Wat betekent See, Think, Do, Care?
Wat betekent ‘See, Think, Do, Care’? In het kort:
‘See, Think, Do, Care’ is een analysemodel van Google om de customer journey (de klantreis) stap voor stap te kunnen beschrijven.
Door inzicht te krijgen in de verschillende fasen waarin een klant zich kan bevinden wordt het duidelijk waar het verkoopproces stroef verloopt. Met dit model kan je beter gebruikmaken van de zoekintentie en kan je kwalitatievere conversies verkrijgen.
Google’s See-Think-Do-Care-model bestaat uit vier fases
- See: Naamsbekendheid creëren en branding. Het eerste contact met de klant.
- Think: Afweging maken om product of dienst te kopen. Het overtuigen van klant.
- Do: Definitieve betaaltransactie. Het winkelmandje wordt afgerekend of de offerte wordt ondertekend teruggezonden.
- Care: Behouden van bestaande klanten. Meerwaarde creëren voor de klant.
Over het algemeen is SEM, dat wil zeggen SEO en SEA, het meest geschikt voor het verbeteren van fases 1 t/m 3. Andere online marketing campagnes zoals activiteit op social media of e-mail marketing en automation zijn geschikter voor fase 4, de ‘Care’-fase.
Gerelateerde vragen
- Wat is een do follow link
- Wat is funnel marketing?
- Wat is internet marketing?
- Wat is Page Authority?
- Wat is een sitemap?
- Wat is zoekvolume?
- Wat is Domain authority?
- Wat is een bestemmingspagina?
- Afkortingen en betekenis afrekenmodellen online adverteren
- Wat is pogo-sticking?
- Wat is online marketing?
- Wat is een CTR?
- Wat is content marketing?
- Wat zijn SERP’s
- Wat is een URL?
- Wat is een CMS?
- Wat is het verschil tussen DoFollow en NoFollow?
- Wat is Growth hacking?
- Wat is PageRank?
- Wat is een landingspagina?
- Wat is een zoekwoord?
- Wat is zoekwoorddichtheid?
- Wat zijn breadcrumbs?
- Wat betekent See, Think, Do, Care?
- Wat is de werkwijze van een webcrawler?
- Wat doet een online marketing bureau?
- Wat is de customer journey?
- Wat is copywriting?
- Wat is SEM?
- Wat is een webcrawler?
- Wat is bounce rate?