Waarom een long tail zoekwoord?
Je gebruikt een long tail zoekwoord vooral om meer te kunnen halen uit de bezoekers die je krijgt op je website. Met zowel long tail zoekwoorden als long tail zoekwoorden kun je ervoor zorgen dat je bezoekers krijgt op je website. Het verschil zit hem vooral in de soort bezoekers die naar je website komen. Wanneer je short tail zoekwoorden gebruikt, krijg je vaak een groot aantal bezoekers. Het nadeel is wel dat dit niet altijd gerichte bezoekers zijn. Gebruik je een long tail zoekwoord? Krijg je vaak minder bezoekers, maar je hebt wel meer aan de bezoekers die je krijgt.
Als iemand bijvoorbeeld het zoekwoord ‘Grasmaaier bestellen’ intikt, is niet meteen duidelijk naar wat voor grasmaaier hij zoekt. Terwijl als dezelfde persoon ‘Goedkope grasmaaier bestellen’ intikt, weet je in ieder geval wel in welke prijsklasse deze persoon een grasmaaier zoekt. In het geval dat jij grasmaaiers verkoopt, die in de lagere prijsklasse vallen, haal jij veel meer uit het long tail zoekwoord dan het short tail zoekwoord.
Daarnaast is er minder concurrentie op long tail zoekwoorden. De kans dat je bovenaan komt te staan in Google is dan vrij groot!
Short tail zoekwoorden worden vaak ingetikt in Google, maar dat betekent nog niet dat je er het meeste profijt uit haalt. Met long tail zoekwoorden kun je net zoveel bereiken. Soms zelfs veel meer!
Hoe nu verder?
Nu weet je precies wat long tail zoekwoorden en waar je ze voor gebruikt. Maar hoe vind je nu de juiste zoekwoorden? Dat kan soms een grote uitdaging zijn. Gelukkig of je dit niet geheel zelf uit te zoeken. Jake is bij SAM dé specialist als het gaat om zoekwoorden en het uitvoeren van een sterk zoekwoord onderzoek. Welke zoekwoorden je moet gebruiken, hoef je niet alleen uit te zoeken. Aarzel niet en stel hier al je vragen! Jake helpt je graag verder!