Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
SEA Campagne Opzetten Duurzame topposities
  • Word nr.1 in jouw branche
  • Samen winnen in Google
  • Duizenden top 3 posities
GRATIS website scan

Een succesvolle SEA campagne opzetten

Een SEA campagne. Is dit van belang om veel conversie te genereren? Is het het daarnaast waard? Haal je er meer uit dan dat je in de advertenties stopt? Is een campagne opzetten lastig? Zoals je misschien al weet bestaat online marketing grofweg uit twee onderdelen: SEO en SEA. Simpel gezegd bestaat SEO uit het optimaliseren van een website om hoog te komen in de organische zoekresultaten en is SEA het adverteren hiervan, waarmee je dus betaald direct bovenaan staat in de zoekresultaten. Dit is dan ook een soort veiling, waarbij de hoogste bieder de hoogste advertentie krijgt. SEO is dus een duurzaam proces waarmee je niet zomaar van de troon te slaan bent. Terwijl SEA van korte duur kan zijn, alhoewel je wel direct bovenaan in Google staat. Als je een SEA advertentie uitzet dan is deze ook meteen weg en sta je ook direct niet meer op de eerste pagina, tenzij je uiteraard hoog in Google staat met het organische gedeelte. We gaan hieronder dieper in op een SEA campagne opzetten en alle andere vragen die jij nu waarschijnlijk hebt!

SEA Bureau
Usp's 3

Wat is een SEA campagne?

Een SEA campagne is een reeks uitzendingen van advertenties om reclame te maken voor een bedrijf, product of dienst. Met een goed opgezette campagne is het mogelijk om doelgericht en effectief te adverteren, of dit nou lokaal, regionaal of landelijk is. Met zoekmachine adverteren is het mogelijk om enkel zichtbaar te zijn in de door jouw gekozen gebieden. Wil je bijvoorbeeld vooral lokale klanten aantrekken met jouw advertenties? Dan kun je ervoor kiezen om te werken met locatiebepaling die werkt met een straal van een bepaald aantal kilometers rondom jouw locatie of door bepaalde postcodes te selecteren. Hierdoor kunnen de advertenties binnen de campagnes compleet worden afgestemd op waar jouw doelgroep zich bevindt. Bovendien kun je met Google Ads dankzij ingestelde conversies precies meten wat de campagne voor jou oplevert zodat je ook hier een duidelijk beeld van hebt.

Ons werk
Klant Eastern Plaza

> 25.000 maandelijkse organische bezoekers

Eastern Plaza

Klant Ramengilde

Meerdere top 3 posities

Ramen Glide

Klant Taxicentrale Leiden

20 zoekwoorden in de top 10

Taxi Centrale Leiden

Waarom een SEA campagne?

Omdat je meteen bovenaan staat in Google! Hierdoor wordt je veel gezien en krijg je meer conversie. Een campagne wordt over het algemeen dan ook ingezet met als doel naamsbekendheid creëren, zo veel mogelijk kliks krijgen en/of uiteraard conversie genereren.

Naamsbekendheid creëren is iets waar iedere onderneming op een bepaald punt aan moet beginnen. Als je namelijk steeds blijft groeien als bedrijf, dan kom je op een punt dat je ook bekend moet worden. Op deze manier zullen mensen specifiek naar jouw bedrijfsnaam op zoek gaan als ze specifieke producten of diensten nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan namen als Riool.nl, Coolblue, maar natuurlijk ook Marktplaats als je op zoek bent naar tweedehands spullen. Dit zijn dus voorbeelden van grote namen die erg bekend zijn. Jij kent ze waarschijnlijk ook allemaal wel. Heb jij dus bijvoorbeeld een onderneming die nieuwe fietsen verkoopt, dan wil je uiteraard dat mensen als eerst aan jou gaan denken wanneer zij een nieuwe fiets willen kopen!

Ook kun je een campagne inzetten voor meer kliks op jouw website en natuurlijk het aller belangrijkste; conversie. Veel kliks creëert ook al een beetje naamsbekendheid bij jouw bezoekers, maar is ook heel positief voor de autoriteit van jouw website in Google. Google zal jouw website in zijn geheel namelijk meer gaan waarderen, omdat er steeds meer bezoekers op terecht komen. Linksom of rechtsom, conversie is uiteindelijk toch wel waar het allemaal om draait. Leuk al die bezoekers, maar als je hier geen conversie uit krijgt, waar doe je het dan voor. Indirect probeer je dit dus te creëren met de bovenstaande doeleinden. Maar je kunt ook direct adverteren op een product of dienst om iemand deze bijvoorbeeld te laten kopen of een aanvraag te doen.

Google Ads Specialist
Usp's 3

Hoe kun je een goede SEA campagne opzetten?

Je kunt ervoor kiezen om zelf aan de slag te gaan met zoekmachine adverteren. In principe is het opzetten van een campagne geen punt. Dit is met een Google Ads account heel makkelijk op te zetten. Vervolgens is de voortgang makkelijk te tracken via Google Analytics. Google geeft zelf dan ook de beste uitleg over het opzetten van een campagne met een Google Ads account. Echter is hetgeen dat lastiger is het uitzetten van een goede, uitgebreide strategie die werkt en jouw doel dus behaalt. Zet jij bijvoorbeeld een campagne op met als doel zo veel mogelijk kliks te genereren, dan moeten hier de juiste een op maat gemaakte strategie voor uitgezet worden. Zoekwoorden zijn hier bijvoorbeeld heel erg van belang wanneer je adverteert op zoekopdrachten. Hier moet een apart zoekwoordonderzoek voor gedaan worden om te kijken waar je het meeste rendement uit haalt. Voor een zoekwoord met hoge concurrentie betaal je namelijk de hoofdprijs. Één klik kan dan makkelijk rond de tien euro liggen. In een markt met moordende concurrentie kunnen de kosten voor een zoekwoord met hoge concurrentie zelfs heel veel verder oplopen. Dit is dus iets wat je goed uit moet zoeken en waar je echt aandacht aan moet besteden. In principe is dit namelijk de basis van jouw campagne.

Natuurlijk sta je er niet helemaal alleen voor. Je kunt ook altijd jouw SEA uitbesteden aan een expert van een online marketing bureau. Hiermee leg je jouw campagne(s) in de handen van een specialist die ervoor zorgt dat jij een hogere Return On Ads Spend (ROAS) krijgt en je dus niet als het ware alleen maar geld weggooit. Specialisten hebben de ervaring en expertise om een campagne op maat te maken voor jouw wensen en branche. Wil jij dus dat de gehele campagne goed in elkaar zit en van alle kanten waterdicht is? Dan kun je dit natuurlijk het beste door iemand laten doen die veel expertise heeft en de tijd heeft om hier dagelijks mee bezig te zijn.

Start direct met je
winstgevende Google ads!

Zo snel mogelijk op nummer 1 in Google staan?
Neem direct contact op een specialist van SAM Online Marketing!

SEA Campagne
Floris van Vleuten

SEA specialist

Wanneer heb ik een succesvolle campagne opgezet?

Simpel gezegd heb je een succesvolle campagne opgezet wanneer je het doel hiervan hebt hebt bereikt. Wilde jij dus naamsbekendheid creëren en merk je dat er om je heen veel gepraat wordt over jouw bedrijf en je dus bekender bent geworden? Dan is jouw doel zeker behaald. Ging je voor conversies en wilde je bijvoorbeeld een specifiek product verkopen of iemand een specifieke dienst laten afnemen? Dan moet dit uiteraard ook gebeurd zijn om je doel te behalen. Heeft deze advertentie gezorgd voor veel kliks, dan is dat uiteraard mooi meegenomen, maar dan heb je jouw doel niet behaald. Je kan dus pas spreken van succes als je hebt gehaald wat je wilde bereiken met de campagne die je hebt opgezet.

Voor een succesvolle campagne is het dus belangrijk als allereerst je doel duidelijk te hebben. Wat wil je bereiken met de advertenties? Dit is eigenlijk de basis. Vervolgens kun je via Google Analytics met verschillende instellingen goed volgen hou jouw advertenties het doen. Je kan bijvoorbeeld zien wat de bouncerate is van een specifieke pagina, hoe vaak een pagina exact wordt weergegeven in de zoekresultaten, hoeveel traffic er op de pagina komt, de gemiddelde tijd die mensen op een pagina en op jouw website blijven en nog veel meer. Google Analytics is haast eindeloos met haar opties. Dit is waarschijnlijk de beste tool om te gebruiken voor jouw campagnes. En het is gratis! Daarnaast is een goed zoekwoordonderzoek dus ook belangrijk voor advertenties gericht op zoekopdrachten. Hiermee ga jij jouw doel namelijk behalen. Je moet natuurlijk wel de juiste zoekwoorden uitkiezen gericht op het doel dat jij voor ogen hebt.

Google Ads Uitbesteden
Usp's 3

Wie gaat nu de succesvolle campagne opzetten

Zelf kun je zoals gezegd dus makkelijk een campagne opzetten met SEA via Google Ads. Lees hiervoor de gebruiksaanwijzing die Google heeft samengesteld. Dit zijn maar enkele stappen. Binnen een korte tijd kun jij dus al een campagne draaiende hebben! De vraag is alleen; kun jij de juiste op maat gemaakte strategie bedenken voor de desbetreffende campagne. Enige kennis is hiervoor wel handig namelijk. Een gedegen zoekwoordonderzoek met een concurrentieanalyse is zeer van belang bij het samenstellen van de strategie. Wil jij een succesvolle campagne dus liever laten opzetten door een SEA specialist? Neem dan direct contact met ons online marketing bureau! SAM Online Marketing staat klaar om al jouw vragen te beantwoorden en snel aan de slag te gaan. Naast SEA hebben we ook zeer veel ervaring in SEO. Wij gebruiken deze kennis en ervaring om jouw campagne naar een nog hoger niveau te brengen. Profiteer hiermee dus van alle voordelen van echte experts!

Ontdek jouw SEO score

Optimalisatie voor Google is een cruciaal onderdeel als je vindbaar wilt worden met jouw website. Weten hoe je ervoor staat en waar de kansen liggen? SAM Online Marketing helpt je verder! Geen standaard uitdraai, maar een echte analyse van ervaren SEO specialisten!

SEO Scan
SEA Campagne Opzetten
Jake Stamenkovic

Jouw online marketing specialist

GRATIS website scan

Wij scannen jouw website GRATIS en laten jou weten
hoe je ervoor staat.