Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Lamp ideeStrategiesessie t.v.w. €399,-

Samen sparren?

Advies nodig van een échte specialist? Laten we samen sparren over je doelstellingen

Google Search Console

Google Search Console is – zoals de naam al zegt – het middel voor webmasters om hun Google optimalisatie (SEO) te verbeteren. De tool geeft een beeld van alles wat u zou moeten weten om uw website te optimaliseren volgens de richtlijnen van de zoekmachine (zoekmachine optimalisatieSEO). Met Google Search Console (GWT) krijgt u inzicht in uw organische verkeer, inbound links, ziet u hoe- en waar uw website wordt weergegeven in de zoekmachine en krijgt u inzicht in tal van andere gegevens. Lees hieronder verder over de mogelijkheden, of neem contact op om een specialist te spreken.

Ontdek jouw SEO score

Optimalisatie voor Google is een cruciaal onderdeel als je vindbaar wilt worden met jouw website. Weten hoe je ervoor staat en waar de kansen liggen? Wij helpen je verder! Geen standaard uitdraai, maar een echte analyse van ervaren SEO specialisten!

  • vinkje 1 Premium analyse
  • vinkje 2 Uitgevoerd door echte specialisten
  • vinkje 3 Analyse van on-page, techniek en autoriteit
  • vinkje 4 Concrete verbeterpunten
conversie pijl
SAM Medewerker
Jake Stamenkovic

Jouw online marketing specialist

GRATIS website scan

Wij scannen jouw website GRATIS en laten jou weten hoe je ervoor staat.

Homepagina / Landingspagina - Scan Formulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Online marketing

Organisch verkeer

Eén van de belangrijkste inzichten die u via Google Webmaster tools kunt krijgen, is de herkomst van uw organische zoekverkeer. Zo kunt u zien hoeveel bezoekers u via welke zoekopdracht binnen krijgt. Tevens brengt de tool voor u in kaart hoeveel keer men heeft doorgeklikt en wat de gemiddelde click-through rate (CTR) is.

Behalve via Google komt het verkeer op uw website binnen via inbound links. GWT geeft ook inzicht in deze links. Zo ziet u vanaf welke pagina’s bezoekers u vinden. Tevens laat het niet alleen zien WAAR u wordt genoemd, maar ook HOE u wordt genoemd (anchorteksten).

Hoe word ik weergegeven

Met de opkomst van structured data, schema markup en mobiele zoekresultaten worden de organische zoekresultaten van Google al lang niet meer op één manier weergegeven. Deze verandering brengt ook extra mogelijkheden met zich mee. Via Google Webmaster Tools kunt u zien hoe uw website wordt weergegeven en kunt u ook invloed uitoefenen op de manier waarop uw website wordt weergegeven.

Crawling en indexering

Grote websites en/of webshops kunnen ook diverse crawl- of indexeringsfouten met zich meebrengen. Google Webmaster Tools krijgt u hier uitgebreid inzicht in. Zo kunt u de 404’s op uw website gemakkelijk achterhalen, maar krijgt u bijvoorbeeld ook inzicht in de meest voorkomende termen op uw website.

De mogelijkheden van GWT gaan verder dan alleen het bovengenoemde. Zo kunt u namelijk ook een boost geven aan nieuwe pagina’s, of kunt u bestaande pagina’s opnieuw laten indexeren. Wanneer u aanzienlijke wijzigingen aan uw website heeft aangebracht, heeft u namelijk geen zin om weken te wachten totdat Google deze handmatig oppakt.

Tot slot laat Google Webmaster Tools u invloed uitoefenen op de manier waarop uw website wordt gecrawld en geïndexeerd. Zo ziet u diverse indexeringsstatistieken, maar krijgt u ook extra inzicht in uw robots.txt-bestand en de sitemap (.xml) van uw website.

Google Search Console

Sinds 2015 heeft Google de Webmaster Tools vervangen door Google Search Console. Dit heeft dezelfde, en nog meer functies dan Google Webmaster Tools. Vaak noemen de professionals het nog wel Webmaster Tools terwijl het gaat om Google Search Console. Laat u hierdoor dus niet verwarren. Google vond dat de term ‘Webmaster’ wat achterhaald is en daarom is het hernoemd naar het huidige Google Search Console. Naast de nieuwe naam zijn er verschillende verbeteringen doorgevoerd zoals de weergave, filtermogelijkheden en is de data vooral nauwkeuriger geworden.

USP Diensten USP Diensten

Google Webmaster Tools en SAM Online Marketing

Mits Google Webmaster Tools goed wordt gekoppeld en wordt ingericht, is het een welkome toevoeging aan de optimalisatie van uw website. SAM Online Marketing neemt dit dan ook mee in uw online strategie. Direct de mogelijkheden met een specialist bespreken? Of een gratis SEO scan laten uitvoeren? Neem contact op!

Ontdek jouw SEO score

Optimalisatie voor Google is een cruciaal onderdeel als je vindbaar wilt worden met jouw website. Weten hoe je ervoor staat en waar de kansen liggen? Wij helpen je verder! Geen standaard uitdraai, maar een echte analyse van ervaren SEO specialisten!

  • vinkje 5 Premium analyse
  • vinkje 6 Uitgevoerd door echte specialisten
  • vinkje 7 Analyse van on-page, techniek en autoriteit
  • vinkje 8 Concrete verbeterpunten
conversie pijl
SAM Medewerker
Jake Stamenkovic

Jouw online marketing specialist

GRATIS website scan

Wij scannen jouw website GRATIS en laten jou weten hoe je ervoor staat.

Homepagina / Landingspagina - Scan Formulier 2

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.