Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Wat is Google Display?

Google Display

Wat is Google Display? In het kort:

Google Display is een variant van adverteren met Google Ads. Het werkt anders dan bij advertenties in SERP’s (de gebruikelijke zoekresultaten van Google). Zo zal je in plaats van de reguliere op tekst gebaseerde advertenties gebruikmaken van beeldadvertenties in het Display Netwerk van Google.

Hoe werkt Google Display?

Google Display is een uitsluitend visuele methode van adverteren waarbij veelvuldig gebruik wordt gemaakt van beeldmateriaal zoals afbeeldingen, banners of video’s. Met een Google Display campagne kan je jouw eigen doelen stellen om bijvoorbeeld meer potentiĆ«le klanten te benaderen, naamsbekendheid te verwerven of om lokaal onder de aandacht gebracht te worden. Je hebt hierin de keuze om te adverteren op willekeurige websites of om leads vanuit specifieke sites te bereiken. De websites waarop je een advertentie kunt plaatsen is het Display Netwerk.

Jouw Google Display advertenties worden weergegeven wanneer ze voldoen aan enkele van de volgende criteria:

  • Heeft de bezoeker de kenmerken van de geselecteerde doelgroep?
  • Is de website relevant of gerelateerd aan jouw advertentie?
  • Zijn de zoekwoorden die de bezoeker heeft gebruikt relevant of gerelateerd aan jouw advertentie?

Hoe zet je een Google Display campagne op?

Wat voor soort campagne je opricht is afhankelijk van het doel dat je eraan stelt. Zo kan je zoveel mogelijk conversies van een bepaald product in jouw webshop als uitgangspunt in het vizier houden. Een standaard campagne met afbeeldingen kan hiervoor geschikt zijn. Of je wil dat jouw bedrijfsnaam wordt herkend en als betrouwbaar wordt geacht. Een video waarin je uitlegt wie je bent en wat jouw bedrijf doet kan zich hiervoor lenen. Of je hebt een brick-and-mortar winkeltje waar je mensen van bewust wilt maken door een advertentie online te plaatsen. Dit laatste is vooral handig in een lokale campagne.

Zo zijn er nog veel meer manieren waarop je een campagne kunt inrichten en zijn goed voor diverse doeleinden. Houdt daarom vooral in het achterhoofd wat je precies wilt bereiken om erachter te komen wat voor Google Display campagne voor jou het meest toepasselijk is. Aan de slag gaan met display ads doe je hier.

Deze punten kan je als leidraad nemen:

  1. Stel een budget vast
  2. Wat is het doel van je campagne?
  3. Waar bevindt jouw doelgroep zich?
  4. Waar wil je adverteren?

Loopt de campagne eenmaal? Houd deze dan goed in de gaten. Soms is het noodzakelijk om wat wijzigingen door te voeren om het rendabel te maken of om het rendement te optimaliseren. Als het allemaal naar wens gaat kan je de volgende stappen nemen om een vervolgcampagne in te richten. Als het je moeilijk afgaat kan je jezelf de vraag stellen waar jouw doelgroep zich online ophoudt. Zo geeft het inzetten van Google Display campagnes geeft je een extra middel naast het adverteren in de SERP’s.