Je landingspagina optimaliseren
Heb je alle voorgaande stappen kunnen uitvoeren? Dan is het tijd om nog dieper te duiken in de landingspagina’s, die gemaakt hebt. Want nu heb je eigenlijk alleen nog maar een pagina gemaakt, maar je moet er ook voor zorgen dat deze pagina opvalt in Google. Maar hoe doe je dit? SAM neemt je erin mee!
-
Doe een zoekwoordonderzoek
Om goede landingspagina’s te maken, die ranken in Google, moet je eerst weten waar de landingspagina’s over gaan. Doe dus eerst een uitgebreid zoekwoordonderzoek. Je gaat zoeken naar zoekwoorden die goed passen bij jouw onderneming en jouw doel. Daarna ga je ook kijken naar de zoekvolume van deze zoekwoorden. Je wil namelijk wel zoekwoorden gebruiken, die door een groot aantal mensen worden ingetikt in Google. Gelukkig hoef je dit niet geheel handmatig te doen. Je kunt gebruik maken van een ontzettend goede tool, die je alle nodige informatie kan geven. Namelijk de zoekwoordplanner van Google Ads.
Door naar stap 2: het schrijven dan de content voor de landingspagina’s. Na een zoekwoordonderzoek te hebben gedaan, weet je over welke onderwerpen je wil gaan schrijven om te ranken. Om een goede tekst te schrijven, kan het geen kwaad om te kijken naar wat je concurrenten schrijven. Tik het onderwerp/zoekwoord zelf in in Google en doe inspiratie op bij de eerste 5 websites. Zorg er altijd voor dat je waardevolle content schrijft en je tekst niet volpropt met zoekwoorden. Je zou denken dat je door zoveel mogelijk zoekwoorden in een tekst te plaatsen, hoog zal ranken. Maar helaas straft Google ‘keyword stuffing af. Niet doen dus!
Om een extra stap te zetten voor je bezoeker kun je op de landingspagina’s link plaatsen naar andere relevante links op jouw website. Zo kan je bezoeker meer informatie op doen en maakt deze bezoeker ook nog eens meer kennis met jouw diensten/producten.
De laatste stap, maar zeker niet onbelangrijk: loop je landingspagina’s na. Wanneer je een landingspagina maakt gaat niet alleen om de zoekwoorden of de links. Je moet ook denken aan elementen als H1, H2 en H3. Of bijvoorbeeld alt teksten. Staan alle afbeeldingen er goed in? Werken alle links? Heeft je pagina een meta description? Allemaal onderdelen die je toch nog even moet checken voordat je de landingspagina’s lanceert.
Heb je dit allemaal gedaan? Dan heb je een goede landingspagina om je concurrenten te verslaan. Maar let wel op! Een SEO campagne is een marathon en geen sprint. Daarmee willen we zeggen dat je je landingspagina’s met regelmaat moet bijhouden en verbeteren. Ook zul je vooral veel geduld moeten hebben!
Sterke landingspagina’s laten maken?
Wil je gebruik maken van conversiegerichte landingspagina’s? Heb je niet genoeg kennis om je landingspagina’s tot in de puntjes in te richten? Of heb je simpelweg geen tijd om je landingspagina’s met regelmaat te verbeteren? Bij SAM Online Marketing helpen wij jou met het maken van conversie gerichte landingspagina’s en zorgen we voor optimale conversie. Dit doen we als online marketing bureau voornamelijk door middel van zoekmachine optimalisatie. Wil je meer weten over de mogelijkheden bij ons bureau? Neem dan direct contact met ons op om alles te bespreken.