Google Beoordelingen
4.9
Gebaseerd op 20 beoordelingen
Maandbudget vanaf €199,
Altijd resultaat!
Looptijd 6 t/m 12 maanden
Binnen 10 seconden uw prijs
Outreach

Scan uw website

Ontdek hoe uw website ervoor staat

Doe nu de Website Scan

Sociale media

Outreach

Binnen linkbuilding en het bouwen van autoriteit is er de laatste tijd een term die flink aan populariteit wint: outreach. Wat is outreach voor linkbuilding en SEO? En hoe zet je outreach op een effectieve manier in? Je leest het hieronder!

Wat is outreach?

Outreach kun je zien als de vernieuwde term voor linkbuilding. Voorheen was de invloed die je zelf kon uitoefenen op de links die naar jouw website verwijzen namelijk nog zeer groot. Nu deze invloed steeds minder groot wordt en je steeds meer afhankelijk wordt van anderen, wordt de term outreach steeds populairder.

Wat is het verschil tussen outreach en linkbuilding

Je hebt kunnen lezen dat outreach eigenlijk een vernieuwde versie van linkbuilding is. Maar wat zijn nou de verschillende tussen beiden? Het voornaamste verschil zit hem in het doel. Met linkbuilding richt je je puur op het genereren van links met een hoge waarde op papier (volgens tools als Moz, Ahrefs, Majestic en SEMRush). Met outreach daarentegen richt je je meer op plekken waar veel mensen zitten en waar je veel mensen bereikt, om juist op deze manier aan links én clicks te komen.

Wat je dus eigenlijk met outreach doet, is zorgen dat je minder afhankelijk wordt van Google in het aantrekken van bezoekers, om op deze manier juist weer wel aan autoriteit te komen, waardoor je ook weer stijgt in Google. Klinkt tegenstrijdig, hé? 

Hoe zet ik outreach in? 

Net als linkbuilding is outreach een aanpak waar honderden onderdelen bij komen kijken. Toch geven we je een korte routebeschrijving door dit doolhof. Het belangrijkste onderdeel binnen outreach is namelijk de juiste mensen bereiken en zorgen dat je op de juiste plekken komt te staan. Hier komt vaak een ouderwetse mailbenadering bij kijken. Door je aan de volgende regels te houden, weet je zeker dat jouw ROI groot is:

  • Benader de juiste personen en verschiet jouw kruit niet aan waardeloze prospects;
  • Gebruik een catchy onderwerp voor jouw mails;
  • Maak jouw mails persoonlijk;
  • Laat jouw waarde zien, bijvoorbeeld door te vertellen wat je als wederdienst kunt bieden;
  • Implementeer een call to action in je mail; 
  • Plan voldoende follow-ups in;
  • Meten = weten.

Zie outreach alleen niet als vervanging op linkbuilding. Net als iedere verandering binnen SEO wordt alles niet van de een op de andere dag anders, maar zal dit geleidelijk gebeuren. Zie outreach daarom als een verrijking op jouw al huidige linkbuilding taken. Vergeet niet naar waardes te kijken, maar kijk ook naar het aantal bezoekers dat je aan kunt trekken met een link.

Doe de gratis SEO Scan
2020 © SAM Online Marketing Webdesign
Beoordeling door klanten: 4.9/5 39 beoordelingen
Call Now Button
Gratis SEO Scan

Doe de gratis SEO Scan!