Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Wat zijn organische zoekresultaten?

Wat zijn organische zoekresultaten?

Organische zoekresultaten zijn de ‘onbetaalde’ zoekresultaten, ook wel natuurlijke zoekresultaten genoemd. Deze worden getoond op basis van het zoekwoord of de zoekwoorden die je invoert in de zoekbalk van een zoekmachine. Aan de hand van het algoritme van deze zoekmachine worden de zoekresultaten geselecteerd. Hierdoor zal de meest relevante match worden getoond voor de gebruiker. Dit doen zoekmachines om hun gebruikers zo goed mogelijk te helpen in hun zoektocht naar informatie, producten etc. Je hoeft Google niet te betalen om hoger in de zoekresultaten te komen. Wel kost het ongeveer 3-12 maanden, afhankelijk van de concurrentie, voordat jouw website een toppositie heeft. Hiervoor is veel SEO kennis nodig.

Betere organische zoekresultaten

Om hoger in de zoekresultaten van Google te komen staan, zijn er een aantal tips die je daarbij kunnen helpen.

  • Bepaal de belangrijke hoofd- en sub onderwerpen
  • Stel de zoektermen vast die bij de onderwerpen horen
  • Onderscheid de short tail en long tail zoektermen
  • Bouw een goede kennisbank
  • Schrijf blogs
  • Maak gebruik van linkbuilding

Er zijn ook een aantal middelen die kunnen worden gebruikt om in de organische zoekresultaten te ranken met uw website zijn onder andere:

  1. Content optimalisatie;
  2. Zoekmachine optimalisatie;
  3. Linkbuilding;
  4. Interne linking.

Onderscheid tussen betaalde en organische zoekresultaten

Google doet niet heel erg zijn best om organische en betaalde zoekresultaten van elkaar te scheiden. Toch zijn er wel wat verschillen tussen deze twee. Betaalde zoekresultaten hebben namelijk vaak een hogere conversie dan organische zoekresultaten. Daarnaast is het enige verschil dat echt duidelijk te zien is, is dat ‘Advertentie‘ voor de URL staat, boven de SEO titel. Verder lijken de betaalde en organische zoekresultaten erg op elkaar.