Call to action voorbeelden
Je weet nu waar je op moet letten bij het maken van een goede call to action en de theorie is helemaal duidelijk. Maar hoe ziet dit eruit bij echte grote partijen? We hebben hiervoor enkele grote partijen uitgelicht om een goed beeld te krijgen van hoe je jouw bezoekers aan kunt zetten om actie te ondernemen. Zo zal je zien dat zelfs de grote partijen hier niet voorzichtig mee zijn!
1. Coolblue

Coolblue is meteen een heel goed voorbeeld. Wanneer je de homepagina opent, krijg je het bovenstaande beeld te zien. Zoals je misschien al opvalt, zijn er meteen veel verschillende call to actions te zien. Rechtsboven is de knop ‘account’ meteen uitgeklapt en staat hierin de CTA ‘Nog geen account? Start hier’. Verder zijn er nog veel verschillende anderen die we hieronder voor je hebben opgesomd:
- ‘Black Friday-deal’
- ‘Op=op’
- ‘Bestel nu’
- ‘Blader door onze categorieën’
- ‘Bekijk hele assortiment’
- ‘Zoeken naar…’
- Onder de menubalk zie je de voordelen van Coolblue.
- Afprijzingen zijn aangegeven zonder euroteken, met de nieuwe prijs dikgedrukt en groter zichtbaar dan de doorstreepte oude prijs ernaast.
Deze hele webshop staat dus col met CTA’s. Als je verder naar beneden scrollt, dan kun je er nog veel meer vinden. Zo zie je maar dat je hier helemaal niet zuinig mee hoeft te zijn.
2. Blokker

Blokker doet het niet heel anders. Wanneer je de webshop op de homepagina binnenkomt, vallen meteen verschillende call to actions op. Je ziet meteen duidelijk een aanbieding onder het menu van ‘al ons speelgoed nu 2+1 gratis’ met een knop ernaast ‘Bekijk nu’. Verder is in bijna iedere slide die je voorbij ziet komen wel een andere CTA te vinden en zie je bovenaan de pagina een zoekbalk met ‘Waar ben je vandaag naar op zoek?’. Dit is iets wat we hierboven in de tweede tip besproken hebben. Er wordt je heel gericht en dus persoonlijk een vraag gesteld, waardoor je geneigd bent om in te vullen waar je naar op zoek bent.
3. Adidas


Hier richten ze zich meteen op een heel specifiek product waar je naartoe gestuurd wordt. Met de foto’s van de officiële UEFA EURO 24™-wedstrijdbal en de knop direct eronder met ‘SHOP NU’ wordt je eigenlijk direct naar die specifieke pagina gestuurd. Net hieronder zie je meteen de call to actions van vier collecties met knoppen waar je naartoe gestuurd wordt en daarboven ‘TOT WEL 50% KORTING’.
4. Intratuin

Intratuin doet bijna hetzelfde als Adidas. Hier wordt je namelijk ook meteen naar een specifieke categorie gestuurd. Je ziet namelijk een mooie, grote banner met ‘Verwonder land’ hierin en daaronder meteen een knop met ‘BEKIJK MEER’. Als je vervolgens iets naar beneden scrolt zie je hier de meest populaire categorieën met de zin daaronder ‘Ontdek de trending categorieën van dit moment’. Verder staan de voordelen van Intratuin boven het menu, zodat ze altijd goed zichtbaar zijn.
Met al deze voorbeelden en inspiratie heb je nu genoeg kennis om de juiste call to actions te maken. Mocht je er niet helemaal uitkomen? Neem contact op met de consultants van ons online marketing bureau. We helpen je graag om te groeien!