook nog eens in het tabblad “shopping’ in Google te vinden. Wat daar ook nog eens bij komt kijken is dat de SEA kosten hiervoor helemaal niet hoog zijn. Je doet er dus zeker goed aan shopping ads in te schakelen als jij een webshop hebt!

Video ads in YouTube

Tegenwoordig wordt er een stuk minder gelezen en worden er meer filmpjes gekeken, vaak simpelweg om tijd te besparen en omdat mensen meer visueel ingesteld zijn. Als je iets wilt weten ga je naar YouTube en zoek je op wat de betekenis van iets is, hoe iets werkt of hoe je iets moet maken bijvoorbeeld. Met je fotografische geheugen onthoud je iets over het algemeen veel makkelijker en beter. Hier kun je met video ads dus ook goed op inspelen!

YouTube is onderdeel van Google. Vaak zie je tussen de filmpjes door één of meerdere advertenties filmpjes voorbij komen. Dit blijft dus ook in iemand zijn hoofd hangen. Je ziet namelijk dezelfde man vaak voorbij komen en ook al vind je het misschien vervelend, zo een gezicht blijft toch in het geheugen van iemand.

De kosten voor het Google adverteren met video’s vallen ook reuze mee. Vaak betaal je maar €0,10 tot €0,25 per view. En een view houdt niet eens elke keer dat het tevoorschijn komt in. Iemand moet jouw video minstens dertig seconden gezien hebben of helemaal afgekeken hebben. Een handige manier om te adverteren dus!

SEA bureau

Display ads op andere websites

Ook is er een andere manier om in iemand zijn fotografische geheugen in te spelen met Google adverteren; display ads. Denk aan wanneer je op bijvoorbeeld een blog site of marktplaats terechtkomt. Op deze plekken zie je naast een tekst of advertentie op marktplaats een display ad. Dit is vaak een afbeelding die zelfs beweegt.

Met display ads wordt heel vaak gebruik gemaakt van retargeting. Iets waar je op gezocht hebt of een website die je bezocht hebt zie je dan terug in deze advertentie. Op deze manier proberen de meeste ondernemers je toch over te halen een aankoop te doen of iets af te nemen. Kosten voor een display ad liggen vaak tussen de €1 en €5.

Wat is jouw advertentiebudget?

Wanneer je inzichtelijk voor jezelf hebt op welke manier je in Google wilt adverteren en welke kosten hieraan verbonden zijn, is het zaak dat je voor jezelf een budget vrijmaakt. Voor iedere campagne geef je namelijk een budget vrij waarmee je dus een limiet creëert. Dit kan een budget voor een dag zijn of voor een maand. Echter is het hierbij wel belangrijk dat je rekening houdt met de Cost Per Click die je zal betalen voor de advertentie die je hebt uitgekozen. Heb jij bijvoorbeeld een budget van €100 per maand met een CPC van €10, dan kunnen er maar tien mensen op jouw advertentie klikken voordat het limiet bereikt is. Als deze bereikt is, dan verdwijnt je advertentie uiteraard ook of zal Google je advertentie niet meer laten zien. Hier moet je dus goed rekening mee houden.

beoordeling SAM beoordeling SAM

Ons werk

20 zoekwoorden in de top 10 Boxspring Gekte De case bekijken
67% stijging organisch verkeer Jut & Juul De case bekijken
31 top 10 posities Koffiebekerbestellen.nl De case bekijken
20 zoekwoorden in de top 10 Boxspring Gekte De case bekijken
67% stijging organisch verkeer Jut & Juul De case bekijken
31 top 10 posities Koffiebekerbestellen.nl De case bekijken

De kosten van een specialist voor het Google adverteren

Je weet hoeveel je moet betalen per klik en je hebt een budget voor de campagnes vrijgemaakt. Besteed je het werk van Google adverteren uit aan een SEA specialist, dan komen hier natuurlijk maandelijks ook kosten bij kijken. Voor ieder marketing bureau verschilt dat uiteraard. Ga je dus een samenwerking aan met een SEA bureau, dan betaal je hier maandelijks voor. De kosten voor het laten beheren van Google advertenties door een specialist hangt af van de hoeveelheid uren die hij er per week voor nodig heeft. Je betaalt jouw specialist dus per uur. Ieder marketing bureau heeft zijn eigen tarief. Vaak liggen de kosten per uur tussen de €100 en €130.

Bespreek de SEA kosten met een specialist van SAM Online Marketing

Wil jij graag een Google ads campagne op laten zetten door een ervaren online marketing bureau? Als echte specialist kunnen wij je natuurlijk goed adviseren in de kosten. Zoals je ziet hangen de kosten van veel verschillende factoren af. Het is dan ook heel begrijpelijk dat jij er niet zomaar uitkomt. Ook binnen de campagnes zijn er heel wat trucjes die je kunt toepassen om je conversie te optimaliseren. Wil jij je SEA dus uitbesteden aan een specialist met veel kennis en ervaring? Of wil je graag geadviseerd worden in de kosten voor jouw Google advertenties? Neem dan direct contact op met onze specialisten. Wij helpen je graag verder. Ook kun je meteen een aanvraag doen voor een SEA scan.

Start direct jouw winstgevende SEA campagne

Zo snel mogelijk op nummer 1 in Google staan? Neem direct contact op met onze marketing specialist!

Conversie medewerker
Jake Stamenkovic

Online marketing specialist