Tips voor het verbeteren van de Google Ads kwaliteitsscore
De drie hierboven genoemde punten zijn op de volgende manieren positief te beïnvloeden: Optimaliseer de extensies voor het adverteren. Bij het correct inzetten van de extensies zal de CTR omhoog gaan. Controleer voortdurend of je verandering ziet, zodoende kan je beter inspelen op verschuivingen en kan je betere posities en lagere kosten behalen.
- Wees er zeker van dat de content op jouw landingspagina’s relevant is en van hoge kwaliteit.
- Wees er zeker van dat de bestemmingspagina’s allemaal een korte laadsnelheid hebben.
- Wees er zeker van dat de landingspagina’s responsive zijn en op verschillende mobiele apparaten goed worden weergegeven.
- Laat de zoekwoorden overeenkomen met de zoekintentie, wanneer dat matcht zal de CTR verbeteren.
- Vergeet niet om niet relevante zoekwoorden uit te sluiten middels uitsluitingszoekwoorden.
- Bedenk een heldere CTA (Call-To-Action) waarmee je mensen enthousiast maakt en aanspoort om door te klikken.