Met een call to action (CTA) wil je ervoor zorgen dat je jouw doelgroep of bezoekers aanzet tot actie. Een mooie advertentie, productpagina of landingspagina waar je jouw dienst aanbiedt is leuk, maar als er geen conversies uit komen, heb je er in principe helemaal niets aan! Door middel van de call to action probeer je jouw bezoekers in beweging te brengen en te sturen richting een aankoop of aanvraag, of dit nu het kopen van een product op jouw webshop is of het invullen van het offerte- of contactformulier om een aanvraag te doen voor de dienst die je aanbiedt.
Een call to action kan in verschillende vormen op een pagina of zelfs in een advertentie weergegeven worden. Denk aan krachtige worden als ‘gratis’ of knoppen met ‘klik hier’ en ‘bestel nu’. Zelfs de manier waarop een prijs weergegeven wordt, kan al een groot verschil maken, waarmee een verwaarloosbare prijsverlaging ineens een heel groot verschil lijkt! Een call to action mag dus ook best een beetje dwingend overkomen, want je wilt hiermee jouw bezoeker echt aanzetten tot actie. Weten hoe jij een goede call to action in elkaar zet en meer conversies binnenkrijgt? Lees hieronder meer!