Google Beoordelingen
4.8
Gebaseerd op 20 beoordelingen

Wat is een backlink?

Een backlink is een link van de ene website naar de andere. Backlinks zijn een onderdeel van linkbuilding en zoekmachine optimalisatie. Het aantal backlinks en de kwaliteit en relevantie van deze links verbeteren de positie van uw website in zoekmachines zoals Google. Hoe meer van deze externe back links u heeft, hoe beter uw website gevonden wordt. Er zijn wel wat factoren waar Google op let met betrekking tot de links.

Backlink in SEO

Backlinks in SEO zijn belangrijk omdat ze een factor zijn voor Google om de ranking van websites te bepalen in de zoekresultaten. Voor linkbuilding is het belangrijk dat er vooral kwalitatief hoge backlinks worden geplaatst. Google heeft een aantal factoren waar het op let, dit zijn een paar van de belangrijkste factoren:

  • Kwaliteit en populariteit van de verwijzende website
  • Relevante onderwerpen tussen beide sites
  • Frequentie van bezoek van verwijzende site
  • Volgbaarheid van de link

Het is voor Google heel normaal dat er websites naar elkaar linken. Het laat iets zien over de kwaliteit en het onderwerp van de website. Het linken op een natuurlijke manier, zonder nofollow-tag, naar een relevante website zorgt ervoor dat u uw lezers een meerwaarde biedt.

Backlinks kopen

Vroeger was het kopen van backlinks een goede manier om een linkprofiel voor een website op te bouwen. U kocht links in groten getale, want hoe meer hoe beter was het idee. Hoe meer hoe beter geldt nog steeds met een grote maar. De maar is dat de backlinks wel van websites komen met relevante onderwerpen. Daarnaast moeten de websites autoriteit hebben volgens Google.

Dit heeft een aantal invloeden op de links naar een website. De link moet komen van een domein die te maken heeft met de markt, product of dienst op de website. Het moet zo gezien worden dat Google vindt dat een website zijn bezoekers helpt door naar een andere website te linken. Een link van een website die vaak wordt bezocht heeft ook meer waarde dan een website met weinig bezoekers. Heeft een site zich nog niet bewezen volgens Google, dan heeft de website weinig autoriteit. Hoe meer autoriteit, hoe hoger de waarde van de link. Een inkomende link moet ook een zoekwoord bevatten waarop u gevonden wilt worden, of het moet er aan verwant zijn. Hiermee geeft een website bij Google aan dat de link past bij de content. Google ziet het kopen van backlinks tegenwoordig als vals spelen en daarom is het niet verstandig om te doen.

Hoe goed scoort jouw website?


Doe nu gratis de SEO scan

SEO en SEA
Webdesign + Conversie
Content Marketing + Sociale Media

Meer weten over uw website performance?

Doe de gratis SEO Scan
2019 © SAM Online Marketing & Webdesign
Beoordeling door klanten: 4.8/5 - 24 beoordelingen
Call Now Button