Copywriting is het schrijven van teksten voor commerciële doeleinden. Maar het bestaat uit vele vormen en toepassingen. Zo is het schrijven van een tekst voor een folder copywriting maar ook het schrijven van een tekst voor een website is ook copywriting. Er zijn verschillende factoren waar je als copywriter rekening mee moet houden. Zo is het belangrijk om de lezer geboeid te houden maar het is nog belangrijker om hem te motiveren om een product te kopen of een dienst af te nemen. Daarnaast moet je ook rekening houden met verschillende doelgroepen en meer.
Je zult de term vast vaak gehoord hebben. De zin “Je moet een keer aan de slag met copywriting’ komt tegenwoordig steeds vaker terug onder de ondernemers. Gek is dat ook helemaal niet! Inmiddels zul je als geen ander weten dat het internet voor een ondernemer ontzettend veel mogelijkheden biedt. Niets is tegenwoordig onmogelijk. Om het internet maximaal te benutten, moet je onder andere aan de slag gaan met stukken tekst.
Dat hoeven niet altijd lange artikelen te zijn. Het kan ook gaan om call to actions, titles of korte social media content. copywriting is inmiddels niet weg te denken. Heb je een eigen onderneming of heb je de ambitie om een onderneming te starten? Dan is copywriting voor jou een aspect van online marketing waar je zeker aandacht aan wilt besteden.