Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Vindbaarheid Google Verbeteren Duurzame topposities
  • Word nr.1 in jouw branche
  • Samen winnen in Google
  • Duizenden top 3 posities
GRATIS website scan

Advies en tips voor het verbeteren van jouw online vindbaarheid

Wie wilt nou niet de online vindbaarheid van zijn website verbeteren. Iedereen wenst wel beter gezien te worden. Maar dit is niet zo makkelijk als je denkt. Hier gaan een hoop zaken aan vooraf die tijd in beslag nemen. Hoewel tijd voor elke onderneming geld betekent, is geduld een schone zaak. Wanneer jij jouw online vindbaarheid optimaliseert betekent dit automatisch meer conversie. Je staat namelijk op de eerste pagina, de top tien in Google. En dat is waar alle klanten te vinden zijn. Maar weinig mensen zullen doorklikken naar de volgende pagina’s om op zoek te gaan naar meer bedrijven. Jij wilt met jouw website dus hoog in de zoekresultaten van Google komen zodat men jou ziet en uiteindelijk herkent.

Online vindbaarheid komt eigenlijk neer SEO. Uit het begrip SEO – Search Engine Optimization – is namelijk af te leiden dat het gaat om het het optimaliseren van een website om zo hoog in de organische zoekresultaten te komen. Letterlijk vertaald; zoekmachine optimalisatie. We geven je dan ook graag advies en tips waarmee jij de markt op het internet kunt veroveren en zo meer uit jouw bedrijf kunt halen!

Google Vindbaarheid Verbeteren
Usp's 3

De basis van jouw online vindbaarheid Google

Wanneer jouw website beter vindbaar is in Google en andere zoekmachines, trek je bezoekers aan die daadwerkelijk naar jou op zoek zijn. Maarliefst 90% van de consumenten bezoekt regelmatig Google als zoekmachine. Meer dan 70% van de bezoekers gebruikt deze zoekmachine bij de aanschaf van producten of diensten. Als je hoog- of zelfs bovenaan in deze zoekmachine staat, vergroot dit ook jouw online bereik. Je creëert naamsbekendheid, maar mensen zullen ook op jouw pagina klikken. Zoals hierboven aangegeven kijken mensen dus niet veel verder dan de eerste pagina. Denk maar eens aan wanneer jij op zoek gaat in Google. Dan blijft het ook bij de top tien en klik je negen van de tien keer niet door naar de tweede pagina. Het is dus belangrijk om jouw online vindbaarheid te vergroten zodat je gezien wordt en mensen ook echt dingen op jouw website kunnen kopen. Doe je dit niet? Dan ben je niet vindbaar in de zoekmachines en dan is het net alsof je met een fysieke winkel in een klein steegje ergens aan de rand van de stad te vinden bent waar bijna geen mensen langskomen. De klanten die je dan hebt kennen jou alleen direct of via via. Zo gaat dit ook met met een website die niet vindbaar is.

Zoekwoordonderzoek als basis van jouw online vindbaarheid

Wil jij er alles aan doen om online beter gevonden te worden? Dan is een zoekwoordonderzoek de basis! Niet alleen als je jouw vindbaarheid vergroot met SEO moet je hiermee beginnen. Ook met SEA is de basis van een campagne een gedegen zoekwoordonderzoek. Met SEO krijg je zo overzichtelijk voor welke zoekwoorden je wilt scoren. In dit document wordt overzichtelijk wat het hoofdzoekwoord is van een pagina en wat de LSI zoekwoorden zijn. Daarbij is ook makkelijk te zien wat alle zoekvolumes maandelijks zijn op ieder zoekwoord en wat de naam van de URL is waar ze in verwerkt moeten worden.

Voor SEA geldt voor de gegevens hetzelfde. Echter is dit zoekwoordonderzoek gericht op meerdere doeleinden. Het is namelijk ook heel erg belangrijk voor de hele strategie van de campagne die je opzet. Ieder zoekwoord heeft namelijk een andere Cost Per Click. Dit is een hele belangrijke factor binnen SEA. Hier hangt de hele campagne namelijk vanaf. Hoe hoger de CPC, hoe minder kliks je kunt krijgen met het budget wat je per advertentie vrijgeeft. Een klik kan zo rond de 10 euro kosten en soms zelfs ver daarboven! Met het zoekwoordonderzoek is het dus belangrijk om te kijken hoe hoog de concurrentie is op een zoekwoord en met welke zoekwoorden je dus zoveel mogelijk waardevolle kliks krijgt. Hoe meer kliks, hoe groter de kans op conversie.

Ons werk
Klant Eastern Plaza

> 25.000 maandelijkse organische bezoekers

Eastern Plaza

Klant Ramengilde

Meerdere top 3 posities

Ramen Glide

Klant Taxicentrale Leiden

20 zoekwoorden in de top 10

Taxi Centrale Leiden

Online vindbaarheid website volledig optimaliseren met SEO

Zoekmachine optimalisatie is een duurzaam proces. Vaak heeft het tijd nodig voordat je de topposities bereikt. Deze optimalisatie is dan ook heel breed en vergt tijd en voor de basis enige kennis. Daarom gaan we er graag wat dieper op in, zodat je kan begrijpen waar SEO uit bestaat en wat je eventueel zelf al kunt doen om verschillende pagina’s te optimaliseren. Om het dan meteen ook overzichtelijk te maken wordt dit opgedeeld in drie onderdelen. Namelijk content(ook wel on page), linkbuilding en techniek.

On page optimalisatie

De optimalisatie van het on page plaatje, of de content, begint uiteraard met een zoekwoordonderzoek. Vanuit hier krijg je overzichtelijk welke zoekwoorden je wil gebruiken om voor te ranken. Vervolgens ga je de content schrijven aan de hand van deze zoekwoorden. Dit is de basis van je website optimalisatie samen met het slim inrichten van de meta descriptions, page titles en H1 tags. Vervolgens kun je de pagina’s gaan versterken door middel van linkbuilding.

Ready om te groeien?

Laten we samen een kijk nemen naar jouw website.
Neem direct contact op met een specialist van SAM Online Marketing!

Online Vindbaarheid Verbeteren
Jake Stamenkovic

Online marketing specialist

Linkbuilden om je autoriteit te vergroten

Linkbuilding is het proces waarbij je op zoek gaat naar kwalitatieve links waarmee je autoriteit creëert op jouw domein. Dit kan op veel verschillende manieren. Bekende en veelgebruikte vormen zijn startpagina’s, linkruils met partners, blog sites waar je een artikel kunt plaatsen met een link daarin en een homepages waar je links in kwijt kunt. Bij dit proces zijn waardes als DA en DR van belang. Uitgeschreven staan deze begrippen voor Domain Authority en Domain Rating. De definities van deze waardes komen op hetzelfde neer, maar worden door andere tools gemeten. Het komt neer op de hoeveelheid autoriteit die een domein heeft berekend met een getal van 0 tot 100. Marktplaats.nl heeft op dit moment bijvoorbeeld een DA van 78. Dat is heel erg hoog!

Je website technisch sterk maken

Technisch moet je website natuurlijk ook goed in elkaar zitten. Een belangrijk onderdeel hiervan is uiteraard de Page Speed. Jouw website moet snel genoeg zijn. Als het te lang duurt voordat een pagina inlaadt, dan klikken mensen al weg. En dan hebben ze nog niet eens gezien hoe jouw website eruit ziet of een woord gelezen van wat je geschreven hebt! Zorg er dus voor dat de Page Speed optimaal is. Daarnaast zijn er ook heel wat andere technische zaken die in orde moeten zijn. Zo mogen er bijvoorbeeld geen W3C fouten aanwezig zijn en mag er het liefst geen inline CSS regel gevonden worden over de hele website.

Hoger in Google Komen
Usp's 3

Met SEA jouw online vindbaarheid Google verbeteren

Wil jij online beter gevonden worden dan is er ook een manier waarmee je direct bovenaan staat. Namelijk SEA, of Google Ads. Dit is het adverterende gedeelte in Google. Je hebt het vast wel eens gezien wanneer jij het internet afstruint. De eerste paar resultaten zijn vaak advertenties. Deze zijn makkelijk te herkennen aan het woordje ‘advertentie’ voor de titel van de pagina in de zoekresultaten. Dit wordt ook wel het betaalde gedeelte van Google genoemd. Je betaalt namelijk om hier te staan. Zoals hierboven uitgelegd betaal je een bepaalde hoeveelheid per klik. Is er zo vaak op de link geklikt waar jij op adverteert dat je het limiet van jouw ingestelde budget bereikt hebt, dan zal de advertentie ook verdwijnen. Je kan dit dus zien als een tijdelijke oplossing om met jouw website bovenaan de zoekresultaten van Google te staan. Ook kun je dit naast SEO gebruiken om zo meer gezien te worden. Je kan Google Ads dan ook inschakelen met verschillende doeleinden. We gaan uitgebreid in op deze doeleinden op de pagina over SEA campagnes!

Online vindbaarheid Google verbetering uitbesteden of zelf doen?

Voordat topposities bereikt worden, zijn er dus heel wat aspecten die geoptimaliseerd moeten worden om zo jouw website beter vindbaar te maken. Hier kun je zelf dus al een grote stap mee maken. Wil je voor nu alvast bovenaan staan zodat je direct vindbaar bent? Schakel dan een Google advertentie in. Zorg er wel voor dat je deze slim inricht, zodat je niet teveel betaalt. Laat je dit toch liever over aan een online marketing bureau, simpelweg omdat zij veel expertise en tijd hebben om jouw website naar de top te helpen? Laat onze specialisten jou dan helpen. Wij verdiepen ons in jouw speelveld en we weten exact waar jouw klanten naar zoeken. SAM Online Marketing kent de markt en komt niet voor verrassingen te staan. Begin dan ook vandaag nog aan zoekmachine optimalisatie. Hoe eerder je begint hoe eerder je autoriteit creëert en zal groeien. Bovenaan staan in Google is voor ondernemers van levensbelang! Neem dus snel contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Ontdek jouw SEO score

Optimalisatie voor Google is een cruciaal onderdeel als je vindbaar wilt worden met jouw website. Weten hoe je ervoor staat en waar de kansen liggen? SAM Online Marketing helpt je verder! Geen standaard uitdraai, maar een echte analyse van ervaren SEO specialisten!

SEO Scan
Vindbaarheid Google Verbeteren
Sasha Yazdi

Jouw online marketing specialist

GRATIS website scan

Wij scannen jouw website GRATIS en laten jou weten
hoe je ervoor staat.