Wat is SEM?
Wat is SEM? In het kort:
SEM staat voor Search Engine Marketing, wat in het Nederlands gewoon zoekmachine marketing is. Dit is weer een onderdeel van het bredere online marketing. Binnen SEM zijn twee subonderdelen te vinden namelijk SEA (zoekmachine adverteren) en SEO (zoekmachine optimalisatie). Beide manieren zijn bedoeld om meer bezoekers naar je website te krijgen via een zoekmachine.
SEO
Dit staat voor Search Engine Optimization en betekent het optimaliseren van websites om daardoor hoger in de organische zoekresultaten te belanden. De organische resultaten is een lijst van websites waarvan de zoekmachine denkt dat dit de meest gerelateerde opties zijn die met jouw zoekopdracht te maken hebben.
SEA
De afkorting hiervoor betekent Search Engine Advertising en betreft het adverteren in zoekmachines. In Google betekent dat die advertenties bovenaan een zoekresultatenpagina staan. Daaronder bevinden zich de ‘natuurlijke’ onbetaalde resultaten die niets met adverteren van doen hebben.
Gerelateerde vragen
- Wat is bounce rate?
- Wat is een CMS?
- Wat betekent See, Think, Do, Care?
- Wat is content marketing?
- Wat is Growth hacking?
- Wat is Page Authority?
- Wat is Domain authority?
- Wat is PageRank?
- Wat is online marketing?
- Wat is zoekvolume?
- Wat is copywriting?
- Afkortingen en betekenis afrekenmodellen online adverteren
- Wat is funnel marketing?
- Wat is de werkwijze van een webcrawler?
- Wat is een landingspagina?
- Wat is pogo-sticking?
- Wat is een bestemmingspagina?
- Wat is de customer journey?
- Wat doet een online marketing bureau?
- Wat is een webcrawler?
- Wat is het verschil tussen DoFollow en NoFollow?
- Wat is een do follow link
- Wat is internet marketing?
- Wat is zoekwoorddichtheid?
- Wat is een sitemap?
- Wat is een CTR?
- Wat is SEM?
- Wat is een zoekwoord?
- Wat zijn breadcrumbs?
- Wat zijn SERP’s
- Wat is een URL?