Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen
Wat betekent See, Think, Do, Care?

Wat betekent See, Think, Do, Care?

Wat betekent ‘See, Think, Do, Care’? In het kort:

‘See, Think, Do, Care’ is een analysemodel van Google om de customer journey (de klantreis) stap voor stap te kunnen beschrijven.

Door inzicht te krijgen in de verschillende fasen waarin een klant zich kan bevinden wordt het duidelijk waar het verkoopproces stroef verloopt. Met dit model kan je beter gebruikmaken van de zoekintentie en kan je kwalitatievere conversies verkrijgen.

Google’s See-Think-Do-Care-model bestaat uit vier fases

  • See: Naamsbekendheid creëren en branding. Het eerste contact met de klant.
  • Think: Afweging maken om product of dienst te kopen. Het overtuigen van klant.
  • Do: Definitieve betaaltransactie. Het winkelmandje wordt afgerekend of de offerte wordt ondertekend teruggezonden.
  • Care: Behouden van bestaande klanten. Meerwaarde creëren voor de klant.

Over het algemeen is SEM, dat wil zeggen SEO en SEA, het meest geschikt voor het verbeteren van fases 1 t/m 3. Andere online marketing campagnes zoals activiteit op social media of e-mail marketing en automation zijn geschikter voor fase 4, de ‘Care’-fase.