Conversie optimalisatie scan

Samen vooruit, samen winnen

Een conversie optimalisatie scan is een kennismakend hulpmiddel wat je voor jouw bedrijf kunt inschakelen wanneer je merkt dat je wel bezoekers op je website krijgt, maar in vergelijking te weinig klanten!

Eén van de consultants van SAM Online Marketing maakt een analyse gebaseerd op de huidige stand van zaken om jou vervolgens uitgebreid advies te geven over wat er precies geoptimaliseerd moet worden en wat je bijvoorbeeld aan ons kunt uitbesteden. Hierin komt de hele website aan bod, want een bezoeker die een klant wordt heeft te maken met de hele website.

Een conversie optimalisatie (CRO) scan is een introductie tot het uitbesteden van de dienst. Toch komen deze scans vaak voor en zijn ze onmisbaar in de gehele aanpak om de conversie van je website te verhogen. Je hebt immers ergens een beginpunt nodig en een conversie optimalisatie scan is hier perfect voor! In vergelijking met de lage kosten haal je hier veel uit.

Ontdek hoe jij succes behaalt met CRO

Conversie optimalisatie
Meer uit je website halen

Wat is het doel van een conversie optimalisatie scan?

Het uiteindelijke doel van een conversie optimalisatie scan is dat je meteen alle informatie bij de hand hebt om een plan van aanpak te maken. In het rapport van zo’n analyse staan concrete verbeterpunten om de conversieratio te verhogen. Het is aan jou als ondernemer of je akkoord gaat of dat er overige criteria bij komen.

Een conversie optimalisatie scan is dus het eerste wat je doet wanneer je de conversie van een website wilt verbeteren. Hiermee zorgt de CRO specialist van SAM Online Marketing ervoor dat alles al klaar staat in het geval er groen licht gegeven wordt voor het uitbesteden van de diensten aan ons online marketing bureau. Bovendien is het tegelijkertijd voor jou meteen duidelijk waar het aan schort in de huidige website en waarvoor je dus betaalt om meer klanten te krijgen met het uitbesteden van je online marketing. Dit overzicht is veel meer waard dan de kosten die erin zitten om het te maken.

Conversie optimalisatie (CRO) is belangrijk, omdat je het meeste uit je website wilt halen. Het liefst wil je natuurlijk dat iedere bezoeker die op je website of webshop komt direct een product koopt of jouw service inschakelt. Natuurlijk zal dit nooit het geval zijn en zal het grootste deel van je bezoekers in ieder geval niet meteen een aanvraag doen. Maar door je website goed in te richten op conversie, maak je het percentage mensen die wel een aankoop doen of jouw service afnemen vele malen groter! Door je website goed in te richten op conversie en de customer journey goed uit te zetten, begeleid je jouw bezoeker als het ware richting een conversie. Dat is waar we je bij SAM Online Marketing graag bij willen helpen!

Uiteindelijk ligt het helemaal aan jouw wensen waar onze service uit bestaat als je jouw CRO aan ons wilt uitbesteden. Je kunt er namelijk voor kiezen om de hulp ons online marketing bureau in te schakelen voor diverse diensten als webdesign, SEO, SEA, social media marketing en meer, maar dit zijn onze voornaamste diensten.

Wel is het zo dat conversie optimalisatie eigenlijk altijd begint met het optimaliseren van het design van je website. Je kan wel beginnen met het creëren van bezoekers en inrichten van de content van de website, wat ook een belangrijk onderdeel is van CRO, maar als de customer journey van je website nog niet goed is ingericht, dan heb je niks aan al die bezoekers! Onze webdesigners zullen jouw site dus eerst tot in de puntjes analyseren om vervolgens met een uitgebreid advies op maat te komen van wat er op je website qua uiterlijk verbeterd moet worden om je conversie te verbeteren. Is dit eenmaal goed ingericht, dan kun je met onze consultants verder sparren over welke service je nu het beste in kunt zetten om de markt aan te vallen!

Een greep uit onze kennisbank

Ben je nieuw in de wereld van conversie optimalisatie? Geen zorgen we praten je graag bij. Klik op een van de onderstaande items.

Wat is een call to action?

Een call to action (CTA) is letterlijk vertaald een oproep tot actie. Het is een begrip dat in online marketing wordt gebruikt om websitebezoekers over te halen een

Wat is conversie?

Wat conversie is, verschilt per website en zelfs per webpagina. Het gaat erom dat een bezoeker op een van jouw webpagina’s de gewenste actie onderneemt. Dit kan

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is één van de belangrijkste tactieken binnen online marketing. Zoals je misschien al weet, is conversie er op gericht een bezoeker op

Conversie optimalisatie Sasha

Een voorbeeld van datagestuurde oplossingen

Ook al heb je met vrij losse begrippen te maken zoals gebruikerservaring en customer journey, is een conversie optimalisatie scan voor het grootste gedeelte datagestuurd. Dit houdt simpel gezegd in dat de data al aangeeft waar er verbeterd moet worden. Stel dat uit de data blijkt dat veel potentiële klanten van je webshop in de laatste fase toch afhaken. Dan is er iets waardoor ze op het laatst toch niet doorzetten met de aankoop van hun product.

De data stuurt je dus naar het zoeken van een oplossing in deze eindfase. Het kan zijn dat er te veel afleiding is op de aankooppagina. Het weghalen van de footer en extra knoppen op alleen deze pagina zou een oplossing kunnen zijn. Daarnaast kan het zo zijn dat de knoppen op de verkeerde plek staan, dat er zelfs te weinig aanwezig zijn op de pagina of dat je op de verkeerde manier jouw hulp aanbiedt. Heb jij veel internationale bezoekers? Misschien vinden ze niet de betaalmethoden die zij gewend zijn uit het thuisland en maken ze daarom de aankoop niet af. Bij SAM Online Marketing letten we op ieder detail bij het checken van je website!

Wat maakt ons uniek?

Waarom jij met SAM wél wint

We zetten de extra stap

Waar andere marketeers het houden bij tools, denken wij verder dan dat om resultaten voor jou te halen.

Super resultaat gericht!

Door onze holistische aanpak behalen wij consistent resultaten voor al onze klanten!

Alle online expertise in-house

Vanuit jouw budget maken we een strategisch plan
met de kortste weg naar resultaat

Groeien als jij groeit, Floris We zetten de extra stap, Jake We gaan door tot het resultaat gehaald is, Ali

Waar kijken we naar bij een conversie optimalisatie scan?

Zoals gezegd kijkt de CRO expert van ons online marketing bureau naar je gehele website bij het maken van een scan. Dit is noodzakelijk omdat het gedrag van een bezoeker over meerdere pagina’s waardevolle informatie geeft waar de conversie verkeerd of juist goed is gegaan.

Als je nog verder uitzoomt kunnen we zelfs tot de conclusie komen dat de lage conversie niets met een slechte kwaliteit pagina te maken heeft. Het komt soms voor dat je bezoekers aantrekt van zoekwoorden die je helemaal niet wilt, omdat je die diensten niet aanbiedt. Ben jij bijvoorbeeld een stoffeerder, maar komen mensen op jouw website terecht die op zoek zijn naar een manier om zelf te stofferen, dan gaan zij natuurlijk geen dienst afnemen.

De gebruikerservaring is een belangrijk onderdeel van de conversiescan. De techniek en bruikbaarheid van de website zijn dingen die al vanaf het begin goed moeten staan. Denk aan snelheid van de website en of alle knoppen het doen, in het bijzonder de contactformulieren en belknoppen. Dan is er natuurlijk het moment waarop de bezoeker op de website is. Wat ziet hij en wat ervaart hij wanneer hij navigeert door de website. Is het duidelijk wat hij kan doen? En tot slot, wat doet jouw website eraan om deze bezoeker aan te sporen om iets te doen. Hoeft niet gelijk een aankoop te zijn, het kan ook beginnen met contact opnemen of een pdf downloaden. Wat jij wilt dat ze doen, bepaal jij als ondernemer. Een conversie optimalisatie scan is ervoor om te kijken hoe we dit voor elkaar gaan krijgen.

De consultants van ons online marketing bureau hebben vijf punten voor je op een rijtje gezet van wat je kunt doen om de conversie op je website te verhogen:

  1. Geef iets weg zoals een korting, een gratis analyse of een gratis intakegesprek.
  2. Benader de klant op een positieve manier en vermijd negatieve woorden zo veel mogelijk.
  3. Schrijf de content vanuit het oog van de klant.
  4. Zorg dat je jouw service of producten zo uitgebreid mogelijk omschrijft, zodat je alle vragen van jouw potentiële klant tackelt.
  5. Zorg ervoor dat een conversie makkelijk is voor je bezoekers. Dit doe je door een knop of contactformulier tussen de teksten en blokken van een landingspagina te plaatsen.

De kosten voor het uitbesteden van de conversie optimalisatie zijn volledig afhankelijk van veel diverse factoren. Allereerst is het natuurlijk belangrijk om in kaart te brengen voor welke services je ons inschakelt. Laten we er in deze vanuit gaan dat je alleen de kosten voor het optimaliseren van de conversie van het design wilt weten.

Voordat wij de daadwerkelijke prijs in kaart brengen, doen wij een uitgebreide check van jouw website, maar ook scannen we jouw concurrenten uitgebreid om inzichtelijk te maken waar de markt om vraagt. Ook is het belangrijk om onszelf hierin af te vragen of de website technisch nog goed genoeg in elkaar zit. Is dit niet het geval en kun je de uren beter meteen stoppen in het laten maken van een nieuwe website met een geheel of deels nieuw design? Dan zullen we je dit advies altijd direct geven! Hoe dan ook moet er uiteindelijk gekeken worden naar hoeveel uren onze webdesigners en webbouwers nodig hebben om de website van A tot Z te ontwerpen en te bouwen. Vervolgens krijg je van onze consultants een offerte op maat!

Hoe converteert jouw website?

Doe de GRATIS conversie scan

Je krijgt bezoekers op je website, maar worden zij ook klant? Wij scannen je website en geven je concrete verbeterpunten.

  • Transformeer je bezoekers in klanten
  • Vandaag al meer klanten
  • In 24 uur je scan uitslag
Online Marketing Strateeg Sasha

Online marketing strateeg

Social media marketing

Expertise nodig voor jouw online marketing?

Onze specialisten geven je advies op maat waarmee jij boven jouw concurrenten uit stijgt!

Wanneer heeft een conversie optimalisatie scan zin?

Zijn er situaties waarin het maken van een conversie optimalisatie scan geen zin heeft? Jazeker. De voornaamste reden waarom je dit niet zou moeten willen doen is omdat het de tijd er nog niet voor is. Gek genoeg is bijvoorbeeld SEO altijd iets waar je nooit te vroeg mee kunt beginnen, maar dit specifieke onderdeel is een uitzondering daarop.

Waarom? Bijvoorbeeld omdat je nog niet genoeg bezoekers hebt. Krijgt jouw website maar 10 bezoekers per maand dan heeft het echt geen zin om urenlang te checken wat die ene klant nou precies aangeklikt heeft in het proces van een aankoop doen. Of waarom die ene bezoeker niet heeft doorgeklikt naar de salespagina. Dit is duidelijk een geval van eerst bezoekersaantallen, dan verder meten.

Hoe meer bezoekers je hebt, hoe betrouwbaarder je metingen zijn. Je hebt altijd uitzonderingen in elke doelgroep. Met minimaal een paar honderd bezoekers per maand heb je een basis om je op te beroepen. Het gemiddelde wordt betrouwbaarder wanneer je richting de duizenden bezoekers per maand gaat. Een conversie optimalisatie scan drukt dingen vaak uit in procenten. Bijvoorbeeld een stijging van 1% lijkt niet veel. En in het geval van 10 klanten per maand is het precies dat. Maar hebben we het over 10.000 klanten per maand, dan zit je al gauw aan 100 klanten per maand meer. Lijkt jouw website niet conversiegericht te zijn en wil je dit graag laten checken? Neem dan direct contact op met een consultant van ons online marketing bureau. Bij SAM Online Marketing weten we namelijk precies wat we moeten doen om jouw bezoekers in goede banen door je website te begeleiden en jou hier het beste advies op maat voor te geven!