Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen

GRATIS advies over jouw website

Wij scannen jouw website GRATIS op conversie en laten jou weten hoe je ervoor staat.

Dienstpagina / Landingspagina - SEO Scan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zoekwoordonderzoek

Het zoekwoordonderzoek is het fundament voor de ultieme zoekmachine optimalisatie en de beste SEO strategie. Bij SAM Online Marketing doen we dit onderzoek dan ook met veel precisie om ieder project tot een succes te maken en geen kans onbenut te laten. Meer inzicht krijgen hoe wij dit zoekwoordonderzoek doen? Lees dan snel verder.

Wat is een zoekwoordonderzoek?

Voordat we verder ingaan hoe we bij SAM Online Marketing een zoekwoordonderzoek doen, is het belangrijk om eerst duidelijk te hebben wat een zoekwoordonderzoek is. Bij een zoekwoordonderzoek onderzoek je welke zoekopdrachten in Google en andere zoekmachines interessant zijn om je met jouw website of webshop op te richten. Op welke woorden zoekt jouw doelgroep en hoe vaak doen ze dit? Dit kom je te weten dankzij het zoekwoordonderzoek.

Contact met ons opnemen

Het begin van het onderzoek

Wanneer je voor het eerst een zoekwoordonderzoek gaat doen, is het verstandig om van tevoren eerst even te brainstormen. Denk na welke zoekwoorden gebruikers van Google zouden gebruiken om jouw product of dienst te vinden? Een mooi voorbeeld is het slotenmakersbedrijf, denk dan aan zoekwoorden zoals slotenmaker maar ook gewoon aan slotenmakersbedrijf. Maar ook aan varianten van deze woorden zoals sleutelservice en vergeet je aanvullende diensten niet zoals inbraakbeveiliging als je een slotenmaker bent. Natuurlijk zijn dit maar voorbeelden voor een bepaalde branche maar het geeft wel een bepaalde denkrichting die voor iedereen te gebruiken is.

Vervolgens maken wij gebruik van verschillende tools om zoekwoorden te vinden bij concurrenten die wij ook kunnen gebruiken want we hoeven natuurlijk niet allemaal het wiel opnieuw uit te vinden. Tools die wij onder andere gebruiken zijn Ahrefs, SEMrush en Mangools. Deze tools gebruiken we ook voor het vinden van de zoekvolumes welke we natuurlijk ook noteren.

Categoriseren van de zoekwoorden

Een duidelijk zoekwoordonderzoek is op een goede manier gecategoriseerd. Dit maakt het makkelijker om te bepalen welke zoekwoorden bij elkaar passen en welke wellicht op één pagina samen kunnen. Niet ieder zoekwoord heeft namelijk een eigen pagina nodig. Om erachter komen of een zoekterm een aparte pagina nodig heeft, doen we een concurrentieonderzoek om te bekijken hoe zij dit geregeld hebben. Ook dit wiel hoeven we natuurlijk niet opnieuw uit te vinden. Bovendien zorgt het bundelen van meerdere zoekwoorden op één pagina dat Google en andere zoekmachines eerder weten waar de content over gaat door een verbeterde context.

Ons werk

20 zoekwoorden in de top 10 Boxspring Gekte De case bekijken
67% stijging organisch verkeer Jut & Juul De case bekijken
31 top 10 posities Koffiebekerbestellen.nl De case bekijken
20 zoekwoorden in de top 10 Boxspring Gekte De case bekijken
67% stijging organisch verkeer Jut & Juul De case bekijken
31 top 10 posities Koffiebekerbestellen.nl De case bekijken

Jouw specialisten

Mimas Linkbuilding specialist
Pim Online marketing specialist
Ali Google Ads specialist
Callisto Data analist / Conversie specialist
Maak kennis met het team
Meet jouw SEO score

Optimalisatie voor Google is een cruciaal onderdeel als je vindbaar wilt worden met jouw website. Weten hoe je ervoor staat en waar de kansen liggen? Wij helpen je verder! Geen standaard uitdraai, maar een echte analyse van ervaren SEO specialisten!

  • Premium analyse
  • Uitgevoerd door echte specialisten
  • Analyse van on-page, techniek en autoriteit
  • Concrete verbeterpunten

GRATIS advies over jouw website

Wij scannen jouw website GRATIS op conversie en laten jou weten
hoe je ervoor staat.

Homepagina / Landingspagina - Scan Formulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vervolgstappen

De vervolgstappen van het zoekwoordonderzoek zijn het verwerken van de gevonden en relevante zoektermen op de website. Dit kan door middel van het aanpassen van bestaande content of het schrijven van nieuwe content. Het toevoegen van deze zoektermen is een eerste stap in beter gevonden te worden in Google. Maar een nieuwe pagina komt niet zomaar hoger in Google. Er zijn verschillende factoren die hierin meespelen. Naast de zoekwoorddichtheid is het ook belangrijk om autoriteit te bouwen op de website en pagina in het algemeen door middel van linkbuilding. Dit, in combinatie met goede content en de juiste verdeling van de zoekwoorden die zijn gevonden met het zoekwoordonderzoek, zorgt voor een hogere positie in Google en daardoor meer verkeer op de website. En dit leidt door middel van conversie optimalisatie voor meer leads. Dat is natuurlijk waar alles om draait.

Zoekwoordonderzoek laten doen door SAM Online Marketing

Heb je geen tijd voor het zelf uitvoeren en verwerken van het zoekwoordonderzoek? Of voelt het allemaal als abracadabra? Laat je zoekwoordonderzoek en de rest van zoekmachine optimalisatie dan doen door de specialisten van SAM Online Marketing! Wij zorgen ervoor dat jouw website de juiste zoekwoorden krijgt zodat je de juiste doelgroep naar jouw website trekt. Meer weten over de mogelijkheden bij SAM Online Marketing of heb je nog vragen over het zoekwoordonderzoek? Neem dan direct contact met ons op.

Hier zijn wij ontzettend trots op

“Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben, alle afspraken zijn tot nu nagekomen.

Wat ik zeer belangrijk vindt is dat als er een verandering plaats moet vinden dat het snel gedaan wordt, en dat is hier zeer zeker het geval!”

- Brahim Vlogs