Google Beoordelingen
4.9
Gebaseerd op 20 beoordelingen
Maandbudget vanaf €199,
Altijd resultaat!
Looptijd 6 t/m 12 maanden
Binnen 10 seconden uw prijs
Online afrekenmodellen en afkortingen

Scan uw website

Ontdek hoe uw website ervoor staat

Doe nu de Website Scan

Sociale media

Online marketing afrekenmodellen en afkortingen

Bij online adverteren, als onderdeel van online marketing, worden veel verschillende afkortingen gebruikt voor de verschillende afrekenmodellen. Veel mensen vragen zich misschien af ‘wat is CPC?’, ‘wat is CPA?’, ‘wat is CPM?’ of ‘Wat is CTR?’. De laatste is geen afrekenmodel maar er is wel veel vraag naar de betekenis hiervan.

Wat is CPC?

CPC staat voor Cost per click. Maar wat betekent CPC dan? Hiermee wordt bedoeld dat u betaalt voor elke klik op uw link. Het maakt hier niet uit hoe vaak uw advertentie wordt weergeven maar het gaat echt om de klikken op de link. Via Google AdWords kunt u hier automatisch of handmatig op bieden op de advertenties die beschikbaar zijn. Bij automatisch bieden kiest Google het bedrag waarmee u biedt. Dit bedrag valt altijd binnen een budget die u heeft ingesteld. Automatisch bieden is vooral handig als u nog niet zo bekend bent met AdWords. Met handmatig bieden kunt u een beter rendement halen. U bepaalt dan zelf de bedragen die u biedt. Hiermee heeft u meer controle en kunt u bijvoorbeeld meer geld uitgeven aan een woord waar u het voor over heeft terwijl u op een ander woord weer minder biedt.

Wat is CPA?

CPA heeft twee betekenissen: Cost per Action of Cost per Acquisition. Het meeste wordt Cost per Action gebruikt. Dit maakt ook meteen duidelijk wat CPA betekent. U betaalt hiermee per actie van een klant. Wat een actie is hangt af van het bedrijf, dit kan een aankoop zijn maar ook het achterlaten van bepaalde gegevens. Met CPA is het goed meetbaar op welke keywords en welke combinaties hiervan geld opleveren en welke juist niet.

Wat is CPM?

CPM staat voor Cost per Mile. CPM betekent dus dat je betaalt per duizend impressies. Hiervoor hoeft de klant niet per se op uw advertentie te klikken of een aankoop te doen. Het gaat puur en alleen om het aantal impressies en views van de advertentie. Als u met een marketingcampagne vooral naamsbekendheid wil creëren wordt er vaak CPM gebruikt. CPM wordt gebruikt bij display advertenties die u bijvoorbeeld regelt door Google AdSense.

Wat is CTR?

Nu een hele andere afkorting, CTR. CTR is Click through rate of in het Nederlands: de doorklikratio. De CTR geeft de verhouding weer van het aantal impressies of vies van een advertenties en het aantal daadwerkelijke kliks. Bij advertenties is de doorklikratio een belangrijke factor. Hoe hoger de CTR, hoe beter je advertentie is.

Doe de gratis SEO Scan
2020 © SAM Online Marketing Webdesign
Beoordeling door klanten: 4.9/5 39 beoordelingen
Call Now Button
Gratis SEO Scan

Doe de gratis SEO Scan!