Meer dan 700 succesvolle klanten
  • Mobile check 1Geen gouden bergen
  • Mobile check 2Concrete doelstellingen
  • Mobile check 3Vlot contact
  • Mobile check 4Afspraak = afspraak
facebook instagram linkedIn
Samen vooruit, samen winnen

Wil jij hoger in Google komen? Tips en handigheidjes van experts!

Hoog in Google kom je simpel gezegd door jouw website te optimaliseren aan de hand van de drie pijlers van SEO: content, linkbuilding en techniek. Ook kom je meteen al hoger in Google te staan door Google Ads in te schakelen. Dit zijn eigenlijk kort de twee manieren waarmee je de markt kunt veroveren. Maar hoe werkt dat precies en wat moet je daarvoor doen?

Iedereen wil natuurlijk wel hoger in Google komen. Wanneer je met je website of webshop bovenaan staat in de meestgebruikte zoekmachine ter wereld, stromen de aanvragen binnen. Je hoeft dan bijna niet meer aan andere marketingstrategieën te denken. Maar die eerste positie is natuurlijk niet zomaar bereikt. Het duurt even voordat je hoger in de zoekresultaten van Google komt te staan. Bovendien gaat er flink wat tijd in zitten. Gelukkig hoef je niet stil te zitten, want met deze begeleiding, tips en handigheidjes kom je een stuk hoger in Google en zorg je dat je zonder hulp van een online marketing bureau al goed kunt scoren. We vertellen je graag over de diverse manieren hoe je op de eerste pagina van Google komt.

Hoog of hoger in Google kom je door een goed overzicht met de juiste basis

Zoekmachine optimalisatie is zeer divers. Wil je er dan ook voor zorgen dat jij hoger in Google komt, dan moet je zorgen dat je van meerdere markten thuis bent. Dit begint bij een goed onderzoek en dito kennis van de markt. Op welke zoekwoorden zoekt iemand nou eigenlijk en waar liggen de kansen? Als je dit hebt, dien je ervoor te zorgen dat je over een state of the art website beschikt. Google vindt de techniek van een website namelijk enorm belangrijk. En dit is vooral vanuit het oogpunt gebruikerservaring. Laat staan voor een webshop! Zo moet je website makkelijk te crawlen en te navigeren zijn, maar moet je ook zorgen voor de juiste structuur. Niet te vergeten de snelheid op zowel desktop als mobiel. Ook content en inhoud speelt een grote rol. Zorg dat je website én aantrekkelijk voor bezoekers is én dat een zoekmachine begrijpt waar het over gaat. Daarbij kun je zelf wel beweren dat je de beste bent, maar Google kijkt graag naar wat anderen over je zeggen. Zo dien je de accountmanager in jezelf naar boven te halen en op zoek te gaan naar online kansen om de linkbuilding en autoriteit van jouw website te verbeteren. Hoger in Google komen is dus zeker te doen, maar je moet vooral weten welke stappen je moet doorlopen. Maar geen zorgen! Wij werken ze hieronder uitgebreid en graag voor je uit!

Kies de juiste markt om hoger in Google te scoren: zoekwoordonderzoek

Op de eerste pagina van Google komen is het streven, maar er zijn talloze mogelijkheden. Waarop wil je gevonden worden? En snijd je wel de juiste markt aan hiervoor? Voor een succesvolle strategie is het dan ook belangrijk om eerst een uitgebreid marktonderzoek te doen. Verdiep je daarbij eens in andere aanbieders van dezelfde producten of diensten. Wat doen ze goed en wat behandelen ze inhoudelijk? Concurrentie namelijk telkens de basis voor jouw strategie. Zij staan namelijk niet voor niets al hoger in Google dan jij. Binnen SEO en de optimalisatie voor Google beginnen we dan ook eerst met een zoekwoordonderzoek. Lees hieronder verder hoe je een zoekwoordonderzoek uitvoert.

Zoekwoordonderzoek uitvoeren is de basis

Voordat je gaat optimaliseren om hoger in Google te komen, dien je te weten te komen op welke zoekwoorden jij hoog wilt scoren. Via een zoekwoordonderzoek ga je gestructureerd aan de slag om dit tot stand te brengen. Allereerst zet je voor jezelf uit wat mogelijk termen zijn waarop iemand in Google zou gaan zoeken. Deze categoriseer je vervolgens, waardoor je alvast een basisstructuur voor jouw website hebt staan. Later gaan we dieper in op deze categorisatie en websitestructuur.

Eerst eens zaak om inspiratie op te doen. Op welke zoekwoorden wil je eigenlijk bovenaan in Google komen? Vaak heb je al wel een idee waar iemand op kan zoeken. Je bent ten slotte vaak genoeg ook zelf naar iet op zoek in Google. Verplaats je dus zelf in de klant off bezoeker. Schrijf zoekopdrachten op die iemand in zou toetsen die op zoek is naar jouw product of dienst. Nu heb je al een basis van jouw zoekwoordonderzoek. Categoriseer de zoekwoorden eerst zo veel mogelijk. Vervolgens ga je pas aan de slag met de tools.

Nu ga je op zoek naar data uit de tools. De eerste gratis tool om hierbij te gebruiken, is Ubersuggest van Neil Patel. Hier hoef je alleen maar een domein of mogelijk keyword in te vullen. Ubersuggest vult dit vervolgens voor je aan en spuugt een berg data voor je uit. Een prima basistool dus om je eerste zoekwoordonderzoek mee te kunnen doen. Maar er zijn ook betaalde tools. Deze geven je net iets meer data en zijn eigenlijk altijd ook een stuk uitgebreider. Denk aan de Keyword Magic Tool van SEMRush. Ook Ahrefs, Keywordtool.io en Mangools zijn een ster in het geven van data bij verschillende zoektermen. Daarnaast komen ze zelf ook nog met suggesties op basis van de door jou ingevoerde data. Je hebt dus eigenlijk meteen een computer die met je meedenkt.

De basisstructuur vul je vervolgens aan door middel van een concurrentieonderzoek en je eigen aanvullingen. Via tools als Ahrefs en SEMRush kun je gemakkelijk zien hoe jouw concurrenten hun website hebben opgebouwd en op welke zoekwoorden zij scoren. Interessante zoekwoorden kun je vervolgens toevoegen aan de zoekwoordenstructuur, inclusief maandelijks zoekvolume. De laatste stap die je uitvoert, is het aanvullen van het initiële zoekwoordonderzoek met varianten en andere semantische zoektermen. Semantisch? Vervang dit woord maar voor ‘context’. Google moet wel uit kunnen vogelen waarover je het hebt. Neem het woord ‘arm’. Gaat dit over een ledemaat of over een iemand met weinig geld? Zie je?! ‘Ledemaat’ en ‘geld’ zijn in deze de context zoekwoorden. Deze semantische zoekwoorden zijn LSI zoekwoorden. Dit staat voor Latent Samentic Indexing, en zijn dus eigenlijk een soort synoniemen voor het hoofdzoekwoord waarmee je voor Google duidelijk maakt waar de pagina daadwerkelijk over gaat. LSI zoekwoorden zijn dus ook belangrijk om te verwerken in je teksten! Wanneer je deze stappen doorloopt, heb je niet alleen een sluitend zoekwoordonderzoek, maar ook een gedegen websitestructuur. Later gaan we nog dieper in op deze structuur. Dit zijn de basisstappen voor hoger in Google komen en het scoren op de juiste zoektermen.

Hoog in Google!

De techniek van je website optimaliseren om hoog in Google te komen

Het zoekwoordonderzoek is pas de basis en valt in principe onder de content, als we het hebben over de drie pijlers van Google. Echter staan deze drie pijlers heel nauw met elkaar in verband. Zoals je zal merken heb je het zoekwoordonderzoek eigenlijk telkens weer nodig. Dus niet alleen met de content. Nu weet je op wélke zoektermen je wilt scoren om hoger in Google te komen. Maar de volgende stap is hoé je dit doet. Dit begint bij de ultieme gebruikerservaring. En dat valt of staat met techniek.

Wanneer je met een nieuw project gaat werken en je website from scratch op moet bouwen, heb je de luxe dat je je website op technisch gebied volledig naar je hand kunt zetten. Techniek speelt namelijk een grote rol binnen de uiteindelijke ranking van je website in Google. Want, zoals je weet, kijkt Google eigenlijk telkens alleen maar naar de gebruiksvriendelijkheid van een website en hoe relevant een pagina dus is voor iemand die naar een specifiek onderwerp op zoek is. Met de drie onderdelen die we hieronder behandelen, weet je zeker dat je website of webwinkel op technisch vlak aan alle eisen van de zoekmachine voldoet.

Zorg dat je website goed te crawlen is

Met je website hoger in Google scoren begint bij het überhaupt kunnen crawlen hiervan. Wanneer de zoekmachine makkelijk door je website heen kan en de juiste instructies krijgt, zal de zoekmachine je makkelijker indexeren en eventuele wijzigingen ook sneller oppakken. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

Zorg voor een juist robots.txt-bestand. Hierdoor krijgen de crawlers van Google (en andere robots) de juiste instructies. Welke pagina’s mogen gecrawld worden en welke niet? Vervolgens is de XML-sitemap onmisbaar, deze hoort overigens ook in het robots.txt-bestand verwerkt te zijn zodat de robots meteen weten waar ze moeten beginnen met crawlen. Dit geeft de crawlers namelijk direct een overzicht van alle pagina’s op je site. Scheelt weer een paar kliks via interne links! Dit is dan ook meteen de derde stap; interne links. Hiermee zijn pagina’s met elkaar verbonden waardoor robots de website nog weer makkelijker kunnen crawlen. Onder de afbeelding lees je meer over interne linking.

Crawlability

Met de juiste (interne link)structuur kom je hoger in Google

De interne linkstructuur van je website staat in het verlengde van de crawlability. Allereerst zorg je ervoor dat er geen foute interne links naar je webpagina’s staan. Een link die niet werkt zorgt namelijk voor frustratie bij een bezoeker. En Google houdt niet van gefrustreerde bezoekers. Check je website dan ook regelmatig en controleer op interne 404-fouten. Nog belangrijker: probeer deze ten alle tijden te vermijden. Brokenlinkcheck.com is een betrouwbare checker. Maar tools als ContentKing of Screaming Frog kunnen weer net een stukje meer! Al deze stappen van crawlability zijn een voorwaarde om goed geïndexeerd te worden in Google, maar ze zorgen er niet voor dat je daadwerkelijk bovenaan of hoger in Google scoort. Hiervoor moet je echt uitblinken en dit doe je door je website op te bouwen volgens een heldere structuur. Hiervoor houden wij altijd de silo-structuur aan.

Wat is een silo-structuur?

Met de Silo-structuur deel je je website, net als op een boerderij, op in silo’s. De beste voorbeelden hiervan zijn grote webshops, zoals Zalando of Bol.com. Zij hebben hun website duidelijk gesegmenteerd en linken (ook door middel van breadcrumbs/broodkruimels) intern per onderdeel door. Dit maakt dat Google het thema van de website begrijpt en makkelijker snapt hoe elke losse webpagina binnen het grotere geheel van de categorie of de website valt.

Stel nou dat we je maar één tip mochten geven. Hoe kom ik bovenaan in Google? Schrijf, upload, produceer en stel überhaupt alles wat je uitvoert in het teken van één thema. Herkenbaarheid voor Google is scoren in Google.

Websitestructuur

Maak je website razendsnel

De laatste en ook eigenlijk belangrijkste stap van de techniek: je website razendsnel maken. Een snelle website is prettig voor bezoekers en daarmee ook voor Google. Als je te lang moet wachten op een pagina of website die aan het laden is, dan zal je snel ook weer wegklikken. Tools als Google Pagespeed, GTMetrix of Pingdom Tools bieden je meer inzicht. Hier zie je hoe snel je website nu is. Maar nog belangrijker: je krijgt tips hoe je hem nog sneller maakt. Hieronder een greep uit de meest voorkomende verbeterpunten:

  • Zorgen voor een goede hosting.
  • Afbeeldingen verkleinen.
  • Aantal requests verlagen.
  • Serverreactietijd beperken.
  • Beperk het gebruik van plug-ins (vooral bij WordPress websites en WooCommerce webshops).

Pagespeed Google

Hoe kom ik hoger in Google met on-page optimalisatie?

De techniek van je website is een goede basis. Om scoren in Google, is content volgens sommigen misschien wel het belangrijkste onderdeel. Dit gebruikt Google om uit te lezen waar je website over gaat en om te bepalen hoe en op welke zoekwoorden het jou gaat indexeren. Content is het frame en bandenwerk van je auto. Het bepaalt hoe makkelijk je door de bochten swingt. Het is daarom belangrijk om de volgende stappen goed te doorlopen. De reden waarom sommige mensen dit het belangrijkste onderdeel van SEO vinden, is omdat het zoekwoordonderzoek eigenlijk overal bij terugkont en overal in meegenomen wordt. Dus ook met de linkbuilding strategie en ook met de techniek. Echter staan alle drie de pijlers nauw met elkaar in verband en zou je eigenlijk moeilijk kunnen zeggen welke nu echt het belangrijkste is. Zonder de optimalisatie van één van de drie pijlers, kun je hoog in de zoekresultaten van Google wel vergeten.

Met de juiste zoekwoorden kom jij bovenaan of hoger in Google

Scoren in Google begint bij het juiste gebruik van zoekwoorden. Deze zoekwoorden stel je samen met een zoekwoordonderzoek. Hierboven hebben we al kort uitgelegd hoe je de juiste zoekwoorden bij elkaar vindt, waar je naar op zoek gaat en welke tools je kunt gebruiken. Je wilt de zoekmachine als het ware uitleggen waar je website over gaat. Zo weet het op welke termen het je kan indexeren. Hiervoor is het belangrijk om het onderwerp van de webpagina (lees: zoekwoorden) genoeg terug te laten komen, maar niet teveel. Het moet begeleidend zijn, maar niet storend. Hier is geen absoluut percentage voor. Des te belangrijker is het om de zoekwoorden op een juiste manier te verdelen. Dit is niet alleen in de body tekst, maar ook in de belangrijke elementen waar Google naar kijkt.

Zorg voor de juiste tussenkopjes en opbouw

Voordat Google de gehele tekst van een webpagina gaat lezen, scant het eerst de voor haar belangrijkste onderdelen. Dit gebruikt het om te bepalen waar een pagina over gaat. Denk hierbij aan onder andere de URL, SEO titel, Meta Descriptions, headings (h1, h2, etc.) en zelfs alt-attributen. Zorg ervoor dat het onderwerp van je website hierin benadrukt wordt en dat het voor zowel de zoekmachine als voor bezoekers duidelijk is waar de website over gaat. Zet deze onderdelen van tevoren uit en zet ze op papier. Doe dit vóórdat je de daadwerkelijke tekst gaat schrijven. Op deze manier behoud je structuur en overzicht. Op WordPress websites zijn onderdelen als SEO titel en Meta description gemakkelijk via Rank Math of Yoast (voorbeeld hieronder) te regelen. De plug-in Rankmath heeft bovendien een sterke groei gemaakt en is volgens sommigen uitgebreider dan Yoast! Bij SAM Online Marketing gebruiken we voornamelijk Rank Math, omdat we hier het fijnst mee werken.

Body tekst

Semantische content met LSI zoekwoorden

We gaan nu beginnen met het daadwerkelijk hoger scoren in Google. “Content is king, is de slogan die al sinds het uitvinden van het wiel bestaat. Misschien ben je hem al zat. Maar toch zit er een kern van waarheid in. Geef je bezoekers namelijk een duidelijke reden om je pagina te bezoeken? Dan moet Google wel volgen en je goed beoordelen. Stap 1 is dan ook het schrijven van inhoudelijke, waardevolle content waar bezoekers daadwerkelijk wat aan hebben. Gelukkig bieden we je de handvatten om dit ook volgens een systeem uit te kunnen voeren.

Afgezien van inhoud (dit kunnen we je moeilijk leren) is het schrijven van semantische content essentieel voor het hoog ranken in Google. Je moet de zoekmachine hierin zien als iemand uit groep zes die zojuist begrijpend leert lezen. Context is hierin van cruciaal belang. Zorg er dan ook voor dat je niet alleen basiszoekwoorden hebt, maar dat je van tevoren brainstormt over gerelateerde zoektermen. In het geval van ‘verhuisbedrijf’ zijn dit bijvoorbeeld termen als ‘verhuizen’, ‘verhuizer’, ‘huis’ of ‘woning’ zijn. In het geval van het woord appel is een term als fruit weer ondersteunend. Moraal van het verhaal: vul content aan door context te bieden en zorg dat het thema van je website overal terug te vinden is.

Waarom linkbuilding gebruiken om hoger in Google te komen?

Je hebt eerder al gelezen dat techniek en content het frame en de banden van je auto zijn. Maar je gaat hem echt niet zelf aanduwen. Je hebt ook een motor nodig om te scoren in Google en de race te winnen. Hiervoor heb je vermogen (lees: paardenkracht) nodig. Binnen zoekmachine optimalisatie ontvang je deze autoriteit door de manier waarop anderen als het ware over je praten. Eén link van een betrouwbare partij zegt meer dan duizend woorden op je eigen website. Het proces waarin je actief op zoek gaat naar links en je profiel verreikt met deze links wordt linkbuilding genoemd.

De basis van linkbuilding: Google Mijn Bedrijf

De basis van linkbuilding zijn niet de links die je van anderen krijgt, maar juist de links waar je zelf aan kunt komen. Je gaat namelijk op zoek naar relevante plekken om jouw website op te plaatsen. Dit begint bij de platforms van Google zelf, zoals Google Mijn Bedrijf. Maak jouw Mijn Bedrijf aan en vul deze zo uitgebreid mogelijk in. Ditzelfde geldt voor andere bedrijf overzicht pagina’s. Google ziet op meerdere plekken je bedrijfsgegevens (NAW-gegevens) terug en kan bevestigen dat het met een bestaande partij te maken heeft. Ook Social Media pagina’s dragen hieraan bij. Zorg er dan ook voor dat je overal terug te vinden bent: Facebook, Instagram, LinkedIn en alle andere kanalen die je je maar kunt bedenken.

Outreach naar relevante websites voor een backlink

Nu de basis van linkbuilding is gelegd, gaan we het lot tarten en het tempo opvoeren. Iedereen wil namelijk hoger in Google komen te staan met zijn of haar website, waardoor je je moet onderscheiden van de concurrentie. De beste manier is om je hand uit te reiken (outreach) naar mogelijk interessante websites. Ga op zoek naar websites die te maken hebben met die van jou en websites waar je doelgroep mogelijk te vinden is. Vervolgens ga je deze partijen ouderwets benaderen en doe je er alles aan wat er voor nodig is om een link of vermelding op deze pagina’s te scoren.

Een artikel schrijven voor een andere website; gastbloggen

Veel andere partijen zitten te wachten op ouderwetse expertise. Ze willen hun website graag vullen met relevante content. Jij bent een echte expert in je vakgebied en dus kun je ze deze content bieden. Maar dan wil je er natuurlijk wel wat voor terug. De wederdienst is een bruggetje naar je website. Een linkje vanuit een waardevol stukje content die ook nog eens naar je website of webshop verwijst. Een perfecte linkbuildingstrategie.

Persberichten voor naamsbekendheid

Heb je echt iets nieuwswaardig? Deel dit dan met de rest van de wereld. Breng een persbericht uit. Er zijn online genoeg perslijsten te vinden en journalisten staan te springen om echt leuk nieuws te delen. Dit kan bepaald vaknieuws zijn, maar ook lokaal nieuws. Wie de bron is? Dat ben jij zelf natuurlijk! Vaak is dit dus ook in de vorm van een soort gastblog. Er wordt namelijk een artikel geschreven, of jij schrijft dit artikel zelf, waarin je de backlink weer kunt verwerken. Echter wordt zo een nieuwsbericht vaak gebruikt om naamsbekendheid te creëeren. Dit is natuurlijk óók erg belangrijk wanneer jij een onderneming hebt. Je moet bekend worden in jouw vakgebied!

Kies de juiste anchorteksten om een specifieke backlink in te plaatsen

Het is niet alleen belangrijk wie er over je spreekt en naar je website verwijst. Het is net zo belangrijk hoe er over je wordt gesproken. Dit gebeurt door de tekst die aan een link wordt meegegeven:  de anchortekst. Anchorteksten zijn erg van belang en dien je goed in te zetten wanneer je een link plaatst. Je dient ze in te zetten voor twee doeleinden: erkenning en relevantie. Allereerst wil je dat je bedrijfsnaam vaak genoeg terugkomt, zodat Google meer erkenning geeft aan jou als bedrijf. Hierbinnen wil je dat er ook (gedeeltes van) zoekwoorden als anchorteksten terugkomen, zodat Google nog meer de relevantie kan bepalen. Dit kan aangevuld worden met ongeoptimaliseerde anchorteksten voor een natuurlijker ogend profiel. Deze zoekwoorden komen natuurlijk uit het zoekwoordonderzoek die je aan het begin van jouw project hebt gedaan. Het hoofdzoekwoord van een pagina is uiteraard het belangrijkst en moet dus naast de content ook de overhand nemen met betrekking tot de anchorteksten. Daarnaast moeten de LSI zoekwoorden uiteraard ook enkele keren gebruikt worden, zodat het plaatje voor Google duidelijk wordt!

SAM anchorteksten

Haastige spoed is zelden goed. Ga niet te snel!

De term ‘haastige spoed is zelden goed’ gaat ook op als het gaat om de optimalisatie voor Google en het hoger scoren in de zoekmachine. Met het genereren van links is het goed om prospects zoveel mogelijk te verdelen. Zorg dat je niet honderden links in één keer scoort, maar verspreid de links over een langere periode en over meerdere pagina’s. Alleen op deze manier zorg je ervoor dat de linkbuilding goed wordt opgepakt en dat je bovenaan in Google komt te staan met de beste autoriteit. Kies je er toch voor om in een hele korte tijd heel veel links te plaatsen, dan is de kans erg groot dat Google jou een penalty geeft. Hierdoor zal je in plaats van hoger in Google komen juist zakken. Te veel links in een korte tijd plaatsen wordt door Google namelijk opgevat als spammen. Je kan beter op zoek gaan naar kwalitatieve, relevante en hele sterke links. In dat geval heb je namelijk helemaal niet zo veel links nodig. Één hele sterke link staat tegenover tientallen zwakkere links!

Dus hoe krijg ik mijn website hoog in Google?

Je moet ervoor zorgen dat je van meerdere markten thuis bent. Dit begint bij een goed onderzoek van jouw concurrenten en een redelijke kennis van de markt. Als je dit overzichtelijk gemaakt hebt, dan ga je aan de slag met het optimaliseren van de drie pijlers; content, linkbuilding en techniek. Is dit volledig geoptimaliseerd, dan kom jij hoog in het organische gedeelte van Google! Zoals je hebt kunnen lezen, is het mogelijk om zelf je website of webshop te optimaliseren voor Google. Je moet er alleen wel wat voor over hebben om te ranken! Je moet van tevoren het juiste onderzoek doen en een heldere structuur neerzetten. Daarbij moet je website technisch tip-top in orde zijn en dien je over inhoudelijk sterke content volgens een vast thema te beschikken. Dit moet content zijn waar je publiek daadwerkelijk voor naar de website wil komen. Ten derde is het om de volledige optimalisatie af te ronden natuurlijk van groot belang om de juiste linkbuilding strategie samen te stellen en na te leven. Hiermee zal je de pagina’s een extra zetje geven. Zorg er dus echt voor dat je alle drie de pijlers van zoekmachine optimalisatie analyseert en optimaliseert. De basis hiervoor is de concurrentie. Ga na wat zij hebben gedaan om zo hoog in de organische zoekresultaten van Google te komen. Baseer hier jouw strategie op. Zo breng jij jezelf naar de top in Google!

Meteen hoger in Google komen met Google Ads

Content optimalisatie, technische optimalisatie en linkbuilding. Er gaat een hoop tijd en moeite in zitten. En weliswaar is het duurzaam – je staat immers 24/7 bovenaan – maar je hebt geen garantie dat je er staat. Weet je wanneer je deze garantie wel hebt? Met Google Ads! Google Ads is het adverteer programma van Google. Hier kun je advertentiecampagnes maken en ook direct inzetten. Het is een veiling, waarbij je biedt op een plekje op de voor jou relevante zoekwoorden. De mogelijkheden zijn enorm. Zo zijn er diverse advertenties mogelijk:

Je bepaalt zelf op welke zoekwoorden je bovenaan in Google komt te staan, en je bepaalt zelf de invulling van je advertenties. Hierdoor bereik je wie je wilt, wanneer je wilt! Echter is dit ook een stuk ingewikkelder dan je zou denken. Hiervoor wordt vaak een apart zoekwoordonderzoek gedaan. Wil jij bijvoorbeeld scoren voor het zoekwoord ‘verhuisbedrijf Amsterdam’, wat het hoofdzoekwoord is van de pagina? Dan betaal je meteen de hoofdprijs! Met Google Ads betaal je namelijk met Costs Per Click (CPC). Iedere keer dat er door een bezoeker op jouw advertentie wordt geklikt, betaal jij een bepaald bedrag. Met een zoekwoord als ‘verhuisbedrijf Amsterdam’ waar de concurrentie moordend is, betaal je zo vijf tot tien euro. Soms lopen de kosten zelfs op tot 30 tot 40 euro met écht hoge concurrentie. Google Ads is dus zeker handig als je meteen bovenaan wilt staan. Maar er moet dan ook een uitgebreide strategie voor worden gemaakt om te kijken hoe je niet onnodig veel betaalt en vooralsnog conversie genereert. Als je een advertentie uitzet, dan sta je er ook meteen niet meer. Met SEO is het lastiger om ineens van een toppositie te verdwijnen. Het is dus handig om Google Ads naast SEO te gebruiken, maar niet als vervanger van SEO!

Hulp nodig met hoger in Google komen?

Scoren in Google is voor iedereen mogelijk. Het enige dat je hiervoor nodig hebt, is kennis en tijd. Heb je een tekort aan één van deze twee? Wij helpen je graag verder. Ons online marketing bureau heeft bewezen SEO én SEA resultaten en kan vrijwel iedere website vindbaar maken en bovenaan de zoekresultaten van Google krijgen. Wil je zoekmachine optimalisatie liever door een echte professional uit laten voeren? Kies dan voor jouw SEO uitbesteden aan SAM Online Marketing. We helpen je graag bij het behalen van topposities in Google! Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact op en bespreek de mogelijkheden met één van onze specialisten! Je schakelt een echte specialist als je wil gaan voor het beste resultaat. We hebben je aandacht al zo lang vast weten te houden. We leggen je daarom graag nog uit hoe wij zorgen dat je op de eerste pagina in Google komt, zowel met SEO als met Ads!

Onze specialiste schrijven topkwaliteit content

Enkel de beste content. Schrijvers die jou en je bedrijf of product (voor webshops) van top tot teen leren kennen. Elk woord weegt mee en staat in het teken van conversie. SAM Online Marketing beschikt over diverse copykings en –queens. Ze weten voor iedere situatie het juiste woord te vinden. En het mooiste: ze houden rekening met zowel bezoeker als zoekmachine!

De beste connecties en publisher netwerken

Alleen met veel autoriteit kom je hoger in Google. Met creativiteit kom je een heel eind. Social media kanalen, Google Mijn Bedrijf en hier en daar wat gastblogs. Een mooie basis. Maar wij brengen dit naar the next level. Met de juiste tools pakken we de beste links van de concurrenten. Alleen de sterke links die echt werken. Maar dit is uiteraard niet alles. Zo beschikken we over een groot netwerk en hebben we ingangen bij de juiste publishers. Efficiëntie is key. Alleen zo halen we resultaat.

Masterminds voor hoogwaardige technische optimalisatie

Wist je dat SAM Design een dochterbedrijf van ons is. Een dedicated team, bestaande uit front-end developers, back-end developers, grafisch designers en andere techneuten. Zij kunnen niet alleen mooie websites en webshops bouwen. Ze weten ook exact wat Google van techniek verwacht. Razendsnelle websites, schone code en gericht op de ultieme bezoekerservaring. Laat jij dus een website maken bij onze specialisten, dan ben je verzekerd van een website die op technisch vlak het beste in elkaar zit. Maar ook het uiterlijk is niet tegenop te boksen. Onze designers maken een design waar je alleen maar van hebt kunnen dromen! Bovenaan in Google komen? Aan de techniek ligt het in ieder geval niet!

Hoger in Google komen met een online marketing bureau?

Wil jij dus graag zo snel mogelijk op de eerste pagina van Google komen? Wacht dan niet te lang en ga zo snel mogelijk aan de slag met het optimaliseren van jouw website voor SEO. Hoe eerder je begint, hoe eerder jouw website naar de eerst pagina zal groeien. Kun je zo lang niet wacht en wil je in de tussentijd alvast op de eerste pagina van Google staan met een advertentie? Schakel Google Ads dan in. Let wel goed op welke zoekwoorden je gebruikt. Sommige zoekwoorden zit hoge concurrentie op, waardoor de CPC erg hoog wordt. Je kunt beter een goedkoper zoekwoord kiezen om de conversies te genereren.

Zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt is online marketing heel breed. Het is veel ingewikkelder dan het er in eerste instantie uitziet. Je moet de juiste kennis hebben om de ideale strategie uit te zetten. Hiervoor heb je ook enigszins ervaring nodig. Daarnaast is een breed scala aan contacten ook wel fijn om te hebben voor het plaatsen van kwalitatieve en sterke links. Kortom, er gaat heel veel tijd en werk zitten in het optimaliseren van jouw website en je hebt het de juiste kennis voor nodig. Heb jij die tijd niet en wil je deze optimalisatie liever laten doen door een specialist, zodat je ervan verzekerd bent dat het op de best mogelijke manier gedaan wordt? Schakel de specialisten van ons online marketing bureau dan in! Wij hebben jaren ervaring en beschikken over de juiste kennis. Neem dus vandaag nog contact met ons op en bespreek de mogelijkheden!

Gerelateerde vragen