Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Wat is een landingspagina?
Home | Begrippenlijst | Algemeen | Wat is een landingspagina?

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een pagina op een website of webshop die zo geschreven en opgezet is dat de bezoeker een klant wordt en dus een conversie doet. De landingspagina wordt door de bezoeker gevonden door het intypen van een zoekterm in Google, het klikken op een online advertentie, via linkjes in een nieuwsbrief of door direct zelf de URL in te typen. Als een landingspagina goed is geoptimaliseerd dan beantwoord de pagina de zoekvraag of zoekintentie van de bezoeker. Bovendien spoort het de bezoeker aan om een conversie te doen.

Waaruit bestaat een goede landingspagina?

Een goede landingspagina bestaat uit een gedegen opbouw. Deze opbouw wordt vaak gedaan aan de hand van het AIDA-model. AIDA staat voor Attention, Interest, Desire en Action. Attention is gericht op de aandacht vestigen op je product of dienst. Dit kan op verschillende manieren zoals de opmaak van de tekst maar ook door bepaalde woorden te gebruiken die de gebruiker activeren zoals ‘gratis’ of ‘vrijblijvend’. Als je de aandacht van de bezoeker hebt, is de volgende stap de interesse aanwakker. Dit doe je door in de content te schrijven over het probleem dat de klant kan hebben en waarom ze op zoek zijn naar jouw product of dienst. Vervolgens kom je bij desire. In dit deel overtuig je de bezoeker dat jij als bedrijf de oplossing biedt voor zijn of haar probleem. Als laatste is het dan nog tijd voor action, oftewel actie. Dit kan een offerte aanvragen zijn maar ook direct een bestelling te plaatsen of producten te kopen. Ook hier gebruik je weer woorden die de bezoeker triggeren door middel van een call-to-action.

Door gebruik van de juiste koppen blijft de opbouw van de pagina duidelijk. Hierdoor wordt het ook voor lezers die alleen scannen duidelijk waar de pagina over gaat. Naast de content bevat een goede landingspagina ook logo’s, keurmerken maar ook telefoonnummers en referenties of reviews.

Landingspagina’s laten maken

Wil je gebruik maken van conversiegerichte landingspagina’s? Bij SAM Online Marketing helpen wij jou met het maken van conversie gerichte landingspagina’s en zorgen we voor optimale conversie. Dit doen we als online marketing bureau voornamelijk door middel van zoekmachine optimalisatie. Wil je meer weten over de mogelijkheden bij ons bureau? Neem dan direct contact met ons op om alles te bespreken.